X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אלפי דירות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
דירות קומפקטיות במקום משרדים גדולים
ב"מדינת תל אביב" כבר קיימים 7.4 מיליוני מ"ר שטחי משרדים שנבנו במהלך 3 השנים האחרונות, חלקם במבנים ישנים ומתפוררים, בחלקם הגדול אינו מאוכלס כלל זה מכבר

התחושה שלי לגבי ההחלטה של הוועדה המחוזית מרכז בשנה האחרונה להסב שטחי משרדים מתוכננים לטובת דירות קומפקטיות, הינה מעורבת.
מחד-גיסא, מדובר בהחלטה תקדימית בהחלט חשובה. בשלב זה בכוונתה להסב מתחמי משרדים גדולים המתוכננים לקום בתעש כפר סבא, מתחם הורביץ ברחובות, מתחם הבורסה ברמת גן ובמתחם התעסוקה בהרצליה הפיתוח לאלפי דירות קומפקטיות, זאת בתנאי שלפחות 20 אחוזים מהן יהיו ברות השג.
הוועדה, בצדק, מציינת את העובדה שעד שנת 2040 (פחות מ-20 שנה) יהיה צורך לקדם לפחות 640 אלף דירות חדשות במחוז המרכז ועל כן יהיה צורך להמשיך ולהסב מתחמי משרדים מתוכננים, או חלקם, למטרות מגורים, כשגם כך קיים עודף גדול מאוד של שטחי משרדים מתוכננים.
מאידך-גיסא, וזה מטריד אותי מאוד, הוועדה לא התייחסה כלל לעובדה שב"מדינת תל אביב" כבר קיימים 7.4 מיליוני מ"ר שטחי משרדים שנבנו במהלך 3 השנים האחרונות, חלקם במבנים ישנים ומתפוררים, בחלקם הגדול אינו מאוכלס כלל זה מכבר.
גם אין זה מקרה כלל ועיקר שהוועדה המחוזית קיבלה את ההחלטה התקדימית דווקא בעת הזאת. העובדה שגם חלק נכבד ממגדלי המשרדים החדישים שנבנו בעת האחרונה התרוקנו מיושביהם בעידן הקורונה, היוותה מן הסתם תמרור אזהרה מהבהב למקבלי ההחלטות שמא הם "התפרעו" יותר מידי באישור חסר גבולות של שטחי משרדים שאין כלל חפץ בהם.
הצעתי בעבר, ואני מציע גם כיום ביתר שאת, לתכלל את כל שטחי המשרדים והתעסוקה המיותרים במרכז הארץ ולקבוע מסמרות אילו מהם ייהרסו לחלוטין ואילו יעברו לאלתר הסבה למגורים, ובמיוחד דירות קטנות. לצערי ההחלטה הטובה האחרונה של הוועדה המחוזית הינה בבחינת "טיפה בים", אם אכן בכוונתה להצליח ולקדם כ-640 אלף יחידות דיור חדשות במרכז הארץ, זאת תוך פחות מ-20 שנה.
על-מנת להגיע למספר המיוחל הזה, עליה להרחיב ולהעמיק את התפיסה של הסבת משרדים לדירות קומפקטיות מ"החלטה טקטית", כפי שזה נראה לעת עתה, ל"החלטה אסטרטגית".
ומעבר לאפשרות לייצר עוד רבבות דירות חדשות באמצעות הסבת משרדים, יהיה בכך יתרון משמעותי נוסף: מתחמים שלמים שכיום מתרוקנים לעת ערב, דוגמת מתחם הבורסה ברמת גן, יהפכו לבעלי שימושים מעורבים ופעילים 24/7 וישדרו עירוניות במיטבה. וגם העיריות, החוששות מן הסתם להפסיד ארנונה לעסקים, ירוויחו מכך, זאת כי במצב הנוכחי נראה שארנונת העסקים תלויה ועומדת על חרב דמוקלס.
לסיכום, על-מנת לצאת מה"בור" של העדר היצע בשוק הדיור, קל וחומר באזור הביקוש בו יש רק כ-15 אלף דירות, "על המדף", אחת האלטרנטיבות הטובות ביותר שעל ממשלת ישראל, העיריות ויתר מקבלי ההחלטות לאמץ זה יהיה ללכת בגדול על הסבת משרדים, ותיקים כחדשים לדירות ויפה שעה אחת קודם!

הכותב המאמר אמיר רוזנבלום הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן (ש.נ.י).
תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירות קומפקטיות במקום משרדים גדולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
במידה רבה, הבחירות שיתקיימו ביום ראשון יכריעו לאן מועדות פניה של טורקיה בשנים הקרובות - האם להמשך השקיעה עם שלטון ארדואניסטי אוטוריטרי, או לכיוון התאוששות מחודשת של הכוחות הפרו דמוקרטים, שינסו לשקם את הכלכלה, להשיב את אמון המשקיעים הזרים ע"י ייצוב הספינה
יאיר נבות
מחר כאמור יציינו ברוסיה את "יום הניצחון", כולל המצעד הצבאי המסורתי בכיכר האדומה. הנשיא פוטין צפוי להשתתף בו כבכל שנה, אך במוסקבה יש דריכות וכוננות מאוד גבוהות, בציפייה לפעולה אוקראינית אפשרית שתביך ותשפיל את רוסיה, ביום החשוב לה ביותר בלוח השנה.
יוני בן-מנחם
ישראל שיחררה ממעצר את חבר הפרלמנט הירדני עימאד אלעדוואן אשר ניסה להבריח כמות גדולה של כלי נשק לישראל, הוא הוסגר לירדן, חסינותו הוסרה והוא יועמד לדין. הדרג המדיני בישראל מנע הסלמה מיותרת ביחסים המתוחים עם ירדן ונקט צעד בונה אמון כלפיה, ירדן מצידה התחייבה להעניש את אלעדוואן ולהילחם בתופעת הברחות הנשק
נפתלי בנט
כראש ממשלת ישראל לשעבר, וכיזם הייטק לשעבר, אני מסתובב בכל רחבי העולם, וזהו הנושא העיקרי שמעסיק את כל החברות וכל הנהגות המדינות שאני פוגש. אין מנכ"ל חברה שלא אובססיבי לזה, ואין מנהיג מדינה אדיש. כולם מבינים שמי שיחמיץ את המהפכה יישאר לא רלוונטי, כמו נהג כרכרת סוסים בעידן המכוניות. אסור לנו להישאר מאחור
גדי חיטמן
ניסיתי לחשוב על ההישגים של בן-גביר בארבעה חודשים בתפקיד. מצאתי רק אחד: הבטחה מראש הממשלה להקים משמר לאומי. מתי, כמה, משימות, כפיפות, היקף כוח אדם, ממשקים גם גופים קיימים - כל זה יידון בהמשך. העיקר שנתניהו הבטיח ואיתמר מרוצה. זהו. חוצמזה ממש לא הצלחתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il