X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אורלי מונטג קרמיקה [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]
חגיגה אמנותית וגם חומר למחשבה
"הביאנלה השנייה לאמנות ולעיצוב במוזאון ארץ ישראל היא חגיגה אמנותית וגם מעוררת מחשבה, בעיקר על המשך קיומנו בעולם זה" תקצר היריעה לפרט את כל העבודות המעניינות, אך יש לציין את הבחירות המצוינות של האוצרות/ים אנריאטה אליעזר ברונר, ניר הרמט ותומר ספיר מישראל והאוצר הבינלאומי ד"ר קווין מוריי

לרגל יום המוזאונים שחל ביום ג' 9 במאי (כניסה חינם), ובכלל, מומלץ ביותר לבקר במוזאון. 250 אמנים מישראל ומהעולם מציגים בכל אגפי המוזאון. לילדים יש גם מרחב ומקום מקסים לרוץ ודשא להתרגע בו. ולבוגרים - תערוכות הממוקמות בכל אגפי המוזאון: באגף הראשי ובבנין רוטשילד מוצגות עבודות ייחודיות בחומרי שונים, פיסול, זכוכית, טקסטיל ובעיקר שילוב של מדיה עכשווית, צילום וידאו וסטיל.
אציין את עבודתה המונומנטלית של מורן קליגר הנחשפת מייד בכניסה ובה זוג קופים המייצגים, לכאורה, את אדם וחווה המגורשים מגן עדן. מולה עבודת וידאו של מישל פלטניק, "הבריאה", המוקרנת על קיר ובה סיפור הבריאה כפי שמסופר בפרק א' בבראשית, וכיצד האדם כיום פוגע בבריאה והורס את המשאבים הטבעיים שניתנו לו.

שירה גפשטיין [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]

שירה גפשטיין מציגה "התכת מבנים", שילוב מעניין של מבנים ידועים תלויים ומעוצבים לכדי ישות אחת. בן הנטקנט במיצג וידאו "מילה", ובו חלקי הגוף מופיעים בנפרד בקצב מהיר עד לכדי ישות אחת בסוף. האם זה האדם כמריונטה הנשלטת על-ידי כוחות חיצוניים?
באגפים השונים האמנים מתייחסים ל"אמנות הוותיקה והעתיקה", לארכיאולוגיה, לכדי החרס והזכוכית. מעניין לראות איך במאה ה-19 עיצבו קומקום וכוסות פורצלן עדינים עם ציורים פסטורליים של גבר ואישה בלבוש מאז, זאת, על-רקע כדים עתיקים מתקופת החרס. עבודה מיוחדת של אבנר זינגר: כד חרס צבעוני, מצויר, חושף מתחתיו את שרידי הכד הקדום, היציב, הליבה, בהשוואה לשבריריות של זמננו.
עוד באגף הקרמיקה - קופים שובבים תלויים באוויר שיוצרו בסדנה במקסיקו ומייצגים את רוחות החיות המלוות אותנו בחיינו, לפי אמונה זפוטקית עתיקה.

ציפורים מקננות אלון חלמית [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]

עבודת וידאו מאלפת לתואר שני בבצלאל של אלון חלמית: התיישבות עירונית במבנים ניידים המאפשרים לנו חיים ניידים, בדומה לקיני צפרים נודדות, למעופן החופשי באוויר.
תקצר היריעה לפרט את כל העבודות המעניינות, אך יש לציין את הבחירות המצוינות של האוצרות/ים אנריאטה אליעזר ברונר, ניר הרמט ותומר ספיר מישראל והאוצר הבינלאומי ד"ר קווין מוריי.
בגלריה בנימיני לקרמיקה (העמל ת"א) מוצגות תערוכות מאלפות המתייחסות לקיימות ושמירה על הסביבה: אורלי מונטג יוצרת אובייקטים מינימליסטים, יצורים אנושיים קטנים המחפשים מסתור מפגעי הטבע. הם צבועים בצבעי אקריליק חומים כצבע האדמה ומהווים אזהרה לעתיד.
המעצב אורי בן צבי התמקד במשך הקריירה שלו בעבודות עץ. כאן הוא חוקר את ההשלכות של כריתת עצים לסביבה. האם אין כאן פרדוקס? ניצול העץ לצרכי האדם?

אבנר זינגר, כד [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]
סט תה המאה ה-17 [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]
בן הטקנט מילה [צילום: ד"ר מרגלית מולנר]
תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אלתרמן לא ראה אלפי פועלים המיובאים מתאילנד "פּוֹרְשִׁים מַרְבַדִּי גַּנִּים" בענפים רבים בחקלאות במדינת ישראל. כשהעניק לשירה העברית את המלים היפות "נַלְבִּישֵׁךְ שַֹלְמַת בֶּטוֹן וָמֶלֶט וְנִפְרוֹס לָךְ מַרְבַדֵּי גַּנִּים" הוא לא ראה רבבות הפלשתינים חוצים מחסומים כדי להלביש את מדינת ישראל
אלון קוחלני, רמי ששון
על-רקע דוח מבקר המדינה שיצא לאחרונה בנושא הטיפול באיסור הלבנת הון ומימון טרור מתגבשת ההכרה כי טיפול בהון השחור מחייב קציני ציות
עמנואל בן-סבו
כפטריות אחר הגשם או כדגלי ישראל במחאה צצו הדאגות לשלום תנועת הליכוד בקרב מבקשי רעתה    כמעיין מפכה מייצרים "דורשי טובת" הליכוד קטטות רחוב מילוליות, ירי בלתי מבוקר והפגזות המסמאות את מוחו של הציבור המחייך אל מול ניסיונות הנפל של הפרד ומשול
יוסף גערליצקי
הקב"ה נמצא לצדו של כל יהודי, "בכל מקום שגלו"    בכל מצב ובכל סיבה שבה שרוי היהודי, ואפילו כשהוא בודד ויחיד בכל סביבתו - לאמיתו של דבר אין הוא בודד כלל, כיוון שהקב"ה נמצא אתו
יוסף קנדלקר
מי שגדל בתוך המגזר הדתי-לאומי מכיר את ההכתרה של רב פורים    המצחיקן או לעיתים מי שרוצים דווקא לצחוק עליו, הופך להיות רב פורים, ולכמה רגעים בראש חודש אחד הוא סוגר חשבון עם כל צוות בית הספר שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il