X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. קריירה חדשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הליצן נהיה למלך
שתי הערות על המצב: א. יאיר לפיד הוכיח שאין צורך בכישורים או בניסיון כדי להגיע ללשכת ראש הממשלה, מספיק הפגנות מתלהמות על גשרים ברחבי הארץ ב. לתשומת לב ידידיי השמאלנים: לא ניתן לדרוש בו-זמנית גם "רק לא נתניהו" וגם "רק לא חרדים" מי שדורשים שתי דרישות אלה בבת-אחת דוחפים את נתניהו לזרועות החרדים, אל להם להלין אלא על עצמם בלבד

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, קבע שיא ישראלי שלילי חדש: כהונה בת חודשים אחדים בלבד בראשות הממשלה, אחרי הסכם תמוה שהוביל את בעל השיא הקודם, נפתלי בנט, ללשכת ראש הממשלה למשך שנה אחת בלבד. שניהם ביחד לא הגיעו אפילו למשך הכהונה של בעל השיא הקודם, אהוד ברק.
אבל, עוד בטרם פינה לפיד את לשכת ראש הממשלה והנה הוא כבר פתח בקריירה חדשה, הובלת הפגנות על הגשרים, אחרי שלמד שהפגנות כאלה עשויות להוביל ללשכה הנכספת. אין צורך בכישורים או בניסיון, מספיק הפגנות מתלהמות על גשרים ברחבי הארץ. כך הפך מגיש תוכנית אירוח בטלוויזיה לראש ממשלה: הליצן נהיה למלך.
ב-2011 הייתה זו קבוצת נוער האוהלים שהקימו את אוהליהם בשדרות רוטשילד בעירו של רון חולדאי, ומשם ניסו להפיל ממשלה נבחרת, באמצעות הרחוב ובגיבוי נרחב של תקשורת עוינת וחד-צדדית. בסופו של דבר ההר הוליד עכבר, וסתיו שפיר הגיעה לכנסת. במקרה של לפיד ההצלחה הייתה גדולה יותר, אבל קצרת טווח.
ב-2022-23 הסתבר שרעיון הפלת ממשלה נבחרת באמצעות הרחוב איננו זר למנהיגיו הדמוקרטיים (?) של גוש "רק לא נתניהו". על-רקע זה ניתן להבין את קריאתו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למיליון אנשים לצאת לרחובות, עם הבטחה שיצטרף אליהם, ואולי אף יוביל אותם. דמוקרטיה שמאלנית! איזנקוט הצטרף למנהיגי השמאל לפיד וגנץ, ואולי אף מתכוון להתחרות בהם.
מחשבה אחת ככל הנראה לא עלתה במוחם המגלומני של מנהיגי גוש "רק לא נתניהו": להכיר בכך שראש הממשלה בקרוב יהיה בנימין נתניהו, ולהציע להצטרף אליו, אם כי לא על בסיס רוטציה או פריטטיות, אלא כפי שעשו מנהיגי הימין האחראים ערב מלחמת ששת הימים: מנחם בגין ויוסף ספיר, שהצטרפו לממשלתו של לוי אשכול לקראת מלחמת ששת הימים, בלי מקח וממכר קטנוני. הבעיות שבפניהן עומדת מדינת ישראל חמורות ומחייבות גיוס ואחדות.
לתשומת לב ידידיי השמאלנים: לא ניתן לדרוש בו-זמנית גם "רק לא נתניהו" וגם "רק לא חרדים". מי שדורשים שתי דרישות אלה בבת-אחת דוחפים את נתניהו לזרועות החרדים. אל להם להלין אלא על עצמם בלבד.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
+התחדשה פגישת המו"מ הקואליציוני מול יהדות התורה
22:00 14/12/22  |  עידן יוסף

בלשכת נתניהו החלה פגישת צוות המו״מ של הליכוד נתניהו ועו״ד ראבילו עם נציגי יהדות התורה: גולדקנופ, פרוש, מקלב ובבצ׳יק על נוסחאות אחרונות בנושאים שבמחלוקת (קול ברמה).

