X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי אחראי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הקבלנים לא אשמים
האם אין לממשלת ישראל, ובמיוחד למשרד העבודה, ובמיוחד למנהל הבטיחות, אחריות ישירה לביטחונם ושלומם הן של הפועלים והן של הבלתי מעורבים?

לתשומת לבה של הממשלה הנכנסת החדשה, רק בשנה האחרונה נהרגו 45 פועלים ועוד מאות רבים נפצעו. אכן קל מאוד להאשים את החברה היזמית, או את החברה המבצעת, או את שתיהן בתאונות שהתרחשו באתרי הבנייה במהלך השנה האחרונה, וחלקם הגדול אפילו לא הובא לידיעת הציבור הרחב.
קל מאוד עוד יותר יהיה, להאשים את אותן חברות באותן התאונות, באלף ואחת סיבות. אך האשמה שטופלים על חברות, הינה פופוליסטית ולא תמיד מתיישבת עם המציאות בשטח.
כמי שמייצג חברות בניה יזמיות וקבלניות בכל רחבי הארץ, אני סבור שלהאשים את אותן חברות זה כמאמר המשורר, בבחינת "להאשים את ה"ש.ג". אתרי בניה אינם מעבדה, ודאי שלא שטחים סטריליים. אין כל יכולת לצפות מחברת בנייה, תהיה טובה ככל שתהיה, ותהיה שומרת על חוקי ודיני הבטיחות קלה כבחמורה שתהיה, שהיא תביא את הבשורה והפתרון לתאונות העבודה בענף.
כיום, בכל רחבי הארץ פועלים בו-זמנית יותר מ-3,000 אתרי בנייה, בהם הולכים ונבנים כיום יותר מ-100 אלף דירות ועל-פי הצהרות שר השיכון, מספר זה רק ילך ויגדל במהלך השנים הקרובות, זאת על-מנת לסגור את הפער שנוצר במהלך השנים בין ביקושים הולכים וגדלים לבין ההיצע שמתדלדל. יתרה מכך, חלק נכבד מפרויקטים אלה, דוגמת התחדשות עירונית, נבנים בתוך אזורים אורבניים צפופים המסכנים לא רק את הפועלים, אלא גם את הדיירים והעוברים ושבים.
וכאן נשאלת השאלה, האם אין לממשלת ישראל, ובמיוחד למשרד העבודה, ובמיוחד למנהל הבטיחות, אחריות ישירה לביטחונם ושלומם הן של הפועלים והן של הבלתי מעורבים? והאם אין הם אמורים לפקח, יומם ולילה, על הבטיחות בכל אתר ואתר ובמיוחד על אכיפת כללי בטיחות מחמירים?
ומה עם העובדה שבכל רחבי מדינת ישראל פועלים, זאת במקרה הטוב, עשרות ספורים של מפקחי עבודה מטעם מנהל הבטיחות, ושברוב רובם של אתרי הבנייה לא זכו בכלל לביקור של פקח, או במקרה הטוב זכו לביקור אקראי?
והאם מישהו שת את ליבו לכך שכתוצאה מהוואקום בנוצר בפקחים מקצועיים של מנהל הבטיחות, נכנסו לרוב רובם של האתרים פקחים לא מיומנים ולא מקצועיים כלל של העיריות ושל הרשויות המקומיות שרק מייצרים בוקרה ומבולקה באתרים רבים?
על כן, לטעמי, תאונות העבודה שפקדו בשנה האחרונה את ענף הבנייה, מסמלות יותר מכל "מגדל בבל" של כאוס, שלא לומר אנרכיה, בכל מה שקשור לפיקוח על אתרי הבנייה ומה שמעמיד, לצערי הרב, את היזמים והקבלנים במצבים בלתי אפשריים לחלוטין, ואי יכולת להתמודד עם חוסר המעש של הגופים הממשלתיים, העומד בסתירה מוחלטת למילים הגבוהות שאותן הם משמיעים, לדמעות השליש ולצקצוק הלשון בכל פעם שאנחנו נפרדים בצער רב מעוד פועל שהלך לעולמו.
על כן הגיע הזמן ש"מגדל הבבל" הזה ייפסק וכלל הרשויות ישכילו לשלב ידיים יחדיו עם ציבור היזמים והקבלנים, על-מנת למגר את תאונות העבודה בענף הבנייה יחדיו, ולא על-ידי קבלת החלטות פופוליסטיות הפוגעות באופן ישיר, שלא לצורך, בציבור הקבלנים והיזמים בענף.

הכותב הוא מומחה לבטיחות בבנייה ולאחריות תאגידית בענף הבנייה.
תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  22/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
למרות החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון, המתיחות בין חיזבאללה לישראל גוברת בעקבות הברחות נשק מתקדם מאירן לחיזבאללה דרך שדה התעופה בבייירות    ממשלת נתניהו החדשה תצטרך להפסיק את התופעה המסוכנת הזו גם במחיר עימות צבאי עם חיזבאללה
צבי גיל
חזון, דמיון וממון עשו את דובאי לאחת הערים המעניינות ביותר אם לא המרתקת שבהן    איחוד האמירויות הוא ללא ספק תוצר של אנשי חזון
יוסי דר
כאשר מר אלשיך מציע, בנסיבות אלה, ללכת להסדר טיעון, כי אז חדי האוזן שבינינו שומעים את המצוקה בקולו של אלשיך
עמנואל בן-סבו
לזכרם של פארס ועמאר, לחיי הילדים הקטנים התמימים החיים במגזר הערבי חפצי החיים, אין לנו זכות לעצור את כל התהליכים אשר ימנעו את רצח הילד הקטן הבא
מרדכי שחם
ההתעניינות הרבה לה זכו משחקי אליפות זו, נותרה חוצת גבולות בינלאומיים גם (ואולי במודגש) בשלביה האחרונים, והוכיחה שוב, באופן מוחשי ובולט, את חשיבותה של ההשתייכות הקבוצתית של בני-אנוש ואת עוצמת השפעתה של ההשתייכות הלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il