X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יוסי שריד [צילום: פלאש 90]
שריד-דיין, שריד-דיין, ספר
זה רומן חושף, שואב, יש בו הכל, הורים מסוכסכים, אחות שהתדרדרה, שכן משוגע להגנת הצומח הטכנולוגיה המודרנית לגווניה, שכה מקלה על החיים וכה גוזלת את חרות הפרט
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

יוסי שריד היה מבקרו החריף של משה דיין. הם היו צהובים זה לזה. באחת מהפעמים הרבות ששריד ואני שוחחנו במזנון הכנסת (געגוע עז) ראינו במפתיע את דיין קם משולחנו ליד החלון, מתקרב ומגיב למאמר או לנאום של יוסי: "תכתוב מה שתכתוב, אבל דע לך שאיני גובה כסף על הרצאות לארגונים יהודיים בארצות הברית", וחזר לפינתו אחרי ששמע משריד תודה, וזה הבטיח כי לא יחזור לכתוב זאת, ואולי גם אמר כי יתקן.
שריד היה נפעם. זו פעם ראשונה שהוא ניגש לדבר אתי, ציין, והוסיף כי המחווה של דיין מעידה עד כמה רבה השפעתה של הכתיבה. כיוון שעברנו לדבר בה, ורוחו של יוסי הייתה עליזה, העיר ברוח מבודחת: "לפעמים נדמה לי כי בעד ניסוח מבריק אני מוכן לפרסם משפט גם אם אינו משקף בדיוק את עמדתי". כי הוא אהב לכתוב. כי הוא ידע לכתוב. והוא הוריש זאת לבנו ישי שריד, שזה עתה סיימתי לקרוא את ספרו "מגלה החולשות".
זה רומן חושף, שואב. יש בו הכל. הורים מסוכסכים. אחות שהתדרדרה. שכן משוגע להגנת הצומח. הטכנולוגיה המודרנית לגווניה, שכה מקלה על החיים וכה גוזלת את חרות הפרט. זו אשר צעירים כישרוניים עד אין קץ והגונים במהותם נופלים ברשתה לשרת תוך התקרנפות מגפתית ברוחם ובנפשם את הדיקטטורות והעולם התחתון עד לנפילתם.
איני מספר כאן את הסיפור במלואו כדי לא לקלקל לישי שריד את המאבק על מכירת "מגלה החולשות" בחנות הספרים. ראוי שהספר ייקנה, אך כמו לאביו יוסי גם לי היה פיתוי לפענח כאן ועתה את הסוד כי זהו הניסוח שכל אוהב כתיבה מתקשה להימנע מלתת לו ביטוי.
אולי לא אתאפק רק במעט ואומר כי אם אפגוש בישי שריד, שהוא עורך דין במקצועו, אשאל אותו אם נכון שדמות הגיבור נגזרה מקצין המודיעין תומר, שהוגש נגדו כתב אישום חמור ובחר לשים קץ לחייו בכלא. כן, וכראוי לרומן רומנטי, בפוסט הנוכחי הסיום נקשר בהתחלה: ישי שריד וד"ר רחל שיאון (דיין) - בנו של יוסי ונכדתו של משה - הם בני זוג וראשי משפחה. איך נאמר במקורות? מאז גמר לברוא את העולם יושב האלוהים ומזווג זיווגים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני מזרחי
התלות בחומרי בנייה מיובאים רק הלכה וגדלה משנה לשנה, לית מאן דפליג ההתייקרות הדרמטית של אותם חומרים
תרצה הכטר
שריפת הספרים הגדולה בברלין, ביזמת השלטון הנאצי, זעזעה את עם-הספר לפני תשעים שנים    מאז ידענו עליות ומורדות ולאחרונה הגענו לשפל מסוים, במיוחד בקריאת ספרים    מומחים אומרים שהישראלים שהפסיקו לקרוא ספרים מנייר לא עברו לקרוא אותם בדיגיטל, אלא עברו לנטפליקס
לילך שוורץ פלג
מתן עצמאות-הורות חודרנית ומה שביניהם    ידוע כי התעניינות בצרכיו הרגשיים והפיזיים של ילדינו היא חשובה וקריטית להתפתחות לביטחון ולשגשוג ילדינו אך מה קורה כשאנחנו מתעניינים יתר על המידה?
מרגלית מולנר-גויטיין
"הביאנלה השנייה לאמנות ולעיצוב במוזאון ארץ ישראל היא חגיגה אמנותית וגם מעוררת מחשבה, בעיקר על המשך קיומנו בעולם זה"    תקצר היריעה לפרט את כל העבודות המעניינות, אך יש לציין את הבחירות המצוינות של האוצרות/ים אנריאטה אליעזר ברונר, ניר הרמט ותומר ספיר מישראל והאוצר הבינלאומי ד"ר קווין מוריי
איתן קלינסקי
אלתרמן לא ראה אלפי פועלים המיובאים מתאילנד "פּוֹרְשִׁים מַרְבַדִּי גַּנִּים" בענפים רבים בחקלאות במדינת ישראל. כשהעניק לשירה העברית את המלים היפות "נַלְבִּישֵׁךְ שַֹלְמַת בֶּטוֹן וָמֶלֶט וְנִפְרוֹס לָךְ מַרְבַדֵּי גַּנִּים" הוא לא ראה רבבות הפלשתינים חוצים מחסומים כדי להלביש את מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il