X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דרעי. עומד בראש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
כנסת במדרון התלול
דרעי לא רק תאב שלטון, הוא נהנה לנגוס בו בוקר-בוקר זה גם לא הכסף, זה הרצון לומר כמו אותו ח"כ חרדי - "תקפצו לנו", ואיש הליכוד שהודיע למחצית העם ש"לא סופרים אתכם"
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

המונח "ממשלה עבריינית" בו נקטו נואמי ההפגנה מטעם התנועה לאיכות השלטון במוצאי שבת בכיכר "הבימה" בתל אביב הולך ומאבד מצלילו. הגיעה העת לראות בה את "ממשלת הפשע". לא רק שאריה דרעי מגיע לשולחנה עם שתי הרשעות פליליות שיש עימן קלון מובהק, וכמותו גם איתמר בן-גביר, ובנימין נתניהו יושב על ספסל הנאשמים עם שלושה סעיפים אלא בגלל מה שעושה הקואליציה לכנסת, מפוררת אותה ללעג ולקלס. היום זה ניכר בדיונים על החוק המאפשר לדרעי להיות שר, ומחר-מחרתיים על רעה חולה אחרת.
תמוה שההתפרעות האנטי-פרלמנטרית של קואליציית ביבי לא עוררה נוגדנים של ממש בשורותיה. עתה מופנה הזרקוק לש"ס. ציבור ענק - כמעט 10 אחוזים - הצביע לה בבחירות לכנסת. חבל, אבל ניחא, ברור כי מדובר בציבור שברובו ישר לב ותמים, אנשים עמלים ולוחמים ומי שמטפסים בקריירה שלהם בכל שכבות החברה הישראלית.
אז כיצד אירע שאפילו קול אחד לא התקומם כנגד התנאי הבלעדי שעבריין כפול כמו דרעי יהיה הלוגו או הסמל המסחרי של מי שמתגדרים במורשת היפה של עדות המזרח? כיצד אירע שאיש מהם לא קם ואמר כי הוא וחבריו עולים בסולם הלאומי בבתי הספר ובאקדמיה ובצה"ל ובעולם הספרות, וגם בהזדהותם עם מוצאם אינם רוצים כי דרעי יהיה סמלם המייצג, או במונחים של המונדיאל - לא הוא צריך לשאת על זרועו את תג הקפטיין.
מישהו אמור היה לקום ממחנה ש"ס (לא מקרב המזרחיים המתנגדים לה), ולומר כי דרעי צריך לשלוח שר הסר למרותו, משרת נאמן, שיכהן בממשלה, ואילו דרעי יישאר ח"כ וראש ש"ס ועל פיו יישק דבר. כבר היו דברים מעולם, ודווקא במפלגה של אנשים הגונים. מאיר יערי ויעקב חזן סירבו לכהן כשרים. הם נשארו בקיבוצים וישבו בכנסת, ושרי מפ"ם - ישראל ברזילי וויקטור שם-טוב ונתן פלד - היו מביאים בפניהם ולהכרעתם כל נושא שהגיע להכרעה בממשלה. מדוע לא לחזור על כך בש"ס (וממילא זה מתקיים בדגל התורה)?
אלא שדרעי לא רק תאב שלטון. הוא נהנה לנגוס בו בוקר-בוקר. זה גם לא הכסף, הרי דרעי יכול להתפצות בקלות על הפער שבין שכר שר להכנסה של ח"כ. זה גם הרצון לומר כמו אותו ח"כ חרדי - "תקפצו לנו", ואיש הליכוד שהודיע למחצית העם ש"לא סופרים אתכם". אך יידע כל מורה ומדען ולוחם ורצען ורב ונפח אשר הצביעו לש"ס כי אין מי שמבזה אותם, כלומר את הציבור היקר הזה, יותר מן העומד בראשו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/12/2022   |   עודכן:  20/12/2022
+ח"כ מיכל וולדיגר צפויה להתמנות לתפקיד סגנית שר האוצר
18:05 20/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ מיכל וולדיגר צפויה להתמנות לסגנית שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'. וולדיגר צפויה להתמנות לסגנית שר האוצר ולקבל לאחריותה תחומי אחריות בנושאים הקרובים לליבה (INN).

+"חוק בן-גביר" עבר בקריאה ראשונה
14:52 20/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ איתמר בן-גביר: "לא היה מפכ"ל כושל כמו אלשיך, שהביא עלינו כל כך הרבה כשלונות. רק במדינות משטרה המפכ"ל עובד ברשות עצמו"  ▪  גנץ: "השר המיועד לביטחון לאומי עוד לא הושבע, ובחדר כבר עולה ריח הפגר. אל תעשו את המשטרה פוליטית, חלשה, ומסוכסכת"

בן-גביר. הייתי בהלם שהיועמ"ש התנגדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+זאב אלקין‬⁩ מרגיע: אין חשש שאתמנה לשר
11:05 20/12/22  |  עידן יוסף

בליכוד הציעו לשר זאב אלקין להתפטר מהכנסת ולהתמנות לשר העלייה והקליטה ולחבר בקבינט המדיני-ביטחוני (גלי צה"ל). אלקין בתגובה: "אני לא נכנס לתוכן של שיחות עם גורמים פוליטיים. דבר אחד הוא לא סוד - במשך שנה וחצי קיבלתי אין סוף הצעות ולכולן אמרתי לא. שמעתי הרבה ח"כים מהליכוד שכבר מודאגים שעוד תפקיד הולך להם - הם יכולים להירגע".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנסת במדרון התלול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זוכר, מר מרגלית?
עובד 1  |  21/12/22 00:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר: "לא היה מפכ"ל כושל כמו אלשיך, שהביא עלינו כל כך הרבה כשלונות. רק במדינות משטרה המפכ"ל עובד ברשות עצמו"    גנץ: "השר המיועד לביטחון לאומי עוד לא הושבע, ובחדר כבר עולה ריח הפגר. אל תעשו את המשטרה פוליטית, חלשה, ומסוכסכת"
יוסי אוחיון
בקדנציה האחרונה אליה נבחר נתניהו לאחרונה הוא התעלה לשיאים וגבהים חדשים    באופן מפליא ובלתי נתפש הוא מצליח לתעתע ולתמרן בין כל הגורמים והצדדים המבקשים את קרבתו ובו-זמנית נוגדים וסותרים איש את רעהו
עידן יוסף
הוועדה המיוחדת הוסיפה תיקון שיאפשר מימוש של שני התיקונים לחוק יסוד הממשלה עוד קודם פרסומם ברשומות    חברי האופוזיציה המסתמנת נטשו במחאה    לח"כים יינתנו מחר 45 דקות של הסתייגויות לסעיף
דן מרגלית
אין ספק כי ביום בו תאשר הכנסת את החוק המתיר למורשע כפול בפלילים לשמש כשר בממשלה תגיש התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ לפסול את החוק, שאכן מעלה קבס
איתמר לוין
אריה דרעי מפר לכאורה בצורה בוטה את הסדר הטיעון עימו, שאחד הנימוקים המרכזיים בו היה פרישתו מהחיים הפוליטיים    האם הפרקליטות תמלא את חובתה? קרוב לוודאי שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il