X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. נצחון מרהיב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הסיבות לניצחונו של נתניהו
תעמולת הבחירות של הממשלה, שנועדה לשכנע את הבוחרים שהיא הצילה את הכלכלה מאסון, לא הביאה תוצאות, אלא להפך, הרגיזה את המוני האנשים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אנליסטים ועיתונאים עדיין מנתחים איך בנימין נתניהו הצליח לזכות בניצחון כל כך מזהיר ולחזור בניצחון מרהיב לרחוב בלפור בראש הממשלה השישית. אחת הסיבות המרכזיות הייתה מצד אחד הפילוג בגוש הערבי והעובדה שמפלגות העבודה ומרצ סירבו להרכיב רשימה אחת, מצד שני. הם מציינים גם את הצלחתו המסחררת של איתמר בן-גביר, שנגרמה בעקבות עלייתה המהירה של הציונות הדתית. אבל היו גורמים נוספים שהובילו את נתניהו לניצחון.
תעמולת הבחירות של הממשלה, שנועדה לשכנע את הבוחרים שהיא הצילה את הכלכלה מאסון, לא הביאה תוצאות, אלא להפך, הרגיזה את המוני האנשים. בארצנו כיום קשה למצוא קבוצת אוכלוסייה שתהיה מרוצה ממצבה הכלכלי. המחירים עולים בצעדי ענק, החיים מתייקרים, קשה יותר ויותר לשכור ולרכוש דירה. בתוך שנה אחת בלבד ירד כוח הקנייה של האוכלוסייה ב-15%. כמו שאומרים ברוסיה בלעג על השלטון הקומוניסטי שהפך את החיים גרועים יותר: "החיים נעשו טובים יותר, החיים הפכו למהנים יותר".
אנשים לא יכולים שלא להרגיש שצחקו עליהם כאשר העלאת שכר המינימום המתוכננת להם חיכו חמש שנים בוטלה לפני חצי שנה. צחקו עליהם בפעם השנייה כשראש משרד האוצר הכריז כי "אף פנסיונר אחד לא נשאר מתחת לקו העוני". וזאת למרות שבמהלך 11 השנים האחרונות הוגדלה קצבת הזקנה ב... 152 שקלים. לפי דוח מרכז טאוב, שיעור ההצבעה בקרב "שכבות החלשות באוכלוסייה" היה גבוה בשמונה אחוזים מהעשירים וב-12 אחוזים ממעמד הביניים.
ידוע כי לפני שנה חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי עם מנקים ומטפלים בקשישים להעלאת שכר ושיפור תנאי העבודה. אנחנו מדברים על לא יותר, לא פחות מ-200 אלף איש. עם זאת, היא מעולם לא נכנסה לתוקף. כי לא היה כסף עבורם. למאבטחים היה יותר מזל. עבורם, הכסף נמצא, אבל רק אחרי שנה וחצי של הבטחות אינסופיות. מעניין עבור מי הם הצביעו?
שכחו את הערכים שלהם
כ-680,000 משפחות ויותר ממיליון ילדים בישראל סובלים מחוסר ביטחון תזונתי, כך לפי דיווח של ארגון "לתת". במפלגת ש"ס הגיבו למצב הזה במערכת בחירות והבטיחה מיליארד שקל לביטחון תזונתי. ביום הבחירות חילקה ש"ס כרטיסי קצבה זהים לאלו שחולקו ביוזמת יו"ר המפלגה אריה דרעי לפני שנתיים. רק עכשיו, הפעם, נכתב עליהם: "הכרטיס הזה כבר לא תקף בגלל לפיד וליברמן". לא מפתיע שמשפחות שנפגעו קשות מהעלאות מחירים העניקו למפלגת ש"ס שלושה מנדטים נוספים. .
גניבות חקלאיות, סחטנות, שוד, פיגועים, חוסר היכולת להגן על עצמם, על משפחותיהם ועל חוותיהם הביאו חקלאים רבים בנגב ובגליל לקצה גבול היכולת. ימים ספורים לפני ההצבעה הגיע אליהם חבר הכנסת בן-גביר והבטיח להשיב את החוק והסדר על-כנו. כתוצאה מכך, אנשים שבאופן מסורתי שהצביעו לעבודה ולמרצ, הצביעו הפעם לציונים הדתית.
אחד הגורמים להפסד החד של הקואליציה הנוכחית היה היעלמותה של מפלגת מרצ מהזירה הפוליטית. 150,000 קולות שניתנו למפלגה זו הלכו לפח. למה? פעם הייתה מרצ המפלגה המובילה שנלחמה למען זכויות האדם והשכבות החלשות באוכלוסייה. למפלגה הזו היו מנהיגים כריזמטיים כמו שולמית אלוני ויוסי שריד. כיום, מרצ מיקדה את כל מאמציה אך ורק בבעיות הפלשתינים ושוכחה את הערכים שלהם, שבזכותה פעם קיבלו 12 מנדטים.
הבחירות הראו בצורה משכנעת שמלבד הסיסמאות "רק ביבי" ו"רק לא ביבי", לא עבד לגבי חלק הגדול מהבוחרים. כי היו עוד כמה נושאים דחופים. והעובדה שבבעיות הללו סירבו לטפל הובילה ל"הפיכה" הנוכחית. איש לא יודע איך תעבוד ממשלת הימין החדשה, דבר אחד ברור שזו לא ההפיכה הפוליטית הראשונה ולא האחרונה.

