X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראיסי. מחזק את ציר ההתנגדות [צילום: לשכת נשיא אירן דרך AP]
אירן מגבירה את מעורבותה בסוריה
הביקור ההיסטורי של נשיא אירן אברהים ראיסי בסוריה מסמל את תחושות הניצחון של אירן על המערב ואת הגברת המעורבות הצבאית והכלכלית שלה בסוריה ישראל עוקבת בדאגה אחר העמקת המעורבות הצבאית האירנית בסוריה והיא חייבת לגבות מחיר מהמשטר הסורי אשר מאפשר זאת, אחרת היא תמצא את אירן על הגבול של סוריה עם ישראל
יוני בן-מנחם. גם בוידאו

ישראל עוקבת מקרוב אחרי הידוק היחסים בין אירן לסוריה בעקבות ביקורו ההיסטורי של נשיא אירן אברהים ראיסי בסוריה, ביקור ראשון מאז 2010.
ראיסי הגיע לדמשק בראש משלחת של שרים בכירים בצל שינויים אסטרטגיים ובינלאומיים חשובים שחלק מהם הינו ניצחון ציר ההתנגדות בראשות אירן על ארה"ב ומדינות המערב אשר הטילו עליה במשך השנים סנקציות כבדות וכעת היא מתקדמת לעבר פצצת הגרעין. שר הביטחון יואב גלנט אמר לפני כמה ימים בביקורו ביוון כי לאירן יש היום מספיק אורניום מעושר לייצור חמש פצצות גרעין.
ביקורו של אברהים ראיסי מעביר את המסר לארה"ב ולישראל כי מבחינתו, אי-אפשר לשבור את ציר ההתנגדות בראשות אירן. נשיא אירן שנועד בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד הדגיש כי כשם שאירן עמדה לצד סוריה ב"מלחמה נגד הטרור" היא עומדת לצידה גם בשלב השיקום והבניה מחדש לאחר המלחמה.
המסר של נשיא אירן לישראל מדאיג את הדרג המדיני והביטחוני שעוסק כבר שנים רבות במב"מ (המערכה שבין המערכות) כדי למנוע באמצעות התקפות צבאיות את התבססותה הצבאית של אירן בסוריה והעברת משלוחי נשק מתקדם מאירן לסוריה עבור חיזבאללה בלבנון.
הנשיא האירני חתם בזמן שהותו בדמשק על 15 הסכמים עם סוריה ובראשם מזכר הבנה אסטרטגי והסכמים בתחום החשמל, אנרגיה, תיירות, השקעות משותפות, הקמת בנק משותף וסחר חלופין.
המסר לישראל הוא כי היא לא תצליח להוציא את אירן מסוריה וכי האסטרטגיה שלה בסוריה נכשלה. ההסכמים בין אירן לסוריה מחזקים גם את שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות ואירן מתכוונת גם לאמן ולהכשיר את הצבא הסורי.
אולם, צריך להניח רגע לסיסמאות על הניצחון האירני ולראות מה מסתתר באמת מאחורי ביקורו של הנשיא ראיסי בדמשק. הנשיא האירני בא לשם כדי לבדוק כיצד סוריה מתכוונת לשלם את חובותיה הגדולים לאירן. בסופו של דבר, למרות השנאה המשותפת לישראל ולמערב המשטר האירני אינו נותן ארוחות חינם.
סוריה נמצאת במצב כלכלי קשה ביותר. היא חייבת כסף רב לאירן ולרוסיה שעמדו לצידה במלחמה. החוב שלה לאירן עומד על 5 מיליארד דולר עבור מוצרי מזון ודלק ולרוסיה היא חייבת 17 מיליארד דולר עבור נשק תחמושת, נפט וקמח.
הנשיא בשאר אסד שיעבד את עצמו לרוסיה ולאירן. כדי לפרוע את החובות האלה הוא נותן להן שליטה בארצו באמצעות נוכחות צבאית והשפעה מדינית וכלכלית על סוריה.
אירן רוצה לקבל את התמורה לעזרתה לסוריה בתקופת המלחמה באמצעות נוכחות צבאית מוגברת בשטחה וכן לקבל חופש פעולה מלא להעביר נשק לחיזבאללה בלבנון דרך שטח סוריה.
אירן לוטשת עינה לכספים שסוריה אמורה לקבל מהקהילה הבינלאומית עבור שיקומה והיא מחפשת להשתלט על נכסי נדל"ן בערים המרכזיות בסוריה ועל נמל לאד'קיה כדי שיהיה לה נמל ימי על חוף הים התיכון.
ביקורו של הנשיא האירני אברהים ראיסי מסמל את העמקת המעורבות הצבאית והכלכלית של אירן בסוריה. אירן מושקעת בסוריה מכל הבחינות ובראשן מבחינה צבאית ואסטרטגית כדי לחזק את השפעתה והתפשטותה במזרח התיכון. המאבק הישראלי נגד המעורבות האירנית בסוריה הופך ליותר קשה מיום ליום למרות שישראל הגבירה בחודשים האחרונים את קצב התקיפות שלה על יעדים אירניים בשטח סוריה.
ישראל לא גובה מחיר מהנשיא בשאר אסד על-כך שהוא מאפשר את המעורבות הצבאית האירנית בשטח סוריה. בשאר אסד אינו חש כי משטרו בסכנה מצד ישראל ולכן הוא נכנע ללחצים האירניים. לכן הגיעה העת שישראל תשנה את מדיניותה כלפי סוריה ותגבה ממנה מחיר. אחרת היא תמצא את אירן על הגבול של סוריה עם ישראל ויהיה לה קשה מאוד לעצור את ההתבססות הצבאית האירנית בשטח סוריה. ביקורו של נשיא אירן בסוריה מעיד על-כך שלאירן אין שום כוונה להתרחק מסוריה, להפך: היא מגבירה את מעורבותה בכל התחומים בסוריה.

