X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סמכות שבחובה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
פסיקת הוצאות בעתירת סרק לבג"צ
הוצאות משפט לא נועדו לפצות רק את צד שכנגד, הן נועדו גם לפצות את המדינה על הוצאותיה ונזקיה בהליכי סרק

תקנות סדר הדין בבית המשפט הגבוה לצדק קובעות: דחה בית המשפט את העתירה ללא הזמנת המשיב, רשאי הוא להטיל על העותר הוצאות לטובת המדינה בשיעור שימצא לנכון או להורות לרשם לעשות כן כפי שלמדנו מהלכת דרעי/פנחסי. סמכות שברשות (הרשות שניתנה אז לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפטר שר) הופכת לסמכות שבחובה, כאשר אי-הפעלת הסמכות סובלת מחוסר סבירות קיצוני.
בואו נבחן אם כן את החלטה מלפני כמה ימים. בג"ץ 1210/23, תמי ארד ואח' נגד שר המשפטים ואח' לעצירת פעולות החקיקה של הרפורמה כעת, טרם אישרה אותן הכנסת: לאחר עיון בעתירה, על נספחיה, המסקנה היא שדינה להידחות על הסף בלא צורך בתגובת המשיבים. על-פי מושכלות יסוד בשיטתנו, ככלל בית משפט זה אינו נוהג להתערב בהליכי חקיקה בעודם בעיצומם (בג"ץ 5744/19 בן מאיר נ' ממשלת ישראל, פסקה 3 (8.9.2019)). הטעם העיקרי לכך הוא הכבוד ההדדי שבו נוהגות הרשות המחוקקת והרשות השופטת זו כלפי זו".
לדעתי מדובר בעתירת סרק, אשר הוגשה לטעמי לאחד מהצרכים הבאים:
1) רעש תקשורתי.
2) על-מנת שתידחה, ואפשר יהיה בהמשך לאזן כמותית את העתירות שנדחו עם אלה שהתקבלו ולומר, חבריא הרבה עתירות של השמאל נדחות, אפילו על-הסף.
ומה פשר הרעיון של הוצאות לטובת המדינה? זמן שיפוטי הוא זמן יקר. כאשר מתמלא יומנם של השופטים העליונים בעתירות לבג"ץ הם נאלצים לעבוד הרבה יותר שעות, הפנאי שלהם לעיון עמוק בנושאים אחרים שעל סדר יומם, קטן, ערנותם מצטמצמת, והכי גרוע, יש להם פחות ופחות פנאי לערעורים בכלל ולערעורים פליליים בפרט, וכל יום של דחייה בערעור פלילי הנוגע לחרותו של אדם, או דחייה בערעור אזרחי הנוגע לקניינו של אדם הריהם הפרה בוטה של זכויות יסוד, על-ידי בית המשפט העליון בכבודו ובעצמו.
בנסיבות אלה, אי-הפעלת סמכות מפורשת בתקנות להטיל הוצאות לטובת המדינה, מהווה לטעמי הפרת חובה של שופטי הבג"ץ כלפי החוק, התקנות, הלכות בג"ץ, ותקנת הציבור. אלא אם כן מה שמחייב את הרשות המחוקקת והמבצעת, לא מחייב את הרשות השופטת, אלא אם כן במדינתנו ה"דמוקרטית", כולנו שווים, אך יש כאלה ששווים יותר.

תאריך:  20/02/2023   |   עודכן:  20/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסיקת הוצאות בעתירת סרק לבג"צ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לבג"צ מדיניות מפלה בפסיקת
חשדנית  |  25/02/23 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
גם אם יוציאו עיזים מתוכנית לוין-רוטמן, אין פני ראשי המחאה ופובליציסטים שנרתמו ללבות את האש, לפשרה. רק להוביל למהפכה שכנגד, רק כי השלטון הלגיטימי, הימני, אינו לרוחם
יוני בן-מנחם
אירן חידשה את המלחמה הימית נגד ישראל ומל"טים אירניים תקפו מיכלית נפט ישראלית בים הערבי בתגובה על התקיפה של המוסד הישראלי באיספהאן. אירן הפכה ליצואנית עולמית של מל"טים והקהילה הבינלאומית חייבת לגבש מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי של אירן
דן מרגלית
לוין למד בתיכון בויאר בירושלים    בצה"ל היה ג'ובניק, כנראה מוצלח    גם בחיים האזרחיים    מישהו שמע שחרש תלם? ירה בתת מקלע? שוטט כנכדי בגאיות ובוואדיות חשובות ומעבר לגדר האש והעשן בעזה להגן על ישראל?
מיכאל מירו
יש לנטוש את חוק ההסדרים, לחוקק חוק תקציב מוסכם על-ידי כל חברי הכנסת ולשנות את כללי המשחק    לבטל משמעת קואליציונית, לאסור על פירוק מפלגות בכנסת לאחר שנבחרו ולהתחיל לקבוע כללי התנהגות וקבלת החלטות בכנסת
איתן קלינסקי
בעקבות דברי העיתונאי אראל סגל ומאמר של אבי גריפנקל "טפילים של הרוח", הארץ 19.2    לצערי, העיתונאי אראל סגל נמנה על אלו, הרואים בי "איש העגלה הריקה" וטוב, לדעתו, שיהיו בינינו "אנשי העגלה המלאה", הפטורים מעול הפרנסה רק כדי שיוכלו לשמש בקדושת לימוד התורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il