X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שיתוף פעולה מרתק [צילום: אליעד סודאי]
שנה מעוברת - "השנה היפה בחיי"
שיתוף פעולה תיאטרוני מרתק מתרחש בימים אלו בין הבימה לתיאטרון חיפה - המחזמר של אוהד חיטמן "השנה היפה בחיי" רוני דלומי, לי בירן, מיקי קם הם חלק מהיצרים הבימתי הזה, שמשלב מציאות עם אופטימיות בלתי נדלית

אירוניה מהולה בהתכווצות הייתה התחושה כשנכנסו לאולם רובינא ב"הבימה" בפרמיירה החגיגית ל"השנה היפה בחיי". זאת הייתה יכולה להיות הלצה מושחזת לכנות את השנה הנוכחית כ"יפה", בייחוד ביום בו נוספו חוקים דראקונים מבית היוצר של הממשלה הנוכחית, והוצרו צעדיה של שארית הדמוקרטיה במדינת ישראל. להווי ידוע כי טיבו וטבעו של ז'אנר מחזות הזמר הוא בסיפוק האסקפיזם הרצוי. כך חשתי עוד בטרם עלה המסך. ואז חלה נקודת המפנה, היות שמחזהו של אוהד חיטמן לצד הניהול המוזיקאלי והעיבודים של ליאור רונן ובבימויו של משה קפטן לא היה רק אסקפיזם. נכחו בו מתקתקות במידה, דמויות סטריאוטיפיות לכאורה ותפאורה ססגונית מתבקשת - אולם סיפור העלילה מאתגר, מתוחכם ומתכתב עם מצוקות היום יום של לא מעט. העטיפה נצצה ובהקה, אך כשהשכבות טיפה גורדו והציפוי נסדק - נגלו לנו דמויות עם תוכן ועומק. ויופי. הרבה יופי בשנה המדוברת ההיא...
אני פוגשים את צמד האוהבים דנה ורוני בנקודה בה הריון בלתי צפוי נכנס לחייהם. שניהם בתחום האמנות - דנה שחקנית ורוני מחזאי שעמל על כתיבתו, וההריון המתמשך מחולל שינוי במצב הצבירה האידילי שלהם. בתום תשעת החודשים כשהעולל מגיח, מרקם הזוגיות העדין והשברירי של שני הקרייריסטים מתחיל לעמוד במבחן: מי יוותר? על מה לוותר? האם נחוץ לוותר או שמא ניתן לשלב בין הורות לעבודה תובענית? אט אט הבקיעים נפערים והטחות העלבון והאשמה נשמעות ברקע כמו זמזום רעיל וטורדני. ומאחר שמדובר בכל זאת במחזמר, יש צורך באתנחתה קומית, ובמקרה הנ"ל שתי אתנחתהות.
הראשונה היא בדמות חבריהם הטובים, אודי ובן, להט"בים במפגן מוחצנות, כמעט קלישאה גאה בצבעי הקשת על כל המשתמע מכך. לזוג הלהט"בי יש תאומים, וכשדנה ורוני, כל אחד בתורו, מתייעץ עימם על שימור הזוגיות ותחזוק הבית אנחנו נחשפים לקשיים שלהם. מסתבר שלא הכל ורוד גם אם אצלם לא מקדשים את המונוגמיה, והיחסים הכביכול פתוחים מובילים לקנאות בלתי נמנעות. האתנחתה הקומית הנוספת היא בדמות שתי החמות - שוש האמא של רוני וסילבי האמא של דנה.
החל מרגע הלידה הן מופיעות באופן אינטנסיבי בחייהם של הילדים, משיאות עצות, דורשות לקרוא לתינוק בשמות שהן תבחרנה (אחד הקטעים החזקים במחזה), ובסה"כ אוהבות בהגזמה. והגזמה היא המילה שנכון לתאר אותן. שוש האשכנזייה הטרחנית והשתלטנית, וסילבי המזרחית הצבעונית והקולנית מספקות לנו רגעים נשגבים של צחוק ודמע לסירוגין. חיטמן בתבונתו לא הותיר אותן אך ורק בגבולות הגיזרה המקובעים, וככל שההצגה מתקדמת כך אנו מתוודעים למצוקות של שתיהן, לחידלון, לחרדה ולהתבגרות בגיל השלישי.
המחזמר מסתיים בהפי אנד (בכל זאת הנוסחא מחייבת), אך השעתיים ועשרים הללו - שהם פועל יוצא של שיתוף הפעולה בין הבימה לתיאטרון חיפה - יגרמו לכולכם לאהוב ולהזדהות עם הדמויות. זה מתחיל עם ישראל ארנסט שמגלם בין היתר את ד"ר גריי, כשהשיר בכיכובו לצד שחקני ההצגה הוא הנאמבר האולטימטיבי. מוזיקה מטריפת חושים, קצבית, סוחפת וארנסט הפסיכולוג מזקק את הנכלוליות של איש המקצוע השרלטן שרואה במטופליו ארנק תפוח עם מזומנים.
