X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סולימאני. הגה את רעיון "איחוד החזיתות" [צילום: נאסר נאסר/AP]
חיזבאללה, אתר תת-קרקעי לייצור טילים
סולימאני. הגה את רעיון "איחוד החזיתות" [צילום: נאסר נאסר/AP]
איחוד החזיתות - תוכנית השלבים של אירן
ההסלמה האחרונה נגד ישראל מרצועת עזה ומדרום לבנון היא יוזמה של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן ושלב ראשון בתוכנית השלבים שלו להשמדת ישראל. "ציר התנגדות" החל ליישם את אסטרטגיית "איחוד החזיתות" שהגה הגנרל קאסם סולימאני וישראל חייבת להגיב בהתאם
המטרה של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן היא להחליש בהדרגה את צה"ל, לפגוע בתדמיתו כצבא החזק ביותר במזרח התיכון ולפגוע במורל של הציבור הישראלי ובחוסנו הלאומי.

תקיפת ישראל ברקטות במהלך חג הפסח מרצועת עזה ומדרום לבנון הינה רק השלב הראשון במלחמת ההתשה של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן נגד ישראל תוך שימוש באסטרטגיית "איחוד החזיתות" שהגה הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" ב"משמרות המהפכה" של אירן שחוסל על-ידי צבא ארה"ב בעירק ב-3 בינואר 2020.
ההתקפה על ישראל תוכננה על-ידי "משמרות המהפכה" של אירן זמן רב, בשיתוף עם השלוחות שלה, סבב הלחימה הנוכחי הוא רק השלב הראשון בתוכנית השלבים האירנית להשמדת ישראל, והשלבים הבאים יגיעו בהמשך, הערכת המצב של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן היא שישראל נחלשה בגלל גל המחאה על-רקע הרפורמה המשפטית והמשבר עם ארה"ב וכי צה"ל איננו יכול להילחם בכמה חזיתות במקביל ולהתמודד בהצלחה עם מתקפה של עשרות אלפי רקטות, טילים מדויקים ומל"טים שישוגרו לעבר ישראל מכמה חזיתות שמשולבת בגל טרור משטחי הגדה.
מבחינת אירן וחיזבאללה, המצב האסטרטגי שהיה בשנת 2006 במלחמת לבנון השנייה השתנה לחלוטין, כוחו של חיזבאללה התחזק מאוד ויש לו היום ארסנל של 150 אלף רקטות וטילים מדויקים, לכן חסן נסראללה איננו חושש מעימות צבאי עם ישראל. המטרה של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן היא להחליש בהדרגה את צה"ל, לפגוע בתדמיתו כצבא החזק ביותר במזרח התיכון ולפגוע במורל של הציבור הישראלי ובחוסנו הלאומי.
אירן איננה ממהרת לשום מקום, מבחינתה המערכה היא ארוכה והשלב הראשון בהתפוררות ישראל כבר החל, "הפרויקט הציוני" החל לקרוס ויש להגביר את הלחץ על ישראל בהדרגה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח לשאת נאום בשבוע הבא לקראת "יום ירושלים" העולמי שבו יתייחס לאירועים האחרונים בהר-הבית, ברצועת עזה ובגבול לבנון, אך סגנו, השיח' נעים קאסם כתב בחשבון הטוויטר שלו ב-7 באפריל את הדברים הבאים.
"לא יועילו האיומים של המנהיגים הציונים, מאזן האימה קיים ולוחמי הג'יהאד הפלשתינים בשטח וכל ציר ההתנגדות התעורר, התבוסות של האויב הציוני מצטברות והניצחון בדרך". אירן מעריכה כי ישראל נמצאת באחת מנקודות השפל הגדולות שלה מאז הקמתה בעוד אירן מתחזקת, אירן נמצאת במרחק קצר מהשגת הנשק הגרעיני, היא הצטרפה לציר הרוסי-סיני בעוד ארה"ב נדחקת בהדרגה החוצה מהמזרח התיכון, היא שיפרה את יחסיה עם סעודיה ובקרוב היא תתקרב למדינות נוספות במפרץ.
