X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מקרון. ביקש רשימה של יורשים פוטנציאליים [צילום: AP]
צרפת מחפשת יורש ליו"ר הרש"פ
נשיא צרפת מקרון מחפש יורש ליו"ר הרש"פ אבו-מאזן כדי שיוכל לפרוץ את המבוי הסתום המדיני בערוץ הישראלי פלשתיני. גם צרפת, ידידת הפלשתינים, מבינה שאבו-מאזן סיים את תפקידו וכי המשך ישיבתו על כסא יו"ר הרש"פ פירושו קיפאון מדיני

על-פי גורמים בתנועת פתח, יש זעם רב בצמרת הרש"פ על נשיא צרפת עמנואל מקרון בעקבות מאמר שפורסם ב-12 בפברואר בעיתון הצרפתי "לה-פיגארו" שבו דווח כי נשיא צרפת מחפש יורש ליו"ר הרש"פ אבו-מאזן בן ה-87. גורם בכיר בפתח אומר כי "מדובר בחוצפה צרפתית והתערבות בעניינים הפנימיים של הפלשתינים וכי יורשו של אבו-מאזן ייבחר באופן דמוקרטי על-ידי העם הפלשתיני בבחירות כלליות לנשיאות".
על-פי הדיווח בעיתון הצרפתי, נשיא צרפת מקרון מחפש יורש ליו"ר הרש"פ מכיוון שהוא רוצה לשנות כמה דברים הקשורים לקיפאון בערוץ הישראלי-פלשתיני וכי הוא ביקש משני דיפלומטים צרפתים ומהמודיעין הצרפתי להכין רשימה של פלשתינים שיכולים להיות היורשים של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן. יו"ר הרש"פ, שנמצא בתפקידו מאז שנת 2005 נאחז חזק בכיסאו ודוחה כל בחירות אפשריות לנשיאות ולפרלמנט מחשש להפסד אישי שלו ושל תנועת פתח שהוא עומד בראשה.
גורם דיפלומטי צרפתי המקורב לנשיא צרפת, מסר כי הוא התבקש לחשוב איזה פלשתיני עשוי להיות "איש השעה" ועל אישים פלשתינים כאלה שיש להם רעיונות חדשים לצאת ממצב השיתוק הנוכחי, לדבריו הוא הציע שמות מתוך ומחוץ למוסדות הפלשתינים. ההדלפה לעיתון "לה פיגרו" מעידה על כך שגם בצרפת, כמו בישראל ובממשל ביידן, מבינים היטב כי סוף שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתקרב וכי צריך להיערך בהתאם, נראה כי גם נשיא צרפת מבין שאבו-מאזן סיים את תפקידו וכי גם הוא אשם במבוי הסתום בערוץ הישראלי-פלשתיני.
בבדיקה שעשתה צרפת באופן עקיף עם כמה אישים פלשתינים עצמאיים לגבי האפשרות שיתמודדו על תפקיד יו"ר הרש"פ, הם השיבו בשלילה, הם חששו מלהיכנס לזירה הפוליטית הפלשתינית. צרפת יודעת היטב כי שום אישיות פלשתינית אינה יכולה להתמודד על תפקיד יו"ר הרש"פ ללא "אור ירוק" מישראל ומארה"ב והסכמה של מצרים וירדן, כל שם שתציע צרפת מחייב בראש ובראשונה הסכמה ישראלית-אמריקנית.
צרפת תומכת ברש"פ ובפתרון שתי המדינות והנשיא מקרון רוצה לשבור את הקיפאון המדיני ושואף להציג יוזמה צרפתית חדשה שתאפשר בחירת הנהגה חדשה שתוכל לממש את חזון הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית, גם הוא מבין שיו"ר הרש"פ הנוכחי הביא את המשא-ומתן עם ישראל למבוי סתום שנמשך כבר כמה שנים וסופו אינו נראה באופק.
הנשיא מקרון מגלה נאיביות מסוימת, גם אם יימצא יורש ליו"ר הרש"פ שיהיה לרוחו, הוא יתקשה מאוד לאחד את הפלשתינים לאור הפיצול החברתי והפוליטי העמוק בתוכם.
מאז שחמאס השתלטה בכוח על רצועת עזה בשנת 2007 ועד היום, כל הניסיונות לאחד את הפלשתינים נכשלו. סקרי דעת הקהל הפלשתינים מצביעים על מגמה מסוכנת, 70 אחוזים מתושבי השטחים מתנגדים לפתרון שתי המדינות ותומכים במאבק מזויין נגד ישראל.
אחת הבעיות העיקריות היא שיו"ר הרש"פ אבו-מאזן איננו הולך לשום מקום, למרות גילו המתקדם, הוא בטוח שיחיה עוד זמן רב ואין לו שום כוונה לרדת בקרוב מהבמה הפוליטית, אבו-מאזן דחה בעבר כמה בקשות אמריקניות ואירופיות למנות לו סגן כדי להכשיר אותו כיורשו האפשרי, הוא נוקט במדיניות של "הפרד ומשול" בצמרת תנועת פתח ומסכסך בין כל אלה שרואים את עצמם כיורשיו האפשריים.
נשיא צרפת מקרון מנסה לחשוב מחוץ לקופסא, אבל תנועות פתח וחמאס לא יסכימו להצנחת מועמד פלשתיני שאינו פעיל ומוכר לציבור הפלשתיני כדי שיתמודד בבחירות, באחרונה שוב נשמעים רעיונות אירופים להחזיר למרכז הזירה הפוליטית הפלשתינית את מוחמד דחלאן או את ד"ר סלאם פיאד.
הצרפתים נכשלו בבחירת נשיא ללבנון ואין להם מוניטין מוצלח במזרח התיכון כמי שמתמחים בבחירת מנהיגים ערביים, גם אם יוכרז על בחירות לנשיאות בשטחים, הרי שיו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתכוון להתמודד בהן ואי אפשר למנוע זאת ממנו. נראה כי התסכול של נשיא צרפת עימנואל מקרון יימשך עוד זמן רב, יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מתכוון להישאר על הבמה הפוליטית הפלשתינית עוד זמן רב, הוא זה ששולט בכספי הרש"פ ואש"ף ועל פיו יישק דבר בתנועת פתח שהיא מפלגת השלטון, הוא לא מתכוון לערוך בחירות מכיוון שכל הסימנים מעידים על כך שתנועת חמאס היא שתנצח בבחירות, ישראל אינה מעוניינת בכך וגם לא ממשל ביידן.
הרעיונות של הנשיא מקרון על בחירות דמוקרטיות לנשיאות בשטחיי הגדה והרצועה הם רעיונות ליברליים אך אינם מציאותיים כרגע, מכיוון שיישומם פירושו ניצחון ודאי של תנועת טרור קיצונית העובדת בשליחותה של אירן, שמתנגדת לפתרון 2 המדינות ודוגלת בהשמדת ישראל. המשך שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן הוא כרגע האופציה הכי פחות מסוכנת מבחינה ביטחונית ומדינית, אבל צריך להיערך להתפתחויות בלתי צפויות במקרה שהוא ייעלם בדרך הטבע מהזירה הפוליטית, מצב בריאותו איננו טוב והשעון כבר החל לתקתק לקראת שעת האפס.