אהבה הדדית
זה ממשיך עם זוג האוחצ'ות אודי (יואב מילשטיין) ובן (בן יוסיפוביץ', שמיום ליום מתגלה ככישרון הפנטסטי של הבימה. וירטואוז במלוא מובן המילה), שכל אחד מהם גם מיטיב לשיר. "אבא משוגע" של מילשטיין ו"שונא" של יוסיפוביץ' הם עונג בלתי נדלה. אורנה דץ בדמות סילבי מפזמת את "תאספי את עצמך", והיא מרגשת וכואבת. דץ מיטיבה להיכנס לנעליה של החמות, ולראות אותה במחוות הגוף המופרזות ולשמוע את מבטאה המזרחי גורם לבת שחוק. הפוליטיקלי קורקט נשכח לעת עתה, ואת הדיון בעניינו נשאיר ברשותכם למועד אחר.
הטריו של המחזמר הם רוני, דנה ושוש. זו הפעם הראשונה בה ראיתי את לי בירן על הבמה. אני מכיר את הרזומה שלו, מודע לקולו היפה (שבא לידי ביטוי בהצגה בשירים "תכתוב" ו"את הגיבורה שלי") ולכריזמה העצומה, ופה בבימויו של קפטן כמו נברא בו משהו נוסף. שכבה בוגרת לצד החזות הנערית. בירן מתגלה כמבוגר האחראי של משפחתו הקטנה, וגם כשאינו חף מטעויות ומחטאים, הוא יודע לקחת אחריות ולהכות על חטא. הכל בשביל שלמות המשפחה.
הדינמיקה עם דנה צולעת לפרקים, אך האהבה ההדדית והענקית ביניהם שלא נתונה לספק גוברת על הכל. רוני דלומי כדנה כובשת וחודרת לכל תא ונים. פגיעותה לצד ממזריותה, האסרטיביות המקצועית והרצון לשמר את משפחתה נוגעים בכל אחד. "שוב זוהרת" היא שרה, ואתה מבחין באותנטיות של מילותיה, כמו גם ב"תינוק בא לעולם" בדואט עם בירן. סוד גלוי הוא שדלומי היא הליהוק המיידי לכל מחזמר. זמרת במלוא מובן המילה, וב"השנה היפה בחיי" גם איכויותיה כשחקנית זוהרות.
את מיקי קם באמת שלא צריך להציג. הלא מדובר בפלא המשלב בתוכו קול פעמונים מהדהד, כישרון דרמטי וקומי מהנדירים בישראל, ויכולות תנועה וריקוד לעילא ולעילא. ומי אם לא היא תהיה שוש, הקלפטע הפולנייה? הלא בערבי הסטנד-אפ שלה ניתן לראות בבירור כי זוהי הדמות המועדפת עליה למשחק. גם פה היא מתחילה במניירות המוכרות, וככל שחולף הזמן, ובייחוד בשיר הסולו שלה "לא צריך אותי" הלב נכמר. העטיפה הקוצנית נושרת, והשלד שמזדקר מביא אותנו אפילו לכדי חמלה כלפיה. "המשפחה מעל הכל" כתב לה חיטמן בשיר הכמעט אחרון, כשקם מבצעת אותו וגוררת תשואות מהקהל, וזה בקליפת האגוז מוטיב ההצגה. המשפחה, הנאמנות, המסגרת האינטימית הם המבצר שלך לעת מצוא ובצוק העיתים.
ומאחר שימים אלו הם לחלוטין "צוק עיתים", חיטמן וקפטן העניקו לנו מתנה. אסקפיזם מחד ותועפות של תובנות מאידך. או כפי שהטיב לנסח זאת איש מהקהל ביציאה מהאולם: "זה המחזה הכי אופטימי בתקופה הכי פסימית במדינה".

תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  01/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה מעוברת - "השנה היפה בחיי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השנה היפה בחיי השירים
יהודית  |  5/05/23 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מול מחבל יהודי המאיים על קצין בסיירת גולני או טוראי בגדוד כפיר יש להפעיל את הפקודה המילולית, ואם אינה נענית לדרוך את הנשק ולירות באוויר, ואם לאו והוא עדיין מאיים בכל אחת מהדרכים המסכנות חיים לירות בפיקת הברך שלו
יוני בן-מנחם
במצרים, ירדן וברש"פ חוששים מקריסת הבנות המפגש הביטחוני בעקבה וכי ישראל לא תעמוד בהבטחות שנתנה במהלך המפגש. גורמים בכירים בישראל אומרים כי החשש הוא שהרש"פ לא תילחם נגד הטרור וכי הפיגועים הצפויים לקראת חודש רמדאן הם אלה שעלולים לטרפד את ההבנות שהושגו במפגש
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
יורם אטינגר
תפישת העולם של מחלקת המדינה פוגעת באינטרס ארה"ב, כאשר היא משעבדת מדיניות חוץ וביטחון לאומי חד-לאומית ועצמאית - כלפי משטר האייתולות, "האחים המוסלמים", הסוגיה הפלשתינית, וכו' - למדיניות רב-לאומית משותפת עם האו"מ
עמנואל בן-סבו
יש לעמוד כחומה בצורה מול המבקשים להתנקש בדמוקרטיה הישראלית    הסכנה החמורה ביותר היא הרחבת השסע, הקריאה למלחמת אחים, ההתפוררות החברתית המובלת בימים אלה על-ידי סרבני קבלת תוצאות הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il