להערכת אירן, מאזן הכוחות במזרח התיכון נוטה לטובתה, ההתקפות הצבאיות של ישראל על אירן וחיזבאללה בסוריה אינן יכולות להביס אותן ולפלשתינים, לעירק, לתימן לסוריה וללבנון יש אינטרס משותף להתאחד עם אירן נגד ישראל.
התגובה הישראלית
גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי התגובה הצבאית הישראלית להתקפות הרקטות מרצועת עזה ומדרום לבנון הייתה זהירה ומדודה באופן שלא יביא למלחמה כוללת בכמה חזיתות, ישראל אינה רוצה להיכנס למלחמה כזו בעיתוי הנוכחי. אסטרטגיית "איחוד החזיתות" שבה נוקט "ציר ההתנגדות" בראשות אירן היא מסוכנת מאוד לישראל והיא צריכה למצוא את הדרך הנכונה ואת העיתוי המתאים להתמודד עמה, בסבב הלחימה האחרון היא איבדה את היוזמה ואת יכולת ההפתעה ונאלצה להגיב על ההתקפה עליה באופן שלא יביא להסלמה נוספת.
השיקול העיקרי של הדרג המדיני היה לעבור בשקט את פרק הזמן שנותר עד לאחר חג הפסח, חודש רמדאן ויום העצמאות ללא הסלמה מיותרת ולא להיגרר אחר הפרובוקציות של חמאס וחיזבאללה. גורם ביטחוני בכיר אומר כי "ציר ההתנגדות" בראשות אירן טועה לחלוטין בהערכת המצב שלו בנושא חוזקה הלאומי של ישראל, מדינת לבנון היא זו שבסכנת התפוררות ולא ישראל, למרות ארסנל הנשק הגדול של חיזבאללה, מכה צבאית חזקה מצד ישראל על חיזבאללה ועל התשתיות האזרחיות של לבנון תביא לקריסתה.
ישראל נערכת כעת להתקפה צבאית על מתקני הגרעין של אירן והיא לא תאפשר לה להשיג נשק גרעיני, לישראל יש את הכוח להשיג את המטרה הזו. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה וישראל נערכת כעת מחדש כדי לסכל את תוכנית השלבים של אירן.

תאריך:  08/04/2023   |   עודכן:  08/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד החזיתות - תוכנית השלבים של אירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ירון פרידמן
ההסכם שנחתם בין סעודיה לאירן על חידוש הקשרים לפני כשבועיים עורר חששות בישראל ואופטימיות בעולם הערבי. הוא נחשב לתרגיל מבריק בדיפלומטיה של אירן, תוך ניצול המלחמה הקרה בין סין לארה"ב, לשבירת המצור עליה. אך למעשה, סיכוייו של ההסכם להצליח קלושים מכל הסיבות האפשריות. מדוע ארה"ב וישראל ייצאו בסוף נשכרות?
יוני בן-מנחם
חתימת ההסכם בין סעודיה לאירן והתחזקות מעמדה של סין במזרח התיכון הן תוצאה ישירה של המדיניות הכושלת של הנשיא ביידן. הנשיא ביידן נכנס לעימות אישי עם יורש העצר הסעודי לפני שנתיים ועתה ארה"ב משלמת את המחיר
יוני בן-מנחם
ההסכם בין אירן לסעודיה אמור להגביר את היציבות באזור המפרץ ולהפחית באופן ניכר את המתיחות בין המחנה הסוני למחנה השיעי במזרח התיכון. סעודיה מעריכה כי סידרה לעצמה "תעודת ביטוח" במקרה של התקפה ישראלית או אמריקנית על מתקני הגרעין באירן, הכל תלוי בכך שאירן תעמוד בהסכם שנחת
איתמר לוין
התיווך הסיני בחידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי היריבות אולי לא היה חיוני, אבל מהווה איתות ברור לשאיפותיו של שי - מנתח ניו-יורק טיימס
ירון פרידמן
השתיים חידשו את יחסיהן הדיפלומטיים אחרי נתק של שבע שנים. צעד זה עורר תגובות מוגזמות בפוליטיקה ובתקשורת הישראלית. מדוע אין מדובר למעשה בצעד משמעותי או מהפכני, ומדוע אין בו איום אמיתי על ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il