X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לבלום את מלחמת האחים [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
קו האש, קו הדם
מול מחבל יהודי המאיים על קצין בסיירת גולני או טוראי בגדוד כפיר יש להפעיל את הפקודה המילולית, ואם אינה נענית לדרוך את הנשק ולירות באוויר, ואם לאו והוא עדיין מאיים בכל אחת מהדרכים המסכנות חיים לירות בפיקת הברך שלו
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ישראל קיבלה על עצמה שצה"ל יגן על חיי המתנחלים, לרבות העבריינים שהקימו מאחזים בלתי חוקיים. כך ראוי, מפני שזכותו של אזרח להגנה אינה מותנית ברמת פליליותו. ממש כפי שרמת פליליותו אינה משפיעה על איכות הטיפול הרפואי המגיעה לו ועל זכותו לדין צדק בבתי המשפט (כך בטרם דרך כוכבם האפל של יריב לוין ושמחה רוטמן).
זכותו זו אינה עולה ואינה נופלת מזו העומדת לרשותו של כל חייל צה"ל (סדיר, קבע, מילואים) להגן גם על חייו, ואולי אפילו נכון להגדירה כחובה. אשר על כן, כאשר מחבל יהודי סוטר, מיידה אבנים, מאיים לדרוס או מכוון נשקו לעבר חייל צה"ל - יש לסכל אותו על-פי אמת המידה המתקיימת כלפי טרוריסט פלשתיני. חד וחלק.
מול מחבל יהודי המאיים על קצין בסיירת גולני או טוראי בגדוד כפיר יש להפעיל את הפקודה המילולית, ואם אינה נענית לדרוך את הנשק ולירות באוויר, ואם לאו והוא עדיין מאיים בכל אחת מהדרכים המסכנות חיים לירות בפיקת הברך שלו. לא נעים אך לא נורא. אין דרך אחרת לבלום את מלחמת האחים אליה דוחפים אנשים מן הסוג הממרר את חיי צה"ל ביהודה ובשומרון, וסביר להניח כי מצאו את מקומם בין מבצעי הפוגרום בפלשתינים בחווארה.
לקדם טענות כלפיי אוסיף כי זו דעתי מאז ומתמיד. לפני שנים רבות פרצה אוהבת ארץ-ישראל דניאלה וייס - הראוייה להערכה רבה בתחום זה - מחסום של צה"ל, ואני פרסמתי בהארץ כי צריך היה להזהירה או לירות באוויר או לפגוע ברגלה. הייתה לנו מקץ זמן שיחה מביכה-מצחיקה בעת מפגש מקרי בבית סוקולוב. אך דעתי לא השתנתה. הערכה לחוד וחובת כיבוד החוק לחוד. על-פי אותו היגיון הייתי ממגיניו של שי דרומי אשר ירה בחשודים כאשר פרצו לחוותו, ותמכתי בתיקון החוק וכבר ביקרתי אנשים שעשו שימוש בנשקם על-פי הכלל הבריטי כי "ביתי הוא מבצרי", ולא הועמדו לדין. זה דין ראוי.
ארחיק מעבר לאוקיינוס: הקלות הבלתי נסבלת בה משיגים אמריקנים מטורפים נשק ורוצחים את אחיהם מעוררת מחלוקת קשה בארצות הברית, ולא אקבע עמדה. אך יש לי אהדה לרוב המכריע של האמריקנים ההגונים והישרים, שרוכשים נשק להגן על בני ביתם ועל רכושם מפני עבריינים הפורצים לתחומם.
מדוע חיילי צה"ל אינם עוצרים בדיבור ובירי באוויר ובמקרי הצורך גם בפיקת הברך של עבריין המתנכל להם? כי בנימין נתניהו - אישיות אשר איבדה כל חיסון מוסרי בתאוותה לשלטון - הכניס לממשלתו מפלגה עבריינית עם שני שרים אשר מעודדים את המתנחלים למעשים פליליים, ורק ברגע האחרון מדובבים בלחש מין קשקוש על הגנת החוק; ומפני שאיש כמו צבי פוגל הוא הוכחה לעובדה המצערת שנחש עלול לגדול גם בגינת האגוז של צה"ל. מי שהכניס אותם לקואליציה נושא באחריות לתמיכה שהם מעניקים לעבריינות של המתנחלים.
לפי היהדות "אשת לסטים - כלסטים". לא משוכנע שזה נכון, ובוודאי לא בעולמם של מי שרואים באישה אנוש שמקומו רק במטבח. אך על-פי כלל זה גם אם ביבי אינו מסית למען עבירה פלילית של המתנחלים הוא אחראי לה. הוא אשת הלסטים במקרה הפחות חמור.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  01/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו האש, קו הדם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פייק ניוז
עובד 1  |  1/03/23 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
במצרים, ירדן וברש"פ חוששים מקריסת הבנות המפגש הביטחוני בעקבה וכי ישראל לא תעמוד בהבטחות שנתנה במהלך המפגש. גורמים בכירים בישראל אומרים כי החשש הוא שהרש"פ לא תילחם נגד הטרור וכי הפיגועים הצפויים לקראת חודש רמדאן הם אלה שעלולים לטרפד את ההבנות שהושגו במפגש
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
יורם אטינגר
תפישת העולם של מחלקת המדינה פוגעת באינטרס ארה"ב, כאשר היא משעבדת מדיניות חוץ וביטחון לאומי חד-לאומית ועצמאית - כלפי משטר האייתולות, "האחים המוסלמים", הסוגיה הפלשתינית, וכו' - למדיניות רב-לאומית משותפת עם האו"מ
עמנואל בן-סבו
יש לעמוד כחומה בצורה מול המבקשים להתנקש בדמוקרטיה הישראלית    הסכנה החמורה ביותר היא הרחבת השסע, הקריאה למלחמת אחים, ההתפוררות החברתית המובלת בימים אלה על-ידי סרבני קבלת תוצאות הבחירות
איתן קלינסקי
מצער, שחבר בכנסת ישראל אינו רואה רק בממשלת ישראל כמי שהיא ורק היא צריכה לנקוט במדיניות הרתעה    ההתנצלות של אותו חבר כנסת, שלטענתו, דבריו לא הובנו, מגחכת את רמתו של מי שמכהן במוסד כה נכבד כמו בית הנבחרים של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il