X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חידוש היחסים בין אירן לסעודיה. אכזבה מממשל ביידן [צילום: AP]
סכנת החישוב השגוי במזרח התיכון
ישראל העבירה לגורמים ב"ציר הרשע" בראשות אירן מסרים כי הם קוראים את מצבה הפנימי של ישראל באופן מוטעה והזהירו אותם כי ישראל תגיב בנחישות ובעוצמה על כל התקפה סכנת החישוב השגוי במזרח התיכון גברה בעקבות גל המחאה בישראל נגד הרפורמה המשפטית והמשבר ביחסי ישראל עם ארה"ב

ישראל תגיב בקרוב על הפיגוע בצומת מגידו שארגון חיזבאללה אחראי לו, ניתן להעריך בסבירות גבוהה שהתגובה הישראלית תהיה מידתית, ייתכן שללא טביעות אצבע, הכוונה הישראלית היא שהתגובה לא תגרור את ישראל למלחמה כוללת.
מערכת הביטחון הישראלית חוששת בצדק, בהסתמך על מידע מודיעיני מהימן, מהתקפה של "ציר הרשע" בראשות אירן על ישראל במהלך חודש רמדאן, החשש גם נובע מכך שאויבי ישראל קוראים באופן מוטעה את המצב הפנימי בישראל.
במערכת הביטחון קוראים לכך סכנת המיסקלקולציה (החישוב השגוי). אירן ובנות בריתה, חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שוגות בהערכות שלהן לגבי חוזקה וכוחה של מדינת ישראל נוכח המשבר הפנימי בנושא הרפורמה המשפטית, והן עלולות להתפתות ולתקוף את ישראל בטווח הזמן הקרוב באמצעות רקטות, טילים וכטבמ"ים בשילוב עם גל פיגועי טרור, דבר שיביא למלחמה אזורית.
בימים האחרונים הייתה אופוריה גדולה ב"ציר ההתנגדות" בראשות אירן והערכה כי ישראל עומדת בפני התפוררות נוכח גל המחאה הגדול נגד ממשלת ישראל בתקווה שהוא יביא למלחמת אזרחים שתחליש את צה"ל ואת החברה הישראלית ויביא לקריסתה ולבריחת אזרחי ישראל לחו"ל.
"ציר ההתנגדות" העריך כי ישראל חיה בתקופה המסוכנת והקשה ביותר מאז הקמתה שמאיימת על המשך קיומה, פיטורי שר הביטחון גלנט נתפסו כמשבר אמון חריף בין הדרג המדיני לדרג הצבאי בישראל שמונעים מישראל לצאת במצב הזה לעימות צבאי נגד אירן, חיזבאללה וארגוני הטרור ברצועת עזה.
אויבי ישראל גם מעודדים מהמשבר ביחסי ישראל עם ארה"ב, למרות שהם מעריכים שמדובר במשבר זמני, גורמים בכירים ב"משמרות המהפכה" של אירן סבורים שנוצר כעת חלון הזדמנויות שצריך לנצל אותו במהירות כדי להכות בישראל לפני שהוא ייסגר. ארגון חיזבאללה כבר החל בצעדים לשנות את כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה נוכח מה שהוא מפרש כחולשה ישראלית ומשבר עמוק ביחסים בינה לבין ארה"ב. גם אירן מעודדת מהמשבר הזה ושוקלת את האפשרות להעשיר אורניום לרמה של 90 אחוזים, דבר שיאפשר לה לייצר פצצה גרעינית.
ישראל מודעת לתופעת המיסקלקולציה והיא שיגרה לקראת חג הפסח, באמצעות מתווכים, אזהרות לכל הגורמים הנוגעים בדבר לבל יתפתו לתקוף אותה מכיוון שהתגובה הישראלית תהייה חזקה ביותר על כל ניסיון לפגוע בה.