תאריך:  06/05/2023   |   עודכן:  06/05/2023
+ישראל צפויה לשחרר את חבר הפרלמנט הירדני
22:50 06/05/23  |  עידן יוסף

ישראל צפויה לשחרר את חבר הפרלמנט הירדני שניסה להבריח מאות אמצעי לחימה במעבר אלנבי. טרם ברור אם במסגרת ההסכמה לשחררו, בירדן יפעלו להדחתו מהפרלמנט ולהעמידו לדין בירדן (עכשיו 14).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מגבירה את מעורבותה בסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוריה חזרה היום לליגה הערבית
חשדנית  |  7/05/23 18:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יורם אטינגר
סעודיה וכל מדינות ערב פועלות לפי האינטרסים שלהן ולא לפי תפישות עולם מערביות המנותקות ממציאות המזרח התיכון, וגם לא לפי סדר היום הפלשתיני
יוני בן-מנחם
נשיא אירן יבקר השבוע בסוריה במסגרת מאמצי אירן לאחד את ציר ההתנגדות נגד ישראל ובחמאס אומרים כי רמת הגולן הסורית תהפוך בקרוב לחזית פעילה נגד ישראל. ישראל חייבת לשנות את מדיניותה כלפי סוריה ולהבהיר לנשיא אסד באופן נחרץ כי לא תאפשר להפוך את סוריה לבסיס התקפות נגד ישראל
יוני בן-מנחם
חיזבאללה מנסה להביא לבחירתו של סולימאן פרנג'יה לנשיא הבא של לבנון, אירן מפעילה לחצים על סעודיה לתמוך במועמדותו של פרנג'יה לנשיא. פרנגי'ה מקורב מאוד לנשיא בשאר אלאסד ובלבנון חוששים כי בחירתו לנשיא תחזק את ההגמוניה האירנית בלבנון ובאזור כולו
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
הארגון מפגין תעוזת יתר בחודשים האחרונים, בעוד ישראל נמנעת מתגובות של ממש על פעולותיו. נראה שתידרש פעולה צבאית נגדו
יוני בן-מנחם
חודש רמדאן הסתיים וישראל נמצאת בפני מציאות ביטחונית חדשה שבה אירן מובילה מלחמת התשה רב זירתית נגדה, זהו האתגר הביטחוני החדש של ישראל. סעודיה הצטרפה לציר החדש של אירן, רוסיה וסין, גורל הסכם הנורמליזציה שלה עם ישראל אינו ברור, וישראל מהדקת קשרים עם שתי מדינות מוסלמיות על גבולה הצפוני של אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il