הכותב הוא יו"ר מטה למען עובדי הקבלן.
תאריך:  30/11/2022   |   עודכן:  30/11/2022
+נחשף ההסכם המלא של הליכוד עם נעם
20:09 30/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סגן השר המיועד אבי מעוז יקבל מאות מיליוני שקלים לרשות לזהות לאומית-יהודית שתפעל מול כל המערכות הציבוריות  ▪  יקבל ממשרד החינוך את היחידה שמחליטה איזה חומר ייכנס למערכת החינוך ואיזה לא

מעוז חותם על הנספח להסכם [צילום: דוברות נעם]
+נתניהו: לא נתנהל לפי דיני התלמוד
17:17 30/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה המיועד השתתף בהסכת של העיתונאית האמריקנית בארי וויס וגינה את פגישת טראמפ עם קניה ווסט: "הוא לא היה צריך לעשות את זה"  ▪  על לפיד ובנט: "הם החרימו את רוב אזרחי ישראל היהודים מהממשלה, שיתפו פעולה עם האחים המוסלמים"

נתניהו. תחזיות האימים לא יתממשו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סביבת רגב: מירי תסרב להחליף משרדים ברוטציה
16:17 30/11/22  |  עידן יוסף

ב‏סביבת חברת הכנסת מירי רגב אומרים כי לא תסכים לכהן רק למשך שנתיים במשרד שבו תהיה - חינוך או תחבורה - שאחד מהם יעבור ברוטציה ב-2025 לציונות הדתית (ישראל היום). כזכור, בשנת 2020 הסכימה רגב לרוטציה שהציע לה נתניהו, לפיה בתחילת כהונתה תשמש שרת התחבורה ובחלקה השני של הכהונה תהיה שרת החוץ.

+המועד המשוער להשבעת הממשלה - 12.12
00:18 30/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו נערך לבקש ארכה מהנשיא  ▪  חלוקת התיקים בליכוד גם עשויה לעכב את הממשלה  ▪  ביהדות התורה מתבצרים בעמדותיהם וטרם חתמו על החלפת יו"ר הכנסת, שכנראה לא יהיה זמני, ויוחלף ביום שני הקרוב

בינתיים נאומים ללא חקיקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
נתניהו נערך לבקש ארכה מהנשיא    חלוקת התיקים בליכוד גם עשויה לעכב את הממשלה    ביהדות התורה מתבצרים בעמדותיהם וטרם חתמו על החלפת יו"ר הכנסת, שכנראה לא יהיה זמני, ויוחלף ביום שני הקרוב
עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אינו מוכן שנהגי שיירת ראש הממשלה של ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ימשיכו בתפקידם כאשר ייכנס לתפקיד, וביקש באופן חריג להחליף אותם בנהגים מטעמו
מירב ארד
הוסיף: מערכות היחסים שבדרך כלל אנחנו מסתכלים עליהם בעיניים ביטחוניות - הופכות להיות כלכליות וחברתיות    על האיום האירני: "העיסוק באירן הופך להיות קונצנזוס בינלאומי"    ציין כי לקראת כניסת הממשלה החדשה אנחנו בונים את "תוכנית 100 הימים" לקליטת קבינט חדש
מירב ארד
על הגבול שבין פייק ניוז לחופש הביטוי בתקופת בחירות אמר: "על כל נאום של טראמפ הכניסו הערות שוליים בכלי התקשורת הקלאסיים והחברתיים לכך שדבריו הינם שקר. הבעיה של הסתה או קריאה לאלימות קיימת לא רק בתקופת בחירות"
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, אזרחי מדינת ישראל הם אלו שהחליטו בבחירות דמוקרטיות ב-1 בנובמבר 2022, כי ראש הממשלה המיועד בישראל יהיה חייב להקשיב לתביעותיו של איתמר בן-גביר, כי בלעדי נציגי "עוצמה יהודית" לא תהיה לבנימין נתניהו ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il