X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
א-סיסי. התבקש לתווך [צילום: AP]
מאמץ מצרי למנוע הסלמה לקראת רמדאן
ארה"ב ביקשה ממצרים לתווך בין הפלשתינים לישראל כדי למנוע הסלמה ביטחונית לקראת חודש רמדאן. ישראל דחתה דרישה מצרית להפסיק את פעילות צה"ל נגד הקבוצות החמושות בגדה, ההערכה בישראל היא פסימית כי ארגוני הטרור דוחפים להסלמה

הנשיא ביידן ביקש מנשיא מצרים א-סיסי לחדש את המעורבות המצרית כדי למנוע הסלמה במצב הביטחוני בין ישראל לפלשתינים וסבב לחימה נוסף בגבול רצועת עזה.
את המסר הזה הביא שר החוץ האמריקני טוני בלינקן לקהיר לפני עשרה ימים,המצרים נענו בחיוב לבקשה האמריקנית ובעקבות כך זימן המודיעין המצרי את זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי ואת אסמעיל הניה, מנהיג תנועת חמאס, לשיחות בקהיר עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל.
המשימה המצרית המיידית היא למנוע הסלמה לקראת חודש רמדאן בעוד כחודשיים, לכן היא הסכימה לתווך בין ישראל לארגוני הטרור הפלשתינים, המצרים חוששים שהסלמה בהר-הבית ובגבול רצועת עזה עלולה לערער את יציבות המשטר המצרי. בעקבות לחצים של ממשל ביידן והמודיעין המצרי, ביקשה ממשלת נתניהו מבג"ץ לדחות בכמה חודשים את פינוי המאחז הבדואי בח'אלן אלאחמר ודחתה עד להודעה חדשה הריסת מבנה פלשתיני גדול שנבנה באופן בלתי חוקי בכפר סילוואן במזרח ירושלים.
גורמים מצרים מסרו כי הפגישה בין ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל לבין זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי לא הובילה לפריצת דרך, אלנח'אלה סירב להתחייב על שמירה על רגיעה בכל מחיר, אבל הסכים להמשך המגעים עם מצרים. תנועת חמאס לעומת זאת גילתה עמדה יותר מתונה, היא הבהירה כי היא מעוניינת בהמשך הרגיעה בגבול הרצועה והדגישה כי גילתה איפוק למרות שכוחות צה"ל הרגו 5 מאנשיה באזור יריחו.
המצרים אינם מרוצים מההתנהלות של ממשלת נתניהו, שר החוץ המצרי סאמח שוכרי נועד בקהיר עם תור ונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון, והאשים כי הצעדים החד-צדדיים שעושה ישראל מגבירים את הכעס בצד הפלשתיני ומשפיעים באופן שלילי על הסיכוי לחידוש המשא-ומתן על בסיס פתרון שתי המדינות. מצרים דורשת כעת מישראל לשמור על הרגיעה ופנתה בבקשה לממשל ביידן ללחוץ על ממשלת נתניהו בעניין הזה כדי להקל על התיווך המצרי.
גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מסרו כי ישראל דחתה בקשה מצרית למנוע מצה"ל כניסה לשטחי A בגדה והסבירה כי הדבר נועד למנוע פיגועים ולמנוע מהקבוצות החמושות להפיל את שלטון הרש"פ ברמאללה כפי שחמאס הפילה את שלטון הרש"פ ברצועת עזה ב-2007. הנוסחה היחידה שישראל הסכימה לה היא "שקט תמורת שקט".
וויליאם ברנס, ראש ה-CIA שביקר במזרח התיכון לפני כשבועיים הזהיר השבוע מפני האפשרות שתפרוץ אינתיפאדה פלשתינית שלישית, גם צה"ל והמשטרה נערכים לאפשרות הזו. על-פי גורמים פלשתינים מתחילת השנה הנוכחית נהרגו 42 פלשתינים ע"י כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, ישראל הורסת בניה בלתי חוקית במזרח ירושלים ופועלת להרע את תנאי המאסר של האסירים הביטחוניים.
מצרים מנסה גם כעת להניע מחדש את המשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, במערכת הביטחון הישראלית ההערכה היא פסימית מאוד, הרושם הוא שהפלשתינים רוצים בהסלמה בכל מחיר בחודש רמדאן וקשה מאוד יהיה לעצור אותה, לכן, כוחות הביטחון של ישראל נערכים בהתאם.

תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
+ניסיון דקירה בדרום הר חברון; מחבל נוטרל
15:27 09/02/23  |  מירב ארד

ניסיון לפיגוע דקירה אירע לפני זמן קצר (יום ה') בסמוך לכפר אל פאוור שבמרחב חטיבת יהודה. מחבל התקרב לעבר כוח צה"ל וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הכוח ירה לעברו וניטרל אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

הסכין שבה השתמש המחבל [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמץ מצרי למנוע הסלמה לקראת רמדאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, האריך את צו ההחרמה והאטימה הזמנית של דירת המחבל לאחר שבחן ושקל את טענות משפחתו והחליט לדחות אותן
אלי אלון
בין הנרצחים בהתקפה על בית משפחת מקלף במושבה מוצא בצהרי יום שבת - 24 באוגוסט 1929 במאורעות תרפ"ט, היה הרב שלמה זלמן שך, דיין בבית הדין של תל אביב-יפו ו"המושבות" שהתארח בבית מקלף בעת שפורעים ערבים תקפו את הבית    סיפורו של האיש ושל האירוע הקשה
איתמר לוין
חיות: לא נקבעה הלכה חדשה בנוגע לקבילות ההודאות של רוצח משפחת דוואבשה אחרי הפעלת "אמצעים מיוחדים"    מדגישה: אין להכשיר שימוש באמצעים פסולים כלפי נחקרים
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנסה להפוך את העיר יריחו ל"בירת הטרור" בדרום הגדה    צה"ל והשב"כ חשפו תשתית חבלנית גדולה של חמאס במחנה הפליטים עקבת ג'בר סמוך ליריחו, הרש"פ אינה נלחמת בטרור והמאבק על השליטה באזור רק החל
איתן קלינסקי
אילנה המרמן אינה מסתגרת במגדל שן של עשיה ספרותית    היא מצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל, האמנם אנחנו מדינת חוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il