X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גפני. זחוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
החובה בכבוד הפקידות הציבורית
היו"ר, בשאננות ובזחיחות, מאפשר יחס תוקפני, פוגעני, לא מכבד, אל מול נציגי המשרדים השונים דיון מביש, מביך ומעורר דאגה.

לא האמנתי למראה עיניי, למשמע אוזניי, אל מול הסגנון האלים, התוקפני, האגרסיבי, סגנון שבשוק מצוי, אחרוני מוכרי הדגים ומפארי סוגי החלבה, יכלו ללמד את הנושאים ונותנים נימוס בסיסי ויחס של כבוד בין בני אדם.
ישיבת ועדת הכספים בכנסת ישראל עסקה בחינוך בחברה הערבית, דיון שיזמו הח"כים מהרשימה המשותפת, דיון חשוב וראוי בהחלט. הבטתי בתדהמה ובהלם רב בדיון בוועדת הכספים, בניהולו של ח"כ משה גפני, פוליטיקאי מוכשר, חכם, דעתן, אשר התנהלה כבשגרה, בצעקות, בכניסה אחד לתוך דברי השני, בקטיעת נואמים, בבדיחות תפלות וסרות טעם. דיון מביש, מביך ומעורר דאגה.
היו"ר, זחוח באופן מעורר דאגה, אשר נדמה כי ניהולו הוא הגורם הראשי לאנדרלמוסיה ולאווירה הלא מקצועית בוועדה משמעותית כל כך. היו"ר, בשאננות ובזחיחות, מאפשר יחס תוקפני, פוגעני, לא מכבד, אל מול נציגי המשרדים השונים, במקרה זה, משרד האוצר והחינוך, נציגים אשר לא הצליחו להשלים משפט, שהוטחו בהם האשמות מבלי יכולת לאפשר להם להגיב.
רפיסותו של היו"ר הזחוח, משה גפני, אשר לו היה מוותר על הערות הביניים הבלתי פוסקות שלו, על הבדיחות הטפלות, על אמירות כאילו מדינת ישראל נוהגת באפרטהייד כלפי האוכלוסייה הערבית, היה נותר זמן בשפע לאנשי המקצוע, פקידי האוצר והחינוך להגיב באופן מקצועי וכראוי. התנהגותו של ח"כ גפני ממרום תפקידו, מעניקה רוח גבית לח"כים אשר נהגו כמוהו כלפי הפקידות המקצועית שישבה נזופה כשאינה יכולה להשלים משפט, פקידות בכירה מתגוננת.
בשלטון המבקש לעבוד למען האזרחים, חובה לבצר את מעמד הפקידות הציבורית מתוך כבוד והערכה. ממשלת ישראל זקוקה לפקידות מקצועית, הזוכה לכבוד. ח"כ גפני, ביושבו כראש הוועדה החשובה חייב בכבודם של פקידי הציבור. ראוי שיראה בהם אנשי מקצוע ולא אויבי החברה או המבקשים לפעול נגד הח"כים, חייב לאפשר למי שהוזמנו לוועדה להציג את עמדתם המקצועית באופן מקצועי, מכבד ולא באופן בו הוא מתקיים כיום. רמיסת כבודה של הפקידות הציבורית היא חלק מסגנון שחייב לחלוף מהעולם, היא בבואה למציאות בה החברה הישראלית נמצאת, מציאות של אלימות מילולית, גסות רוח, דפוסי האשמה.
ח"כ גפני, מה אמורים להבין אזרחי ישראל המבקשים להצטרף לשירות הציבורי? האם הם יהיו מוכנים להיות כאסקופה הנדרסת, משל ושנינה על-ידי נבחרי הציבור? אנו זקוקים לפקידות ציבורית מקצועית ואיכותית אשר אינה חוששת להביע את דעתה המקצועית מתוך תחושת שליחות ואחראיות. ומעבר לעמידה על כבודה של הפקידות הציבורית, ראוי שנבחרי ציבור יבררו היטב את דבריהם, את מילותיהם, את בדיחותיהם, את הציניות השוטפת בה הם מדברים.
כשיו"ר הוועדה אומר קבל עם ועולם, בישיבה העוסקת במה שמוגדר על-ידי הח"כים מהרשימה המשותפת כאפליה, כי במדינת ישראל יש אפרטהייד, אפליית מיעוטים, וכשמעירים לו "מתוך דאגה", הח"כים מהרשימה המשותפת, כי אמירות אלה יעלו בפסילתו, היו"ר הזחוח ממשיך בהערות מיותרות ונותן, גם אם בבדיחות הדעת, סיבות טובות למי שסבורים כי מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה גפני / Moshe Gafni
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
לא הרפורמה המשפטית מעניינת אותם    כן המפגינים, הצייצנים, הכלכלנים (מה עניין הרפורמה לכלכלה?), ושאר הטרמפיסטים למיניהם    מה שמעניין אותם זה להדיח את ביבי וכל האמצעים הפסולים כשרים לכך    קץ הדמוקרטיה? איפה נאלמתם בממששת?    ולקינוח מילה שלי
דן מרגלית
אני יודע שביבי הוכה בהלם    היקף המחאה, ובעיקר נוכחות צעירים כה רבים בהן הביאו אותו להבין כי הקש כבר מטפס לעבר גב הגמל
אפרים הלפרין
הציבור בחר בכנסת, הכנסת העניקה לנתניהו את אמונה בהצבעת רוב חברי הכנסת    בית המשפט, פה אחד, במעמד 11 שופטים, אישר את כשירותו, ואפילו לא העלה על דעתו לשלול את סבירותה
יאיר נבות
שורת פשיטות נגד חשודים בשחיתות - איל ההון היהודי איגור קולומויסקי, שר הפנים לשעבר ארסן אבקוב, שר האנרגיה לשעבר איגור נאסאלייק ואוקסנה דאטי, העומדת בראש משרד רשות המיסים בקייב
אהרן פאפו
לפי תעמולת הכזב המופצת בכל מהדורות החדשות, רוצים עכשיו להגביל את סמכות בית המשפט העליון לבטל חוקים, אולם סמכות כזאת מעולם לא ניתנה לבית המשפט, ומשפטני-האופוזיציה יודעים זאת היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il