X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להטמיע שימוש ברפואה, בביטחון ובחינוך
להפוך לאחת משלוש מעצמות הבינה המלאכותית המובילות
כראש ממשלת ישראל לשעבר, וכיזם הייטק לשעבר, אני מסתובב בכל רחבי העולם, וזהו הנושא העיקרי שמעסיק את כל החברות וכל הנהגות המדינות שאני פוגש. אין מנכ"ל חברה שלא אובססיבי לזה, ואין מנהיג מדינה אדיש. כולם מבינים שמי שיחמיץ את המהפכה יישאר לא רלוונטי, כמו נהג כרכרת סוסים בעידן המכוניות. אסור לנו להישאר מאחור
בנט. לא להישאר מאחור [צילום: מתוך היוטיוב של נפתלי בנט]

אין זמן לאבד.
מדינת ישראל חייבת לסמן לעצמה יעד ברור: עד שנת 2030 להפוך לאחת משלוש מעצמות הבינה המלאכותית (AI) המובילות בעולם.
בעוד אנחנו עסוקים באינספור משברים פוליטיים, מריבות וחרמות פנימיים, העולם דוהר קדימה בטכנולוגיה אשר הולכת לשנות את המציאות כפי שהכרנו אותה. טכנולוגיית הבינה המלאכותית מתקדמת בקצב מעריכי בכל העולם, והיא מסמנת את המהפכה הגדולה ביותר בדורנו. רבים מאיתנו חוו טעימה ראשונה באמצעות אפליקציית ChatGPT שמחוללת תדהמה אצל כל מי שמשתמש בה. וברור לכולנו שאנחנו בתחילת ההתחלה של AI. עוד לא ראינו כלום.
כראש ממשלת ישראל לשעבר, וכיזם הייטק לשעבר, אני מסתובב בכל רחבי העולם, וזהו הנושא העיקרי שמעסיק את כל החברות וכל הנהגות המדינות שאני פוגש. אין מנכ"ל חברה שלא אובססיבי לזה, ואין מנהיג מדינה אדיש. כולם מבינים שמי שיחמיץ את המהפכה יישאר לא רלוונטי, כמו נהג כרכרת סוסים בעידן המכוניות. אסור לנו להישאר מאחור.
הבינה המלאכותית הולכת לשנות, לשבש ולהפוך כמעט את כל תחומי חיינו בצורה קיצונית, וכל זה בטווח הזמן הקרוב של השנים הקרובות.
חינוך
החינוך ישתנה מקצה לקצה כאשר תלמיד יוכל ללמוד ולהתקדם בקצב ובדרך התואמת את יכולותיו, נטיותיו, ותחומי העניין שלו. תפקיד המורים ישתנה בצורה דרמטית, וקשה עדיין לחזות את הדרך.
הצעת ביניים: במקום שבתי ספר ואוניברסיטאות יאסרו על תלמידים שימוש ב-ChatGPT, עליהם לעודד כמה שיותר שימוש מושכל.
בריאות
תחום הבריאות והטיפול הרפואי יעבור מהפכת ייעול ושידרוג. ה-AI יהפוך לכלי עזר הכרחי עבור כל רופא. רופא שלא ישתמש בAI על-מנת לאבחן מחלה ייחשב מועל בתפקידו. בינה מלאכותית תסרוק ותאתר שינויים בצילומי MRI בצורה יעילה לאין ערוך. פיתוח תרופות ייעזר בAI בצורה משמעותית. ישראל, על קופות החולים שלה ומערכת הבריאות, יכולה לתפוס הובלה.
משפט
כלי AI יוכלו להחליף חלק ניכר מעבודת עורכי הדין. בניסוחי חוזים, בלימוד פסקי דין מן העבר, תקדימים ועוד. בעתיד הלא רחוק שופטים ייעזרו ב-AI כדי לשאוב את הידע הנדרש להכרעה.
ביטחון
כל צבא בעולם אמור כעת להסתער על טכנולוגיות שיוכלו להחליף שילוח חיילים לחזית הקרב. נניח יש כפר רווי-אויב. לפני שאתה שולח פנימה חיילים, אולי תשלח עשרות רחפנים, רובוטים קטנים ומיני-רכבים להסתובב בכפר, ללמוד אותו, ואז לתקוף? אם אנחנו לא נעשה זאת, האויב שלנו יעשה זאת.
עסקים ומכירות
את רוב פעולות שירות הלקוחות, יוכלו בוטים של AI לעשות בצורה יעילה ואפילו אדיבה יותר מבני אדם, מכיוון שהם לא מאבדים סבלנות. גם תהליך טלמרקטינג יבוצע על-ידי בוטים של AI שבכלל לא נוכל להבדיל בינם לבין בני אדם. אינספור תהליכים פנימיים של ייצור, תיפעול ושירות יעברו אוטומטיזציה גם כדי להוזיל עלויות, וגם כדי להגדיל הכנסות. גרפיקה, סלוגנים ופרסומות יוכנו על-ידי AI בלבד או עם סיוע אנושי מינימאלי.
