X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעולם לא ביקרו בכותל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתונים מדאיגים
כשצעירה יהודייה, כשצעיר יהודי אינם מכירים את שורשיהם, אינם מכירים את אבות ואימהות האומה, אינם מכירים את ערש הולדתו של עם הנצח, מנותקים, אין פלא שההתבוללות מתקבלת בשוויון נפש אשר אינו מזעזע את אמות הסיפים

כשגידולי מים מעמיקים שורשים
לא, אין הכוונה רק לארבעה שגרירי מדינות אירופיות שקיבלו הנחייה מהאיחוד האירופי להחרים ולא להשתתף בסיור שערך שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, בכותל המערבי כחלק מהזמת הנרטיב השקרי ועלילות הדם הפלשתיניות, כאילו מדינת ישראל פוגעת באתרים הקדושים ומונעת פולחן דתי. איטליה, סלובניה, רומניה ומולדובה, החרימו את הסיור.
ההתעלמות מהכותל אינה נחלתם רק של המחרימים ומטפחי נרטיב השקר הפלשתיני כי אם לבושתנו גם אזרחי מדינת ישראל, לא סתם אזרחים, חיילים.
תא"ל במיל', אמיר אביבי, חשף בראיון עיתונאי חשוב נתון שאמור היה לפתוח מהדורות חדשות, אמור היה לעורר שיח ערני ערכי חשוב ביותר, נטול פוזיציה, נטול פוליטיקה, דיון ער על המציאות בה למעלה מחצי מהחיילים שעימם שוחח לא ביקרו בירושלים, בירת הנצח של עם הנצח. נדהם מהמצב החמור שבעתיים כשגילה כי אלו שהיו בירושלים לא ביקרו מימיהם בכותל המערבי. תא"ל אביבי שיתף כי נדהם מהמציאות העגומה כשמתוך שמונה מאות חיילים חצי בלבד ביקרו בירושלים ועוד חצי מחצי המבקרים בירושלים לא בקרו בכותל.
עם הנתון המדאיג, נתון ממנו עולה כי חלק גדול מהחיילים אינו יודע עבור מי ועבור מה הוא נלחם, מיהר תא"ל אביבי לקצין חינוך ראשי. נדהם מהתוצאה, הודיע על החלטתו להוציא את הלוחמים לשבוע ירושלים, שבוע בו לראשונה למדו מהי ירושלים, היכן נטועים שורשי העם היהודי, מהי עיר דוד, הכותל, הכנסת ובית משפט העליון. את ההבדל בין לוחמים המחוברים אל שורשיהם וזהותם מעוצבת מההיסטוריה היהודית, אל לוחמים שהם גידולי מים, ראה מיד בפעילות המבצעית שהתקיימה לאחר שבוע ירושלים. רמת החיילות, המוטיבציה, הייתה אחרת לחלוטין.
חשיפתו של תא"ל אביבי היא הד למלחמת הזהות המתקיימת במדינת העם היהודי, תחילתה ברחם האם, המשכה בפרהסיה על כל אופניה בתי ספר, צבא, בתי חולים. האירוע שחשף תא"ל אביבי, הוא קצה קצהו של הכשל הכואב והנורא במערכות החינוך במדינת ישראל, מערכת המוחקת באמתלות שונות ומשונות את שיעורי הזהות היהודים, ביטול לימודי נכסי צאן ברזל, מושגי יסוד ביהדות.
חיזוק וביצור הערכים
במקום להצמיח ילדים, נערות ונערים בעלי חיבור לזהותם היהודית, לעולם הערכים היהודי, למסורת עתיקת יומין, לעולם ענק של יין משומר, לדור המבין את הקשר העמוק שלו לאדמת ישראל, לעם ישראל, במקום זאת מצמיחה מערכת החינוך בורים ועמי ארצות, חממה לבערות ממוסדת, מנותקת ביודעין מכל מה שקשור ליהדות.
מעבר לחותרים במשרד החינוך תחת חיזוק וביצור הערכים היהודים בבתי הספר, מעורבים עד צוואר גם גורמי חוץ, ארגונים, עמותות ממומנות הפועלות באופן עקבי כדי לקעקע עד היסוד כל ערך יהודי, סוכני שינוי הזהות היהודית של מדינת ישראל ולהפכה ממדינה יהודית דמוקרטית למדינת כל אזרחיה.
כשצעירה יהודייה, כשצעיר יהודי אינם מכירים את שורשיהם, אינם מכירים את אבות ואימהות האומה, אינם מכירים את ערש הולדתו של עם הנצח, מנותקים, אין פלא שההתבוללות מתקבלת בשוויון נפש אשר אינו מזעזע את אמות הסיפים, כשמושבות יורדים מוקמות במדינות זרות על-ידי גידולי מים קירות הלב אינם מזדעזעים, כשזכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל מוטלת בספק.
לממשלה החדשה אתגרים מורכבים, סדר יום גדוש לעייפה, אך נדמה כי הטיפול חייב להתחיל מהיסודות, מהמסד, להחזיר את גידולי המים לשורשים, בבתי הספר, בצבא, בכל תחנה מתחנות חיו של יהודי בארץ ישראל, במדינת העם היהודי, כשהשורש איתן אפשר להתמודד עם הענפים לסוגיהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  20/12/2022   |   עודכן:  20/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני מזרחי
הברירה היחידה שנותרה לממשלת ישראל החדשה תהיה להתחיל ולתכנן שתי ערים מטרופולין גדולות, אחת בגליל והשנייה בנגב, שכל אחת תמנה בסופו של דבר מיליון יחידות דיור
מיכל לייסט
סיפורם של ילדי טהרן מייצג את סיפורן של משפחות רבות של ישראל שהגיעו לארץ מתוך שואה והצליחו להגיע לתקומה
יוסי אוחיון
בקדנציה האחרונה אליה נבחר נתניהו לאחרונה הוא התעלה לשיאים וגבהים חדשים    באופן מפליא ובלתי נתפש הוא מצליח לתעתע ולתמרן בין כל הגורמים והצדדים המבקשים את קרבתו ובו-זמנית נוגדים וסותרים איש את רעהו
איתן קלינסקי
הרעיון, שמקור תוכן החלום הוא בצדדים חבויים ובלתי מודעים בנפש האדם, שורשיו בספרות העתיקה, המצביעה על כך, שבחלום מובעים מאוויים ומשאלות מוסווים בדרך כלל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – בנושאים גדולים כקטנים    והפעם – מה לקרוא, הומור אינפנטילי, אלימות והרס ואדמה חרוכה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חנוכה שמח    "חשוף זרוע קודשך / וקרב קץ הישועה / נקום נקמת עבדיך / מאומה הרשעה / כי ארכה השעה / ואין קץ לימי הרעה / דחה אדמון בצל צלמון / הקם לנו רועים שבעה" (הפיוט "מעוז צור")
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il