X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות. מחריפה את המצב [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
הרפורמה במערכת המשפט - טרף לאלימות השמאל
בשבועות האחרונים, הפך העימות סביב הרפורמה במערכת המשפט, למאבק איתנים בין השמאל והימין השמאל עט על הנושא הזה כמוצאי שלל רב מדוע? משום שאין לו כל נושא אחר, ברמה האידיאולוגית, לתדלק בו את שנאתו הבוערת לימין, מדורי דורות

ידיעות אחרונות, העיתון של המדינה חרג מהרגלו הידוע, כמגן השמאל ומערכת המשפט בחירוק שיניים, והפעם פינה, ראו זה פלא, מקום למאמר יוצא דופן בנוף הצחיח שלו, לבן דרור ימיני: הכותרת: "חיות, רדי מהעץ"...
ימיני, שלא תמיד הנני מזדהה עם תוכן מאמריו, איננו היחיד. אני עוקב אחריו מאחר שהוא מעין נייר לקמוס המעיד על הלכי רוח באותה קבוצה גדולה הנעה-נדה בין הקטבים של ימין ושמאל. אבל הוא, בניגוד לאחרים, עושה זאת מתוך נאמנות לאמת (לא 'אמת לשעתה', עוד הברקה אווילית של שופט מתחכם), ובצמוד לעובדות.
"אנחנו בריצת אמוק לשבר הקשה ביותר שעברה מדינת ישראל מיום הקמתה. אם זה יקרה, זה לא יהיה בגלל מה שרוצה הרוב, אלא משום שאלה שמחזיקים במפתחות - השר לוין, הנשיאה חיות, וגם היועצת בהרב מיארה, מתעקשים על העימות הזה". אומר ימיני.
בשבועות האחרונים, הפך העימות סביב הרפורמה במערכת המשפט, למאבק בין שני הגושים השמאל והימין. השמאל עט על הנושא הזה כמוצאי שלל רב. מדוע? משום שאין לו כל נושא אחר, ברמה האידיאולוגית לפחות, על-מנת שיוכל לתדלק בו את שנאתו הבוערת לימין, מדורי דורות.
ואל תשלו את עצמכם. סביב נושא זה רכונה עכשיו, אי-שם (ויש לי השערות, שמספר עיתונאים שותפים להם), בחמ"ל סמוי, קבוצת בעלי ממון, עלומי שם, בתאוותם לכוח ולשלטון, מאמץ אדיר בתחום האירגוני והכספי, סביב המלחמה הזאת, בה פתח השמאל, לא רק על הימין והממשלה הנבחרת אלא גם על סדרי מימשל תקינים ודמוקרטיים.
עוד נשמע על אלה שהחליטו, כי בשם השנאה מותר הכל. השמאל מאוגד כראש חץ נגד האיש לו הם "חייבים" את מפלתם הפוליטית והציבורית. השנאה לאיש ולימין, מתדלקת את המאבק. עצם הרפורמה במערכת המשפט, היא היא שסיפקה את התירוץ.
מהו מרחב הסבירות? אל תהיה צודק, תהיה חכם
אל תהיה צודק, תהיה חכם. האם זה לא בדיוק אותו מרחב הסבירות, עליו נלחם הבג"ץ, והוא הנחוץ לו, כאוויר לנשימה במרחב הפוליטי? מדוע הבג"ץ נוהג נגד הכלל הראשון הזה, למרות שהוא הוא זה האומר את אותו הדבר בדיוק?
האנטנה של השמאל מכוונת (Tuned), בעיקר לדיקלומים מוצרי הנדסת המחשבות של ראשיו. סוג של פוליטרוקיות ואם תרצו קומיסאריות, מסוג מסוים מאד. המודל האידיאלי לשלטון שהם מייחלים לו, הוא משטר פרבדאי לחלוטין. משטרת מחשבות נוסח יאיר לפיד (אני חתמתי על הסכמי אברהם), ואהוד ברק ("אנחנו משפחה. אין מקום לאג'נדה אחרת"). זוהי הדמוקרטיה על-פי משנתם.
ובאותו זמן ממש חיות אפודה בשתיקתה. המערכת עליה היא מופקדת, בעיצומה של נפילה תהומה. וכאן נחשפת שאלת השאלות: כיצד ומדוע דעך האמון במערכת המשפט?
גם אם ינסו להכשיל מבחוץ את הצעות החוק החדשות שיועמדו להצבעה בכנסת, דבר אחד מכריע את הוויכוח ואותו אין חיות יכולה גם בשתיקתה, להפיל או לשנות: עובדת ירידתו התלולה של האמון במערכת המשפטית. היא כנראה תעדיף לשחק בצ'ילבה עם הממשלה הנבחרת של בנימין נתניהו. אבל לא תבין שבכך גם תגרום לסלידה סופית ומוחלטת של הציבור מהמערכת שהיא מנהלת עשרות שנים.
מערכת משפט זקוקה לאמון ציבורי כאוויר לנשימה, אך היא עושה הכל על-מנת לאבד אותו
סקר שערך פרופ' אבי דגני נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה מלמד כי רק ל-22% מהיהודים יש אמון מוחלט בבית המשפט העליון. יחודו של הסקר הוא בהשוואה לסקר דומה שנערך לפני 25 שנה ובדק את האמון בגופים שלטוניים האמונים על שמירת החוק והמנהל תקין. בסדר הקודם שנערך לפני 25 שנה 80% מכלל הציבור הישראלי [כולל ערבים] נתנו אמון רב או מוחלט בבית המשפט העליון, לעומת 56% בלבד היום; 12% מהיהודים מעידים על עצמם כיום כי אין להם אמון מוחלט בבית המשפט לעומת רק 3% שהשיבו כך לפני 25 שנה. בעוד שבשנת 1991 כ-41% מהישראלים היהודים העידו כי יש להם אמון מוחלט בבית המשפט העליון. השנה, כאמור, העידו רק 22% על אמון שכזה. לחיות יש בעיה. היא מנסה לשמר את שלטון המשפחה - החונטה, בכל כוחה. בעיקשותה תהא זו היא, והיא בלבד אשר תצעד על הריסותיו.

