X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק רוזן. יתרון יחסי [צילום: חן גלילי]
חברת לידר ממליצה לרכוש מניות חברת ישראל קנדה
בתחזית שנתית שהוציאה ללקוחותיה פרסמה לידר אנליזות על חברות הרשומות למסחר בבורסה אחת ההמלצות החמות: ישראל קנדה, עם מחיר יעד 15 ש"ח למניה (מחירה העדכני בבורסה הינו 7.71 ש"ח למניה) לידר מבססת המלצתה על הנכסים המשובחים שמחזיקה החברה באזורים יוקרתיים, על הניהול המקצועי ועל הבסיס הפיננסי האיתן של הקבוצה

הצ'ונאמי הגדול ששוטף את כלכלות העולם בכלל ואת הבורסות בפרט מכה קשות גם בניירות הערך של החברות בבורסה בישראל. ישראל מדורגת כאחת הכלכלות הטובות בעולם. אך הצ'ונאמי לא פוסח, כאמור, על מניות של חברות נדל"ן ישראליות שירדו ב-50% ואף יותר, עם או בלי צדק, ובמקביל מייצר הזדמנויות חדשות למשקיעים עם ידיים חזקות. אחת החברות המומלצות להשקעה, כך לפי חברת לידר שסקרה עשרות חברות הרשומות למסחר בבורסה (עבור לקוחותיה), היא ישראל קנדה. עם מחיר יעד של 15 ש"ח למניה, לעומת 8.9 ש"ח למניה בעת עריכת האנליזה (תשואה נומינלית של 68%). מחירה עתה בבורסה הינו 7.71 ש"ח למניה (תשואה נומינלית של 94%).
ההמלצה לרכישת מניות ישראל בולטת בפער במיוחד ביחס לחברות נדל"ן אחרות. כך לדוגמא: מליסרון במחיר יעד של 295 ש"ח לעומת 256 ש"ח מחירה בשוק; נכסים ובנין במחיר יעד של 300 ש"ח לעומת 225 ש"ח; עזריאלי במחיר יחד של 260 ש"ח לעומת 243 ש"ח; שיכון ובינוי במחיר 15 ש"ח לעומת 12.4 ש"ח, ועוד ועוד. יאמר כאן: לידר נמנעת מפרסום האנליזות ברבים, מטעמים מובנים - בדרך זו היא מנסה לשמר את היתרון העסקי ללקוחותיה, הפעילים מאוד בבורסה.
הסקירה שערכה לידר אודות עסקי ישראל קנדה מתבססת על היתרונות היחסיים של קבוצה זו, המחזיקה מקרקעין במיקומים משובחים ביותר בתל אביב, ירושלים ובאזורים נוספים. חלק מהקרקעות נרכשו במחירים היסטוריים נמוכים, ובלא מינוף משמעותי, ולכן הרווחיות הגלומה בהם תהא גבוהה יחסית. המדובר בין היתר, במתחם לפיד בתל אביב הצמוד לנווה צדק; פרויקט פי גלילות אלקו רמת השרון; מתחם אורדן בנתניה ועוד ועוד; וכן בהצפת ערך צפויה בתחום המלונאות. פירוט בנושא ראו בהמשך סקירתה של לידר.
ישראל קנדה מכרה ומימשה נכסים בשנת 2022 בסכום כולל של כ-3 מיליארד ש"ח. היא נחשבת לאחת החברות הרווחיות ביותר בתחום היזמות. הצפי לגבי שנת 2023 הוא למכירות בהיקף שלא יפחת מהמכירות ב-2022, וזאת בזכות פרויקטים חדשים שהבשילו ויוצאים לשיווק. לא בכדי רכשו בעלי השליטה בישראל קנדה - ברק רוזן ואסי טוכמאייר, מניות של החברה בבורסה בסכומים מצרפיים של עשרות מיליוני ש"ח.
לידר שוקי הון הינה אחת החברות הוותיקות בשוק ההון. היא נוסדה בשנת 1991 וצמחה להיות פירמת בנקאות להשקעות מהידועות בישראל. לפי פרסומי החברה, מיום הקמתה ניהלה לידר גיוסי חוב והון בסכום העולה על 100 מיליארד דולר.

