X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כוחות הביטחון הפלשתינים בגדה המערבית [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
הרש"פ יורה לעצמה ברגל
הרש"פ הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל אך ישראל יכולה לשמור על ביטחונה היטב גם ללא סיוע הרש"פ. השב"כ הישראלי עושה עבודה מצויינת וסומך על עצמו בלבד, הפסקת התיאום הביטחוני תדרדר את המצב בשטח ותפגע קשות בשלטון הרש"פ

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן יגיע היום לישראל והוא ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר הרש"פ אבו-מאזן בניסיון להביא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות.
אחד הנושאים המרכזיים שבהם ידון שר החוץ בלינקן יהיה הודעת הרש"פ על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. יו"ר הרש"פ בחר להודיע על כך באופן עמום שיאפשר לו לרדת מהעץ, דוברו נביל אבו רודיינה הודיע כי "התיאום הביטחוני לא קיים עוד החל מעכשיו" אך נמנע מלציין באופן מפורש שהרש"פ הפסיקה אותו.
בפועל, גורמים ברש"פ טוענים כי הופסקו המפגשים הקבועים בין קציני צה"ל לבין קציני כוחות הביטחון הפלשתינים, אך שני הצדדים מבינים היטב שזה רק עניין של זמן והמגעים יחודשו ברגע שיירגעו הרוחות. הרש"פ מנסה לטעון בפני הרחוב הפלשתיני כי הפסקת התיאום הביטחוני היא "עקב אכילס" של מערכת הביטחון הישראלית וכי אם היא תפסיק את התיאום עמה יפגע הביטחון הישראלי קשות, אולם, אין כך הדברים.
נכון שהתיאום הביטחוני עם הרש"פ מסייע לישראל במלחמה נגד הטרור בגדה, אולם, מאז הסכמי אוסלו ועד היום, ישראל סומכת רק על עצמה בתחום הזה, ראינו כבר את מדיניות "הדלת המסתובבת" של יאסר ערפאת שעצר מחבלים ומייד שיחרר אותם, אבו-מאזן איננו כזה אבל ממשלות ישראל למדו מאז לסמוך רק על המודיעין הישראלי.
השב"כ הישראלי עושה עבודה מצויינת בתחום המלחמה בטרור ללא קשר לתיאום הביטחוני עם הרש"פ, לכן, הרש"פ תפסיד יותר מישראל אם תפסיק את התיאום הביטחוני, הרש"פ מקיימת את התיאום הביטחוני בעיקר כדי להבטיח את המשך שלטונו של אבו-מאזן.
הרש"פ תלויה בישראל מאוד בתחום הביטחון בכל הקשור לתנועות של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן בתוך שטחי הגדה ומחוצה להם,כל בכירי הרש"פ מחזיקים בתעודות VIP המאפשרות להם לעבור את מחסומי צה"ל ולהיכנס לתחומי מדינת ישראל וגם לנסוע לחו"ל.
המשטרה הפלשתינית איננה יכולה לשנות את מיקום ופריסת כוחותיה בגדה ללא תיאום עם צה"ל, עשרות אלפי פועלים מהגדה העובדים בישראל אינם יכולים להיכנס לתחומיה ללא אישור של השב"כ הישראלי, משפחות פלשתיניות אינן יכולות לקבל טיפול רפואי בבתי חולים בישראל ללא אישור מערכת הביטחון הישראלית. הרש"פ גם לא יכולה להכניס מזון וסחורות לתחומיה ללא אישור ביטחוני של ישראל.
הפסקת התיאום הביטחוני לגמרי מצד הרש"פ עלולה להביא להתדרדרות המצב הביטחוני בגדה ותחזק את הכוח של תנועת חמאס, ספק רב אם אבו-מאזן מעוניין בכך, הוא יערער את כס שלטונו במו ידיו. גורמים בכירים בפתח מעריכים כי אבו-מאזן יאט את התיאום הביטחוני ויוריד את רמתו כדי ליצור מראית עין כי הוא מבצע את החלטות ההנהגה הפלשתינית אך לא יפסיק אותו לחלוטין. כבר עכשיו מותחים בכירים בפתח ביקורת על מחמוד עבאס כי המהלך הזה היה נמהר וחפוז ויביא לנזק בלתי הפיך לרש"פ.
בכיר בהנהגת פתח תוופיק טיראווי, שהיה ראש המודיעין הכללי הפלשתיני ותיאם את הפעילות הביטחונית מול השב"כ הישראלי, הזהיר כבר בחודש פברואר בשנה שעברה כי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל תביא לקריסתה של הרש"פ. צריך לזכור, כי מאז 2005 ועד היום, השב"כ הישראלי הציל לפחות פעמיים את יו"ר הרש"פ באופן אישי מהתנקשות בחייו שתכנן ארגון חמאס וחשף התארגנויות טרור של חמאס שתכננו להפיל את שלטון הרש"פ בשורה של פיגועים.
יו"ר הרש"פ משחק באש בהחלטתו להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, הדבר עלול להצית תבערה בשטחי הגדה שתצא משליטתו ולהביא אסון חדש על הפלשתינים כפי שהיה באינתיפאדה השנייה בעת שיאסר ערפאת בחר בדרך הטרור לאחר כישלון פסגת קמפ דיוויד. ברגע שאבו-מאזן ישחרר את נמר האלימות בכך שיפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, העניינים עלולים לצאת מכלל שליטתו והוא יתקשה לרכוב על הנמר מחדש.
ההערכה במערכת הביטחון היא כי אבו-מאזן מנסה להרתיע את ישראל, ארה"ב ומצרים כי המצב הביטחוני בגדה שברירי בגלל מדיניות ישראל וכי הן נושאות באחריות למה שיקרה בשטח אם לא יבלמו כוונות הסיפוח של ישראל. הוא מנסה לשפר את מעמדו הרעוע ברחוב הפלשתיני, סקרי דעת הקהל הפלשתינים מראים כי 70 אחוזים מהציבור הפלשתיני רוצים שיפרוש לאלתר מהזירה הפוליטית. בינתיים, הציבור הפלשתיני איננו קונה את הצהרות הרש"פ, הרחוב הפלשתיני משוכנע ברובו כי הפסקת התיאום הביטחוני היא הצגה של הרש"פ שממשיכה לתאם בחשאי עם מערכת הביטחון הישראלית.

