X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צו הומני וחברתי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
"וזכרת כי היית עבד בארץ מצרים"
מצער אותי, שמסדר היום שלנו נעדרים לחלוטין גילויי היחס הלא אנושי של השלטון בישראל לפליטים, שנסו מאימת מלחמת הדמים המשתוללת

מצער אותי, שעם ישראל, שמכורתו הלאומית עוצבה כעם של פליטים-עבדים משפילה ומייסרת בארץ מצרים, הנהגתו הלאומית כיום מגלה אטימות כאובה למצוקות לאומיות קשות של בני עמים אחרים, המתמודדים באלו הימים עם אותו מצב, בו היה נתון עם ישראל בראשית מכורתו.
מצער אותי, שבתקופות היסטוריות חשוכות בני עמי נדדו בניכר, מגורשים מבתיהם ובחיפושיהם אחר מקלט לילה נתקלו בגילויי אטימות ומצאו דלתות נעולות על בריח ומסגר, והיום אנחנו אלה, הנועלים ואוטמים דלתות בפני המשוועים לעזרה מאתנו.
מצער אותי, שמסדר היום שלנו נעדרים לחלוטין גילויי היחס הלא אנושי של השלטון בישראל לפליטים, שנסו מאימת מלחמת הדמים המשתוללת בטיגראי באתיופיה, פליטים, שנסו מאימת מלחמה אכזרית, הקוטפת חיי אזרחים שלווים. כאבה לי ההחלטה להסרת ההגנה הקבוצתית מהפליטים מקונגו השוהים בישראל.
כואבת ומצערת מניעת כניסתם של פליטים רבים, שנסו מאוקראינה הבוערת באש ומופגזת בפגזי מוות. זו התנכרות מוחלטת לצו ההומאני והאנושי בספר דברים פרק י' פסוק י"ט - "וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶֶרץ מִצְרַיִם". פסוק הדורש מאתנו מחויבות לחברה מופתית, המחויבת לערכים הזועקים: צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדּוֹף". מניעת כניסתם של פליטים מאתיופיה, מקונגו ומאוקראינה מהווה התכחשות בוטה וגסת רוח לצווים ההומאניים של ספר הספרים.
פסוק י"ט בפרק י' בספר "דברים" דומע וזועק זעקות שבר, כי רומסים את נשמתו ההומאנית והאנושית, כשמחליטים במשרד ממשלתי לגרש ילד מישראל לקונגו ומונעים ממאות פליטי חורבן והרס מאוקראינה אפשרות לשהות לפחות לתקופה מה בישראל שלנו. על השר, שחתם על איסור כניסה וגירוש מישראל של פליט נאמר - "וְשָׁכַחְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם", וברגל גסה הו רמס את ערכי המוסר המקראי.
אני מבקש לסיום לברך את ד"ר אייל עוז, מנכ"לית המוקד לפליטים ומהגרים, מוקד המציל את כבודנו המוסרי והאנושי, מוקד שרבות זכויותיו במאבק למיצוי זכויות של מהגרים פליטים, הכלואים בישראל, כי כל עוונם שברחו מבית שרוף. אני מוקיר את השומרים על כבוד פרק י"ט פסוק י' בספר "דברים" מול בוטות של שררה שלטונית, הרומסת את הצו ההומאני והאנושי בספר הספרים. יבורך הארגון שהגיש בהתנדבות מלאה ל-178 פונים בהליכי מקלט - בעצם הגשת הבקשות, בהכנת לראיונות מקלט, ובייעוץ בעקבות ההחלטות שהתקבלו בעניינם. כן, יזמו 50 מהלכים משפטיים.
מצער, שמסדר היום הציבורי נעדרת ההתייחסות לעובדת הרמיסה של הערך המקראי - "וְזָכַרְתָּ כִּי הָיִיתָ עֶבֶד בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם", והזיכרון מחייב לעשייה למען גֵּרִים, שהם כיום במצוקה' שהיו אבותנו בעת שהותם במצרים.

תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  01/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"וזכרת כי היית עבד בארץ מצרים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זָכֹר, כי עבד היית בארץ מצרים!
אבנר ת.  |  1/03/23 14:37
2
ללמוד מההיסטוריה הכאובה שלנו
בנימין..  |  1/03/23 16:06
3
מצער היחס של מפלגות דתיות
יהודי אוהב תנ"ך  |  1/03/23 16:24
4
למען הדיוק
אוהב לדייק  |  1/03/23 19:54
5
שמואל בוקי מתמכר לשנאה
נורית כהן  |  2/03/23 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
איתמר לוין
תחקיר נרחב של ניו-יורק טיימס מעלה, כי ילדים המסתננים לארה"ב בלא הוריהם ומופקדים בידי "משפחות מלוות", מוצאים את עצמם בעבודות המפרות בצורה בוטה את החוק
איתמר לוין
פריד זכריה בוושינגטון פוסט: המערב צריך עוד מהגרים, אבל הפופוליזם הימני מקשה על מקבלי ההחלטות לפעול בצורה מושכלת
עידן יוסף
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה גרמה לרבים שאינם יהודים לעלות לפי סעיף הנכד שבחוק השבות    יש עוד כ-700 אלף ברוסיה זכאי חוק השבות, וככל הנראה שיעור הלא־יהודים מתוכם גדול
יורם דורי
למבקשי המקלט מאריתריאה סיפור חיים קשה ומורכב וכל רצונם לחיות בשלום בכל מקום שיהיה מוכן לקלוט אותם כבני אדם עם זכויות אנוש בסיסיות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אפליה, אין מדווחים, חברו של הסרסור, מי פשיסט?, העביר את הבעיה, והשוודים באים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    גמר חתימה טובה    "זכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים למענך, אלקים חיים" (מברכת אבות בתפילת שמונה-עשרה בעשרת ימי תשובה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il