X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות. תאונות משפטיות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לעצור את האימונים, לעצור את המשפטים
הגיע הזמן לדבר על הנתק הנורא של חלק מהשופטים המוכיחים שוב ושוב כי אינם מחוברים לעם, הגיע הזמן לנאום על תוכנית מקיפה ויסודית לתיקון ליקויים במערכת המשפט

גבירתי, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיון. בוודאי את מכירה את נהלי הצבא בעת תאונות. עצירת אימונים, עצירת טיסות, עוצרים ובוחנים מה גרם לתאונה, איך ניתן למנוע את התאונה הבאה, הפקת לקחים והסקת מסקנות. כבוד השופטת חיות, ראוי כי תבחני בחיוב, ביסודיות וברצינות רבה נוהל צבאי זה ואמצי אותו למערכת המשפט.
תאונות משפטיות רבות מידי מתרחשות בשבועות האחרונים. אינני מתכוון להליך המשפטי המתנהל כנגד ראש הממשלה, כוונתי לגזרי הדין והסדרי הטיעון המזעזעים שחלק מהשופטים מאשרים. האמון הציבורי במערכת המשפט בירידה תלולה, האמון הציבורי בצבא גם בירידה מסוימת, מערכת חפצת חיים, חייבת לפעול בעוז ובעוצמה, בנחישות לעצור את ההידרדרות.
כבוד השופטת חיות, ראוי להקים צוותים מקצועיים שיבחנו תיקי דגל של משפט שהפך למשפח, לבחון הסדרי טיעון מופרכים, הזויים, מבישים, מעוררי זעם. ראוי לבחון גזרי דין בלתי הגיוניים בעליל, ראוי לבחון קורס מסודר כפרפרזה על נהיגה מונעת, פסיקה מונעת תאונות משפטיות מחרידות.
די להציב בחזית השיח את יחסה המטריד והמדהים של מערכת המשפט בפרשת אונס הילדה בת העשר על-ידי הקטין הבדואי והעונש המביש שהמיט עוד חרפה על מערכת המשפט המפוארת. די להציב אירוע בלתי נתפס בו פלשתיני בשנות החמישים לחיו פוגע מינית בילדה בת תשע בביתה, בזמן שאימה עברה לחדר סמוך ומקבל עונש מביך ומרתיח עבודות שירות, לא סורג, לא בריח, מאסר על תנאי.
נתק נורא
כבוד השופטת חיות, תאונות משפטיות קטלניות אלה מתרחשות במשמרת שלך, רשומות בספר הימים שתותירי אחריך. דמם של הילדות זועק, הצלקות הנפשיות לעולם לא יגלידו. האם לא נותרה מעט חמלה גם עבור הקורבנות ובני משפחותיהם? כבוד השופטת חיות, בית המשפט במדינת ישראל הוא בית של צדק האמור להעניק לבאים בשעריו את יומם, בית משפט לא של סדום ולא של עמורה.
כבוד השופטת חיות, נאמת, לרוב בצדק, נאומים משמעותיים, נוקבים, מעוררים, על חשיבות בית המשפט החופשי בחברה דמוקרטית, על השמירה עליו, התרעת מפני הסכנות בפגיעה בו. הגיע הזמן לנאום לכלל האומה, לא רק לפוליטיקאים מסוימים, לא על סגנון, סמנטיקה ונימוסים, אלא על המהות.
הגיע הזמן לדבר על הנתק הנורא של חלק מהשופטים המוכיחים שוב ושוב כי אינם מחוברים לעם, הגיע הזמן לנאום על תוכנית מקיפה ויסודית לתיקון ליקויים במערכת המשפט. לנאום על חידוד ההבדל בין הקורבנות לנאשמים, לנאום על תוכנית סדורה להשבת האמון של הציבור במערכת החבולה הנמצאת תחת התקפה ציבורית.
כבוד השופטת חיות, זהו זמנך לפעול כמו בצבא, לעצור ולבחון מהם הגורמים לתאונות המשפטיות המתרבות, במשטרת ישראל ובזרועות הביטחון כבר מדברים בקול ברור וצלול. לא עוד תדרוכים חשאיים, על הברית הבלתי כתובה של מערכת המשפט עם העצורים, על השחרורים הסיטונאים, על הסדרי הטיעון המופרכים, על תוצאות פסקי הדין המובילות לאובדן ההרתעה ואובדן המשילות.
גבירתי הנשיאה, השופטת אסתר חיות, זה כבר לא רק פוליטיקאים זועמים, אלו אנשי זרועות הביטחון המוסרים נפשם לעצור את העבריינים והמבוקשים ואינם מקבלים את יומם בבתי המשפט, זה הזמן לעצור את החרפה המשפטית, הציבור כמה לזה, עכשיו, לא מחר, עכשיו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעצור את האימונים, לעצור את המשפטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפיק כרסנטי
למרות שהכוונות טובות, היה מצופה ממשרד החינוך, לפחות בניסיון הראשון, להחיל את הרפורמה, ובפרק הזמן הקצר שהוקצה לה עד לתחילת השנה, להתחיל בשלב פיילוט - להוריד את הרפורמה בזמן למנהלי בתי הספר והגורמים המקצועיים
הרצל ובלפור חקק
האירוע - מטעם האיגוד הספרדי העולמי    מקובל תמיד שאת ההיסטוריה כותבים החזקים בחברה, וכך במשך שנים הונחל לדור הצעיר בארץ אתוס החלוציות כמעלָה של ההתיישבות העובדת, ואת דור המעבּרות ועיירות הפיתוח תייגו במושגים של סבל ושל מצוקה
רוני תימור
עיריית גג (!) מרכזית שתפעל לפי תכנון אסטרטגי ויעדים ברורים ושההחלטות שלה ירדו בהיררכיה לכיוון עיריות המשנה, בדיוק אותו מודל שקיים בלונדון, עשוי בהחלט לשדרג משמעותית את הליכי קבלת ההחלטות בכל התחומים
ציפי קולטיניוק
אני בפילאטיס היא בקבוצת ריצה, אני עצמאית והיא שכירה    יש לה שלושה ולי שישה, המספרים לא משנים    אנחנו מתמודדות עם אותם הדברים    שתינו מג'נגלות בין בית, עבודה, זוגיות, ילדים
דלר יוספוב
שלטון בלתי מוגבל בידיים של פוליטיקאים, ובטח של פונדמנטליסטים דתיים, עלול להפוך את המדינה ממדינה חופשית לכלא של ממש עבור אזרחיה. תראו מה עשו פונדמנטליסטים דתיים באירן. יש דברים שאסור לאזרח להתפשר עליהם מול פוליטיקאים ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית הם נמצאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il