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
+אושרה בקריאה ראשונה שלילת אזרחות ממחבל שמקבל קצבה
21:43 30/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

89 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק שהגישו חברי כנסת גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה לשלילת אזרחות או תושבות ממחבל שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה טרור

תישלל אזרחות ממקבלי קצבה מהרשות הפלשתינית [צילום ארכיון: AP]
+בן-גביר: נדחתה דרישתי להטיל עוצר על השכונה ממנה יצא המחבל
15:59 30/01/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר אומר כי דרש להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המחבל, אך הדבר נמנע לנוכח התנגדות הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון. בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית, אמר: "אבל הנחיתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק גם על סמך מידע מודיעיני וגם פשוט לסרוק את הרשת, בטיקטוק בטויטר, בפייסבוק וכל מי שמרים נשק, מנופף בנשק, ייעצר".
לדבריו, המלחמה בטרור מתחילה בפעולות קטנות כמו יישום צווי הריסה לבתים בלתי חוקיים ואיסוף נשק. השר בן-גביר ביקש מהמשטרה להכין בנק מטרות ולאסוף מידע מודיעיני. עוד ביקש לשנות את התבחינים לאחזקת כלי ירייה ולהגדיל את מצבת העובדים באגף כדי לטפל בבקשות הרבות.
השר מבקש גם תקציב למשמר הלאומי, שהוא רואה בו חשיבות מכרעת להצלחה במאבק בטרור, ומתכנן להכניס חקיקה להטלת עונש מוות על מחבלים.

[צילום: תקשורת עוצמה יהודית]
+רק מיעוט מהפליטים גורש ע"י ישראל
12:49 30/01/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

בעיית הפליטים נוצרה כאשר היהודים ניסו לממש את החלטת האו"ם מ-1947 ולהקים מדינה, ו-5 מארצות ערב בתמיכת ערביי הארץ ובהשתתפות רבים מהם תקפו את המדינה הצעירה במטרה "מוצהרת" "לזרוק את היהודים לים"

מלחמת העצמאות [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]
+חזרה לשירו של נתן אלתרמן "על זאת"
08:29 30/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אנחנו קוראים בשיר עדות מכאיבה מאוד של פשע מלחמה, כשנתן אלתרמן כותב על חייל צה"ל האומר לעצמו: "אנסה המקלע... ונסה", ואחרי הניסיון של המקלע על ערבי זקן - "הליט הזקן את פניו בידיו... ודמו את הכתל כסה"

שימוש לא מבוקר בנשק [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+רחפן צה"ל הופל ברצועה; חשש לדלף מידע
01:08 30/01/23  |  עידן יוסף

רחפן צה"ל נפל בשטח רצועת עזה במהלך פעילות מבצעית במהלך סוף השבוע. האירוע מתוחקר. בחמאס אומרים כי תפסו אותו. קיים חשש לדלף מידע.

+לוין נגד מיארה: "כנראה שאין ממד זמן בייעוץ המשפטי"
01:04 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרי הממשלה התעמתו מול נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה בקבינט ובישיבת הממשלה בטענה לכבילת ידי הממשלה ובהתמהמהות באישור פעולות

נתניהו ולוין בישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אנחנו קוראים בשיר עדות מכאיבה מאוד של פשע מלחמה, כשנתן אלתרמן כותב על חייל צה"ל האומר לעצמו: "אנסה המקלע... ונסה", ואחרי הניסיון של המקלע על ערבי זקן - "הליט הזקן את פניו בידיו... ודמו את הכתל כסה"
עידן יוסף
שרי הממשלה התעמתו מול נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה בקבינט ובישיבת הממשלה בטענה לכבילת ידי הממשלה ובהתמהמהות באישור פעולות
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו הנחה לבחון גירוש מחבלים לשטחי הרש"פ, פיטורים ללא שימוע לעובדים שתמכו בטרור וצעדי הרתעה כנגד משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור
אביעד ויסולי
לאחר הביקור ברבת עמון והשמועות שהפיצו הירדנים בעניין ה"סטטוס-קוו", התייצב נתניהו בפני המצלמות במסיבת העיתונאים והצהיר מפורשות: המדיניות שלנו בהר-הבית לא השתנתה ולא עומדת להשתנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il