X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דנציגר. התנאים השתנו [צילום: עידן גרוס]
"הערות שוליים" פריי ופראייר ועוד ועוד
הפילוסוף פרנסואה מארי-ארואה, המוכר כמובן בכינויו וולטר, איש המאה ה-18, סיכם את חופש הביטוי במלים האלה: "אני מתעב את דבריך, אך איהרג על זכותך לומר אותם"
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  • נכון שאדם הנדרש לחקירה במשטרה חייב להתייצב במשרדיה. כאשר הפובליציסט ישראל פריי סירב להתייצב עצרו אותו השוטרים בתחבולה. עד כאן יכול היה להיות צעד ראוי. אלא מה? עצם ההחלטה לעצור אותו היא נורה אדומה לאופי הדיקטטורה של הממשלה הבאה, שהמשטרה כבר מתאימה את עצמה לקראתה.
פריי כתב דברים נתעבים בזכותו של מחבל פלשתיני והודח מדמוקרט-TV וראוי לכל גנאי. אך על מה נקרא לחקירה? על דעותיו ההזויות? במשרדי משטרה שהעומד בראשה (בעוד יומיים) הוא איתמר בן-גביר שהחזיק בדירתו תצלום של הרופא הרוצח ד"ר ברוך גולדשטיין?
הפילוסוף פרנסואה מארי-ארואה, המוכר כמובן בכינויו וולטר, איש המאה ה-18, סיכם את חופש הביטוי במלים האלה: "אני מתעב את דבריך, אך איהרג על זכותך לומר אותם". גם על הדברים המתועבים של פריי.
  • סביר להניח כי ריכוז הרשימות השחורות של להטבי"ם ופעילות שמאל במשרד החינוך (ומה עם הפעילים?) שהכין האיש השחור אבי מעוז מותרות על-פי החוק. בכל זאת אין דבר מאיים מזה בזירה הישראלית הנוכחית. מה זה עניינו מי בחרה להיות לסבית ומי מעדיף להיות הומו? מדוע הוא צריך לדעת מי פלונית ומי אלמונית במערכת החינוך? והרי יש שר/ה והם קובעים מדיניות, ואם מי מהשמאל (והימין) יחרוג ממנה יתקיים בירור כהלכתו. מדוע הרשימות? להפחיד. לאיים. לגרש. להדיח. כשר אך מסריח. אולי כשר ובוודאי מסריח.
  • ה"ניו-יורק טיימס" עוסק בהתמדה בעריצות השוררת בסין כפי שבאה לביטוי גם בכישלונו של המנהיג להילחם בקורונה ועתה משנכשל שינה כיוון. אין לך יום בלי מאמר על סין בעמוד הראשון (גם הביקורת על הממשלה האנטי-דמוקרטית של בנימין נתניהו תופסת תאוצה). הבוקר הופיע בעמודו הראשון של ה"ניו-יורק טיימס" מאמר נוסף המותח ביקורת על מדיניותו של העריץ שי ג'ינפינג בעניין הקורונה. כשנכשלה נסוג ממנה באורח מפתיע ומוחלט ומהיר. בראש המאמר, גם זה די חריג, בדיחה על שלושה סינים המוצאים עצמם בכלא. מדוע? כל אחד מסביר מה הוא עושה בכלא:
I opposed Covid testing
I supported Covid testing
I conducted Covid testing
  • התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לתפארת לבג"ץ נגד החוק המתיר בחירת עבריין כפול כאריה דרעי לתפקיד של שר בממשלה. השופט התורן אלכס שטיין, זה שירד מן הארץ והוחזר לתפקיד על-ידי איילת שקד, סירב להוציא צו איסור זמני למינוי דרעי. הוא קבע דיון רק ב-4 בינואר 2023, תאריך בו ברור ומובטח כי העבריין הכפול כבר ימונה לשר. לא סתם שר אלא בשני משרדים. כאשר דרעי כבר יהיה שר יגבר הקושי של שופטי בג"ץ לפוסלו.
ראיתי בימים אלה את השופט יורם דנציגר, שהכשיר את מינוי דרעי לשר ב-2016 מסביר בטלוויזיה כי עתה יש לבלום אותו. מדוע? "התנאים השתנו". זה נכון, אבל כבר אז בשלו התנאים לחוסמו כמו גם את בנימין נתניהו שעד היום לא חתם על ההסכם למניעת ניגוד עניינים בניגוד למה שהבטיח פרקליטו עת השופטים העניקו לו את ראשות הממשלה ברוב של 11:0.
אך דנציגר, שפרש מהר מבית המשט העליון, ייטיב לעשות אם ישנן ואולי יקנה גם לאחרים את הפסוק על "חכמים היזהרו בדבריכם שמא תחובו חובת גלות...".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/12/2022   |   עודכן:  28/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הערות שוליים" פריי ופראייר ועוד ועוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני נכסף לראות את כפר סילואן כפי שביקשו לראותו הסופרים יהודה בורלא ויוסך מיוחס    יש לי חלום, לזכות לראות את מי בריכת השילוח, שסמוך לה ממוקמים בתי הכפר, מנוצלים לקיום טקס שאיבת המים כדי לקיים את מנהג ניסוך המים בירושלים של שלום, המכבדת מאוויים דתיים ולאומיים של כל האזרחים החיים בה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - תפקוד לקוי, צנוע, אמת וזיכרון, הרוב מחליט? תיבת פנדורה ונזק בלתי-הפיך    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
יואב יצחק
בתחזית שנתית שהוציאה ללקוחותיה פרסמה לידר אנליזות על חברות הרשומות למסחר בבורסה    אחת ההמלצות החמות: ישראל קנדה, עם מחיר יעד 15 ש"ח למניה (מחירה העדכני בבורסה הינו 7.71 ש"ח למניה)    לידר מבססת המלצתה על הנכסים המשובחים שמחזיקה החברה באזורים יוקרתיים, על הניהול המקצועי ועל הבסיס הפיננסי האיתן של הקבוצה
עמנואל בן-סבו
עכשיו תור המתיישבים היהודים בגליל לעבור את מסע ההכפשה, מסע הדה-לגיטימציה שעברו המתיישבים בחלקי המולדת ביהודה ושומרון
איתן קלינסקי
בימינו אנו כשבתוכנו מתרחשת מציאות רוויית ביטויי בוטות לשון קשה וגסת רוח, החובטת בנפש האומה היהודית בגילויי השנאה של מחנה אחד במשנהו, מן הראוי שנחבק בחום את הכמיהה הפועמת בהפטרת השבוע להתקרבות ולהיות עץ אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il