תאריך:  08/02/2023   |   עודכן:  08/02/2023
+רוטמן הסכים להסדר ומנע פיליבסטר במליאה
17:18 08/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל  ▪  ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה  ▪  האופוזיציה פועלת לפוצץ את דיוני הוועדה

מירב בן ארי בדיון הוועדה הבוקר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן: התקשורת מעניקה במה מוגזמת ומופרזת למיעוט המתנגד לרפורמה
16:09 08/02/23  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "הדיונים בוועדת החוקה בראשותי משמיעים את קולו ועמדתו של רוב העם שתומך ברפורמה המשפטית, ואילו התקשורת מעניקה במה מוגזמת ומופרזת למיעוט. בימים אלו אני מוצף בפניות של אזרחים, כולל אבות שכולים, שדורשים שאקדם את התוכנית המשפטית בכל הכוח. בלי תיקון יסודי ועמוק במערכת המשפט, לא נוכל להגן על חיילי צה"ל, לא נוכל לשלול אזרחות למחבלים ולא נוכל לקדם אף לא אחד מהנושאים החשובים שבשמם הלכנו לבחירות.
"מה שמונח כיום על שולחן הוועדה להצבעתה זו הצעת חוק הכוללת שני תיקונים הכרחיים ונדרשים: שינוי שיטת בחירת השופטים וקביעה שחוקי יסוד אינם ניתנים לביטול על-ידי בית המשפט. בחרתי בכוונת מכוון לכל אורך הצעת החוק שלי דווקא את הגרסאות בהן תמכו בעבר חברי כנסת מהאופוזיציה. הדרישה לשימוע למועמדים לעליון בוועדת החוקה היא יוזמה שחתם עליה בזמנו חבר הכנסת זאב אלקין. הדרישה להימנע מהתערבות בחוקי יסוד זו עמדתה הרשמית של הכנסת ועמדה שבעבר הוצגה כדרישה ברורה מצידם של גדעון סער ומתן כהנא", דבריו.

