X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראויים [צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
פרידה
אני גאה בממשלת בנט-לפיד שלא נהגה כמו ביבי, אך גם מצטער, "מדוע דרך רשעים צלחה"? חבריי ואני מתחייבים שנעשה ככל יכולתנו להעביר את ממשלת הזדון הזאת מן הארץ, ורק בכלים דמוקרטיים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

שלום לך ממשלה ראויה,
"ולפעמים החגיגה נגמרת", כתבה נעמי שמר, "כיבוי אורות". הפעם זה ממש כיבוי אורות, וגם "שלום לכינורות". תמו כ-18 חודשי אור ועוברים לעידן חשוך, ואנו מתחייבים כי לא ננוח ולא נשקוט עד שבאמצעים דמוקרטיים נגרום לקרן התקווה להגיח מחדש.
שחררת אותנו מן התזזית המושחתת של בנימין נתניהו ומרעיו. פעלת היטב. עקבתי רק אחרי חלק מהשרים, ורשמתי לפי סדר הא"ב מי היו ראויים, ברוכים בפועלם. הלא הם נפתלי בנט, בני גנץ, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון. אני משוכנע כי רבים מעמיתיהם ראויים גם לציון לשבח, אבל מתנצל - לא עקבתי אחריהם במשרדיהם.
בנימין נתניהו וההולכים אחריו, כמו המסונוורים שצעדו בעקבות שבתי צבי גם כשהמיר את דתו והצינים תמכו בו והפעילו את "מכונת הרעל" התעמולתית שלהם. הם גם לא היססו לפעול כפי שעשו בפרשת עידית סילמן הראויה לתחקיר עיתונאי יסודי.
אני גאה בממשלת בנט-לפיד שלא נהגה כמו ביבי. אך גם מצטער, "מדוע דרך רשעים צלחה"?
במלאי מהלכיה אזכור בעיקר זאת:
  • נתניהו השאיר אחריו חורבה ביחסים עם ממשל הדמוקרטים בראשותו של ברק אובמה. הוא שכנע את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי הסכם רע עם אירן למען מצב גרוע פי כמה. הממשלה היוצאת תיקנה את היחסים עם ג'ו ביידן בלי לוותר על עמדת ישראל בנושא האירני.
  • המלך עבדאללה לא דיבר עם ביבי. זה מתכון ומתקון למשבר עם ירדן המשמשת חיץ בין ישראל לבין אירן. בנט ולפיד תיקנו את השבר. עתה ניעור חשש כי ייפתח מחדש.
  • הממשלה חתמה על הסכם גז נבון עם לבנון תוך שתיקת החיזבאללה, ונתניהו התנגד מטעמים אנוכיים (ברור שלמרות הצהרותיו לא יבטל אותו. לזכותו שבעניין זה הוא דמגוג, אך לא מופקר).
  • מערכות הביטחון (בני גנץ) והאוצר (אביגדור ליברמן) ובמידת האפשר בתוך מלקחיים גם החינוך (יפעת שאשא-ביטון) התנהלו באחריות ובאיזון ובתקיפות עם שגיאות כאלה ואחרות, אבל בתבונה וברציונליזם.
  • לולא עלה בידי כוחות החושך להפיל את הממשלה הייתה שנת הלימודים הבאה נפתחת כאשר חלק מהמגזר החרדי מצוי בלימודי ליבה לטובתו ולמען עתיד בנותיו ובניו, ולחיזוק הכלכלה הישראלית. נימה של פשרה ממתנת אפיינה את מיצובם מחדש של מוסדות הדת (מתן כהנא).
  • האוצר התנהל באחריות רבה (ליברמן) בניגוד גמור למעשה הפיראטי של ביבי (שישראל כ"ץ שיתף עימו פעולה עת מנעו אישור של תקציב המדינה).
  • הממשלה תמרנה נגד כוחות האופל מבית ומחוץ, בממשלה ובכנסת להגן על עליונות שלטון החוק והדמוקרטיה (גדעון סער).
  • צירוף מחמוד עבאס לקואליציה יירשם כנקודת מפנה, כצומת אפשרי, ביחסי הרוב היהודי עם המגזר הערבי במדינה. רע"ם הושמצה בישוביה על-ידי ערבים קיצונים. ממשלת בנט-לפיד ספגה אדים ממכונת הרעל כאילו מדובר בסיעת טרור וכאילו קיבלה כ-50 מיליארד שקלים. הבל, צירוף עבאס הוא תקדים שיוכל להתפתח למפנה היסטורי אם יהיה לו המשך.
  • להטבי"ם, ארגונים שפעלו למען מעמד שוויוני ראוי לנשים וזרים נשמו אוויר של הגינות.
עתה אנו נאלצים להיפרד מן הממשלה הזאת קודם זמנה. ענן שחור מאיים על הביטחון הלאומי ועל הדמוקרטיה ועל הכלכלה המתקדמת ועל הצדק המשפטי בשוב ביבי וקרנפיו אל הגה השלטון. כל מה שנאור במדינת היהודים ומשמש לה מוניטין בארץ ובעולם נתון בסכנה.
חבריי ואני מתחייבים שנעשה ככל יכולתנו להעביר את ממשלת הזדון הזאת מן הארץ, ורק בכלים דמוקרטיים, אבל אם יתנכלו לנו באלימות עבריינית נדע להפעיל כחוק את הזכות להגנה עצמית.
נפרדים, אך נחזור. דמעה, אך נתעשת.
שלום ממשלה ראויה. "שלום לך, עצבות".1

הערות

1. משפט זה שאול מרב המכר הראשון של הסופרת הצרפתיה פרנסואה סגאן.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/12/2022   |   עודכן:  28/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרידה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא נמאס לך לקשקש?
עובד 1  |  28/12/22 23:11
2
משהו בקשר למשפט נתניהו
עובד 1  |  29/12/22 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אוחיון
מסתבר שביבי אשר נתן את ידו בעבר להרס ומחיקת המשטרה, אשר חתם על הסכמים קואליציוניים המסכנים את כל מעוזי השלטון והקיום הדמוקרטי, נתן את ידו היום להרס מעוזי השלטון והיציבות, והוא אף "תרם" לנושאי דגל החורבן את צה"ל למלאכת הפירוק
צבי גיל
אם החרות וזכויות היסוד יקרות לנו ונאבק על כל צעד ושעל כשאלה ייפגעו - נוכל לעבור גם את "השעה האפלה" שלנו - אם תבוא
רוני מזרחי
העובדה שאנו עומדים כיום בפני מצרף בעייתי של אינפלציה שמסרבת לרדת, עלייה באבטלה, ירידה משמעותית בצמיחה, ירידה בהיצע דיור ובד בבד המשך עליות מחירי דירות ומוצרי צרכיה בכלל, אמורה להדיר שינה מעיניהם של מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל החדשה
דן מרגלית
הפילוסוף פרנסואה מארי-ארואה, המוכר כמובן בכינויו וולטר, איש המאה ה-18, סיכם את חופש הביטוי במלים האלה: "אני מתעב את דבריך, אך איהרג על זכותך לומר אותם"
איתן קלינסקי
אני נכסף לראות את כפר סילואן כפי שביקשו לראותו הסופרים יהודה בורלא ויוסך מיוחס    יש לי חלום, לזכות לראות את מי בריכת השילוח, שסמוך לה ממוקמים בתי הכפר, מנוצלים לקיום טקס שאיבת המים כדי לקיים את מנהג ניסוך המים בירושלים של שלום, המכבדת מאוויים דתיים ולאומיים של כל האזרחים החיים בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il