האנליזה של לידר:
ישראל קנדה - מה קרה בשנת 2022

מכירות חזקות. מתחילת השנה ועד לנובמבר 2022, מכרה ישראל קנדה 372 יח"ד, בהיקף כספי של כ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-281 יח"ד בהיקף כספי של כ-1 מיליארד שקל, בתקופה המקבילה.
רכישת מניות נורסטאר. במהלך השנה רכשה ישראל קנדה במספר עסקות כ-22% ממניות נורסטאר (בעלת השליטה בג'י סיטי), תמורת כ-320 מיליון שקל.
התקדמות בפרויקט מידטאון ירושלים. בנובמבר 2022 פורסמה התוכנית להתנגדויות. התוכנית תאפשר הקמת פרויקט בשטח כולל של כ-166 אלף מ"ר עילי, ותכלול 4 מגדלים בני 40 קומות שיכללו כ-1,000 יח"ד, כ-75 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומלונאות וכ-5.5 אלף מ"ר שטחי מסחר.
כניסה לתחום הדיור המוגן. החברה השלימה רכישה של בית דיור מוגן בכפר שמריהו, תמורת כ-125 מיליון שקל. בכוונת החברה לפעול וליזום בתי דיור מוגן, ברמת גימור גבוהה.
מכירת 50% מבית הנערה. במהלך השנה התקשרה החברה בהסכם למכירת 50% מקרקע בית הנערה, המיועדת להקמת כ-450 יח"ד, תמורת כ-441 מיליון שקל. השלמת העסקה הניבה לישראל קנדה רווח לפני מס בסך של כ-162 מיליון שקל.
מכירת פרויקט הרכבת. באפריל 2022, התקשרה ישראל קנדה בהסכם למימוש זכויותיה בפרויקט הרכבת, תמורת כ-486 מיליון שקל. בעקבות המכירה רשמה ישראל קנדה רווח לפני מס בסך של כ-200 מיליון שקל.
הצפת ערך בתחום המלונאות. פעילות המלונאות של ישראל קנדה ממשיכה לצמוח, כאשר הכנסות המגזר הוכפלו השנה, בהשוואה לאשתקד. לאור הצלחת הפעילות, ביולי 2022, התקשרה ישראל קנדה בהסכם עם מנורה, במסגרתו הקצתה לה מניות בשיעור של 15%, תמורת כ-88 מיליון שקל, המשקף שווי של כ-590 מיליון שקל לפעילות המלונאות.

מה צפוי בשנת 2023

עליית הריבית משנה את המומנטום בסקטור הנדל"ן. ייתכן, כי שנת 2023 תתאפיין בפחות עסקות בהשוואה לשנים הקודמות. ישראל קנדה תפעל להצפת ערך בפרויקטים הקיימים, קידום תב"עות חדשות וגם מימושים בפרויקטים, בהם פוטנציאל הצפת הערך מוצה, לצורך חיזוק הנזילות.

פרמטרים עיקריים

  • שווי שוק (מיליוני ש"ח) - 2,700
  • שער נוכחי (ש"ח) - 8.9
  • מחיר יעד (ש"ח) - 16
  • תשואה (YTD) - 55%

תאריך:  28/12/2022   |   עודכן:  28/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת לידר ממליצה לרכוש מניות חברת ישראל קנדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין מניות ישראל קנדה בבורסה הי
אריה  |  28/12/22 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
העלייה במכירות - בשיעור גבוה מן התחזית שפורסמה בספטמבר, אך בשיעור נמוך מן העלייה שנרשמה אשתקד ואשר עמדה על 8.5%
איציק וולף
AIG ישראל מצטרפת לבנק דיסקונט ומודיעה כי לא תבטח כל עסק שיבצע אפליה על-רקע דת, לאום ונטיות מיניות    המנכ"ל יפעת רייטר: קוראת לראשי המשק לפעול נגד התופעה הפסולה
איציק וולף
חברת מידרוג ציינה כי הורדת דירוג האג"ח נובע מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה    "מימושים בהיקף משמעותי עלולים להימשך פרק זמן ארוך מהצפוי ובחברה קיים סיכון של מינוף גבוה לאורך זמן""
יואב יצחק
   אלפרד אקירוב, 81, מנסה לנצל שתי הזדמנויות עסקיות כדי להבטיח את עתיד משפחתו ובמיוחד את מעמדו של בנו ג'ורג'י
   הראשונה - לתקוע יתד בענף הביטוח, בדרך של רכישת גרעין שליטה בכלל ביטוח וזאת לצד אחזקותיו בקבוצת אל-רוב נדל"ן שבשליטתו
   השנייה - לרכוש את חבילת מניות קבוצת אל-רוב המוחזקת בידי ישראל קנדה וכך להשלים מהלך בדרך להפיכת קבוצת אל-רוב שמניותיה רשומות למסחר בבורסה, לחברה פרטית
   בעתיד הקרוב מאוד נראה אם החמיץ
איציק וולף
מחיר הברנט עלה ב-73 סנט (0.9%) והגיע ל-81.71 דולר לחבית. מחיר נפט גולמי מערב טקסס עלה ב-91 סנט (1.2%) ועומד על 78.4 דולר לחבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il