מדינות ערב המתונות עוקבות כעת אחרי המשבר ביחסי ישראל עם ארה"ב, הן מעריכות כי המשבר הוא זמני וכי הוא ייפתר בקרוב משום שלשני הצדדים אין שום אינטרס להמשיך בו.
ישראל היא בת הברית העיקרית של ארה"ב במזרח התיכון, לנשיא ביידן יש יחסים גרועים עם סעודיה, מצרים וטורקיה ומעמדה של ארה"ב במזרח התיכון נשחק ולזירה האזורית נכנס שחקן חדש שהינו סין.
מדינות ערב המתונות מאוכזבות מהעמדה של הנשיא ביידן כלפי אירן ומהאופן שבו הוא מטפל בסוגיית הגרעין האירני. ממשל ביידן אינו יכול להרשות לעצמו לאבד בת ברית וידידה חשובה במזרח התיכון כמו ישראל וגם לא לאבד את ידידותם של המשטרים הערביים במזרח התיכון.
בינתיים, ממשל ביידן מודאג מהחלטת סעודיה להצטרף ל"ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה", מהלך שנתפס כהתקרבות של סעודיה לציר הסיני-רוסי.
ממשלת סעודיה אישרה לפני כמה ימים את הצטרפות סעודיה לארגון הזה שהינו ארגון כלכלי-ביטחוני שחברות בו המדינות הבאות: סין, אירן, הודו, קזחסטאן, קירגיסטן, פקיסטן, טאג'יקיסטן ואוזבקיסטן. בארגון הזה יש חברות מדיניות ערביות כמו מצרים וקטר ומדינות נוספות: ארמניה, אזרבייג'אן, קמבודיה, סרי לנקה וטורקיה. אירן שהייתה במעמד משקיף בארגון שידרגה את עצמה למעמד חבר מלא.
מבחינתה של סעודיה, הצטרפותה לארגון מאזנת את המצב במזרח התיכון ומאפשרת כניסת שחקנים מרכזיים נוספים לאזור לאור העובדה שממשל ביידן איבד את היכולת והרצון לשמור על מעמדו במזרח התיכון ועל הסטטוס-קוו.

תאריך:  31/03/2023   |   עודכן:  31/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנת החישוב השגוי במזרח התיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בראשית ל"ד, ל' - שר האוצר שכח שיעקב אבינו גידף את שני בניו, שמעון ולוי, שפגעו קשות בתושבי עיר שלמה על תושביה ובזזו רכושם, כי בן אחד מאותה עיר התנכל לאחותם דינה
אפרים הלפרין
כאשר אני מנסה לצפות את ההתנהגות של אחרים אני אמור לבחון שני היבטים מרכזיים    היבט אחד הוא היבט היכולות שלהם    היבט שני הוא היבט הכוונות שלהם    את היכולות רואים בעין    על-מנת לרדת לעומק הכוונות יש לבחון כליות ולב
יוקי לביא
ענק המחזאים היווונים סופוקלס מצא את עצמו על בימות התיאטרון הישראלי: הצגותיו "אדיפוס" בקאמרי ו"אנטיגונה" בתמונע מועלים בימים אלו, והמחשבה הייתה סיקור של שתיהן בכתבה שלפניכם    עריצות שלטונית? גחמות שרירותיות של שליט כלשהו? חופש מחשבה? על אחריותכם הזיקה לאירועי המחאה
יוסי אוחיון
כיצד חיה ממשלה המרוכזת בעצמה ובסגידה למנהיגה!    רשימת ההצלחות של הממשלה הנוכחית בבריאות, בחינוך ובמערכת יחסי החוץ
יורם אטינגר
אילו הנשיא ויועציו היו מתייחסים לרפורמה המשפטית לגופו של עניין ולא כאמצעי לחץ בנושאים שונים לחלוטין, היו מבחינים שהיא מאמצת מרכיבים מרכזיים בדמוקרטיה האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il