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
+אושר בטרומית: גירוש משפחות מחבלים
16:58 15/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק גירוש משפחות מחבלים, התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת חנוך דב מילביצקי, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת אליהו רביבו ועודד פורר. 61 חברי כנסת תמכו מול 13 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנה לקריאה ראשונה.
מוצע בה לקבוע כי שר הפנים רשאי להורות, לאחר קיום שימוע, על גירושו של בן משפחה של מחבל, אם הוא ידע מראש על תוכניתו של בן משפחתו לבצע מעשה טרור, אם הביע תמיכה או הזדהות עם מעשה הטרור או אם פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה הטרור.

+הכנסת אישרה חוק לביטול אזרחות ישראלית למחבלים
16:49 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

העבירה הצעת חוק לביטול אזרחות או תושבות של פעיל טרור שקיבל פיצוי בגין ביצוע מעשה טרור  ▪  ישראלים שהורשעו בעבירות נגד מדינת ישראל שקיבלו תגמולים מהרשות הפלשתינית כפופים לשלילת אזרחות או תושבותם  ▪  רישיון לישיבת קבע יבוטל על-ידי משרד הפנים, לאחר התייעצות עם ועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים, בעוד שלילת האזרחות תהיה על-ידי בית המשפט

משפחות שכולות שצפו בדיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+היכן המוסלמים שיאבקו במחללי חגם
07:57 15/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

היכן המוסלמים המאמינים, המתונים, חפצי החיים, אשר חילול המקום הקדוש עבורם הינו מעשה נורא ואשר חגם החשוב, שלושים ימי רמדאן, הפך לימים של זעם, מלחמה, חורבן הרס ומוות?

היופי של החג [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
היכן המוסלמים המאמינים, המתונים, חפצי החיים, אשר חילול המקום הקדוש עבורם הינו מעשה נורא ואשר חגם החשוב, שלושים ימי רמדאן, הפך לימים של זעם, מלחמה, חורבן הרס ומוות?
יוני בן-מנחם
בשטחי הגדה ומזרח ירושלים נוצרה מציאות ביטחונית מסוכנת בעקבות תופעות הקבוצות החמושות, המחבלים הבודדים וקמפיין ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות. השטח לקראת פיצוץ וישראל נמצאת בפני אתגר ביטחוני גדול בשבועות הקרובים לקראת חודש רמדאן
איציק וולף
אסיל סואעד בן ה-22 נדקר על-ידי נער פלשתיני בכניסה למחנה הפליטים שועפט ונפגע גם מירי של המאבטח שליווה אותו בבידוק האוטובוס    לאחר מספר שעות נקבע מותו
עידן יוסף
מחבל בן 14 תקף בסכין לוחמים במהלך בידוק בתוך האוטובוס במחנה הפליטים שועפט    במהלך ניטרולו נפצע אחד הלוחמים ומת מפצעיו    בירושלים העתיקה נדקר יהודי בידי מחבל ונפצע קל
עידן יוסף
עוד הוחלט בתגובה לפיגועים בירושלים כי מת"ע תכונס בימים הקרובים על לאישור מיידי של בניית כעשרת אלפים יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים    עוד הוחלט לתגבר כוחות בירושלים ולפעול כנגד מסיתים    נתניהו: לא תהיה ענישה קולקטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il