+בן-גביר לא פוסל ריכוך של החוק שיכפיף את המפכ"ל
21:49 14/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע הדיון עם בר לב ושבתאי - יו"ר עוצמה יהודית במסר חריף ליועצת המשפטית לממשלה  ▪  לשכת היועמ"ש: לא הייתה הכרעה של מנדלבליט, אלא הסכמה בין בר לב לשבתאי

שבתאי ובן-גביר בדיון בוועדה המיוחדת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+עו"ד ליאור קצב מועמד לתפקיד מזכיר הממשלה
20:58 14/12/22  |  עידן יוסף

עורך הדין ליאור קצב (53) מועמד לתפקיד מזכיר הממשלה (מעריב). קצב כיהן בעבר כראש עיריית קריית מלאכי והיה מועמד מחוז הנגב בבחירות המקדימות בליכוד.

+יהדות התורה באולטימטום להשוואת תקציבי החינוך
18:41 14/12/22  |  עידן יוסף

ביהדות התורה הציבו אולטימטום כי לא ייכנסו לממשלה בלי השוואת תקציבי החינוך החרדי לחינוך הממלכתי. כעת מסתמן על דחייה של המהלך עד לאחר הקמת הממשלה (מקור ראשון).
בכיר בסיעה מסר בתגובה: ״אין דחייה לנושא תקציב החינוך. הכל יסוכם במו״מ הקואליציוני לפני שייחתם. כל השאר ספינים״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליצן נהיה למלך
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון! כתוב יפה. ל"ת
יהודי מפוכח  |  14/12/22 17:52
2
הצעה חלופית=פסקת התגברות הפוכה
ע_הראל  |  15/12/22 00:19
3
אל תעליב את הליצנים
שאול א.  |  15/12/22 12:48
4
כל אחד יכול להיות ראש ממשלה
קלמן  |  18/12/22 02:44
5
אם עבריין ומסית נקלה
הירונימוס  |  18/12/22 19:35
6
מבצע-הנחות לשמאלנים
ספי סגל  |  19/12/22 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
"חוק בן-גביר" אושר ברוב 61    השר המיועד: "היו שרים כמו עמר בר לב שעשו את הדברים במחשכים אבל דרך המלך היא לקבוע את מדיניות המשרד"    השר בר לב: "מדובר בהפיכה של ממש. החוק הזה יהפוך את מדינת ישראל למדינת משטרה"
עידן יוסף
נעשה ניסיון לקדם חקיקה שתמנע נסיעת כלי רכב פרטיים בשכונות דתיות בשבת    סוכם על תוספת תקציב לחינוך החרדי, הסדרת ההפרגה המגדרית בכותל המערבי וסגירת אבו כביר בשבת
דן מרגלית
בני גנץ אמר היום נכון שלא נחרים את הגיוס לצה"ל ולא נפר את חוקי המיסים, ואז שוב חזר לסורו והסתייג ממעשהו הראוי של ראש הממשלה יאיר לפיד, שבחר להתייצב בראש אחת ההפגנות נגד החוקים האנטי-דמוקרטיים של ביבי ומרעיו
עמנואל בן-סבו
לכנות את הממשלה הנכנסת כממשלה הקיצונית, המטורפת, בתולדות המדינה, מניפים דגלים מכל הצבעים וצורחים בגרון ניחר, עוצרים את הטירוף, באנו חושך לגרש, נלחמים על המדינה, זו הדמוקרטיה
רפי לאופרט
התנהלות הימין ומנהיגותו הפוליטית רופסת והיגיון והתהליך הנרפה שהיא מנהלת להקמת ממשלה חדשה הינו מוזר ומטריד. דומה שהמנהיגות חיה בעולם מדומיין משלה ואינה רואה את המתרחש סביבה. המלחמה המאיימת בהרס הדמוקרטיה - מהותית ושאינה מהותית - החלה. השחקנים הראשיים הם אנשי עולם הדיפ-סטייט - הווה אומר כל קבוצות האליטה המנהלות בפועל את המדינה ופוחדות מאובדן ההגמוניה ושלטון היחיד הבלתי מותנה שהיה נתון בידיהן עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il