+טירוף הרפורמה
14:11 08/02/23  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

המחטף הוא לא רק בכך שלוין ורוטמן מבקשים להעביר את הרפורמה תוך אפס זמן, אלא גם בכך שהם מסרבים להבין שמהלך כבד משקל שכזה זקוק גם למראית עין של שיקול דעת. אין אדם רציני שיקבל מהלך גורלי שכזה, שעל פני משדר מחטף הרפתקני, וזאת - ללא קשר לתוכנו

רוטמן ולוין. מהלך מסוכן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ההצבעה על הרפורמה המשפטית נדחתה לשבוע הבא
10:35 08/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עם תחילת הדיון הוצאו חברי אופוזיציה שהתקוממו על ההאצת ההליכים  ▪  ח"כ קריב: ם עידן השופטים העצמאיים בישראל  ▪  מרב מיכאלי: "אתם באים עם D-9 בספידים"  ▪  לפיד כתב עם תום הדיון: "שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית"

היו"ר רוטמן. "אין מקום לשיח" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הקואליציה - העסקה השנייה
08:33 08/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני חושש, בלי ששמעתי על כך דבר, שלוין הבהיר לביבי כי אם לא יניח לו להרוס את בית המשפט העליון הוא יתפטר מיד  ▪  זה עלול להחזיר את ביבי למקומו הראוי מלשכת ראש הממשלה אל ספסל הנאשמים

נתניהו לוין. לא נפרדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עכשיו הזמן לחזאים המתחזים
07:13 08/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

החזאים המתחזים, שיכורי הכח, בטוחים שנולדו לקיים את העולם בהבל פיהם ובעצם נוכחותם על האדמה מדבררים עננות קיצונית, גשם הרסני, ברקים מסוכנים, רעמים מחרישי אוזניים

יש מקום לכולם [צילום: מתוך השידור החי של ההפגנה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה במערכת המשפט - טרף לאלימות השמאל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
מירב ארד
עם תחילת הדיון הוצאו חברי אופוזיציה שהתקוממו על ההאצת ההליכים    ח"כ קריב: ם עידן השופטים העצמאיים בישראל    מרב מיכאלי: "אתם באים עם D-9 בספידים"    לפיד כתב עם תום הדיון: "שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית"
דן מרגלית
אני חושש, בלי ששמעתי על כך דבר, שלוין הבהיר לביבי כי אם לא יניח לו להרוס את בית המשפט העליון הוא יתפטר מיד    זה עלול להחזיר את ביבי למקומו הראוי מלשכת ראש הממשלה אל ספסל הנאשמים
עמנואל בן-סבו
החזאים המתחזים, שיכורי הכח, בטוחים שנולדו לקיים את העולם בהבל פיהם ובעצם נוכחותם על האדמה מדבררים עננות קיצונית, גשם הרסני, ברקים מסוכנים, רעמים מחרישי אוזניים
עידן יוסף
סבור שצריכות להיות לכנסת סמכויות חקיקה רחבות ושאין למתוח עליה ביקורת אלא אם היא בוחרת לוותר על כוחה - למשל כאשר נתנה לבית המשפט לעררים סמכות לבטל חוקים רגילים המבוססים על חוקי יסוד    אלמלא הצורך להתפשר, היה נוהג לפי המודל הבריטי וקובע שהעליון אינו יכול לפסול שום חוק    סער סבור שחוקי היסוד לא טופלו בכבוד ובאחריות הראויים, מה שלא מאפשר לקבל סעיף חקיקה מבלי להגדיר חוקי יסוד. הוא סבור כי אין הצדקה בחוק לשלול מהרשות השופטת את היכולת לביקורת שיפוטית
דן מרגלית
מה אירע למנדלבליט בדרך אל מצולות הים? ומדוע לא דחק להעמיד את נתניהו לדין ולנהל את משפטו בקצב הוגן כלפיו, אבל גם ביעילות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il