תוכנה והייטק
מערכות AI כולל ChatGPT יודעות כבר היום לכתוב קוד תוכנה בעצמן. כל חברת הייטק חייבת אתמול לבצע הערכה של השפעת AI לטוב ולרע על השוק שלה ועל כלל פעילותה.
נפש האדם
מערכות agent של AI ידעו להתחבר רגשית לבני אדם, ואף ליצור מערכות יחסים. זה דבר מסוכן מאין כמותו, כי אפשר יהיה לנצל את זה לתמרן מחשבות ולהנדס תודעה אנושית בצורה מסיבית ואינדיבידואלית בו זמנית.
דמיינו למשל בוט AI שמתבטא כמו בן אדם. הוא יוצר קשר עם בתך בת ה-17, מכיר אותה, לומד את לבטיה ותחושותיה ואז יכול להשפיע על עמדותיה, העדפותיה הפוליטיות או הצרכניות. יכולת זו קיימת כבר ברגע זה, והיא תשתפר בצורה מהירה ביותר. עלינו לתת על זה את הדעת.
מגוון תחומים נוספים שיושפעו בצורה דרמטית: מדעים, תחבורה, בנקאות, שוקי הון, פסיכולוגיה, בידור, תרבות, תקשורת ועוד. הכל. תחום הבינה המלאכותית יעצב את המציאות הכלכלית, הביטחונית, החברתית, המדינית והפנימית שלנו בדור הנוכחי, בין שנרצה ובין שלא.
יש לנו שתי אפשרויות: לבזבז זמן יקר בשטויות ולאפשר ליריבינו להגיע להובלה טכנולוגית ומהותית בתחום, או להפוך למובילה עולמית הן בטכנולוגיה עצמה והן ביישום המושכל שלה בתוך מערכות חיינו. על ממשלת ישראל להגדיר מיד את ההובלה בתחום הבינה המלאכותית כיעד מרכזי למדינת ישראל.
סביר להניח שארה"ב וסין יהיו המובילות העולמיות מכיוון שיש להם את המשאבים לכך, וגם כי שתיהן כבר סימנו זאת כיעד לאומי דחוף. מבחינתן, זה דומה קצת לתחרות על הגרעין בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת. אם מדינת ישראל, על מוחותיה, על היצירתיות שלה והתעוזה, על החוצפה הישראלית, אם אומת ההייטק שבה ומערכות הביטחון החדשניות שלנו, תירתם למשימה, נוכל להתמקם כאחת משלוש מעצמות ה-AI המובילות בעולם. זה אפשרי. חבל על כל דקה.

פורסם במקור בעמוד הטוויטר של רה"מ לשעבר, נפתלי בנט.
תאריך:  08/05/2023   |   עודכן:  08/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפוך לאחת משלוש מעצמות הבינה המלאכותית המובילות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולי בפוליטיקה? אולי לבג"ץ?
לא רחוק היום  |  8/05/23 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
איתמר לוין
ההיסטוריון הישראלי מזהיר באקונומיסט: הבינה המלאכותית משתלטת על השפה, ובכך היא יכולה להשתלט על השיח החופשי - שבלעדיו אין דמוקרטיה
עידן יוסף
חושפת את בארד, כלי בינה מלאכותית חדש שיכול להפיק טקסט, לתרגם שפות ולענות על שאלות    עבור עסקים, בארד יכול לשמש לשיפור שירות הלקוחות, ליצירת תוכן יצירתי ולאוטומציה של משימות. עבור יחידים, בארד יכול לשמש כדי לעזור במחקר, בכתיבה ובתרגום
איתמר לוין
נסיון ההיסטוריה מלמד את פול קרוגמן, במאמר בניו-יורק טיימס, שההשלכות הכלכליות של הטכנולוגיה החדשה יורגשו לכל המוקדם בעשור הבא
עידן יוסף
השימוש הגובר בבינה מלאכותית ולמידת מכונה במגזר הפיננסי יצר הזדמנויות וגם אתגרים    הקמת הצוות הבין-משרדי היא צעד משמעותי לקראת הסדרת השימוש בהן והעצמת התועלת הפוטנציאלית שלהן תוך מזעור הסיכונים בהן    הצוות קורא למשוב מהציבור לעיצוב מסגרת האסדרה של בינה מלאכותית במגזר הפיננסי
איתמר לוין
תמונה שנוצרה בבינה מלאכותית הפכה לוויראלית ומדגימה כיצד הטכנולוגיה עלולה לשמש להפצת ידיעות כוזבות מזיקות - מתריע וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il