X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוטנציאל רב [צילום: ריצ'רד דרו/AP]
השקעה באינטליגנציה מלאכותית AI
התפתחות מיחשוב הענן, לפיו הכל נמצא אי-שם בענן ולא במחשב, מסגרת המתכת שמונחת ממש לידנו, מאפשר לטכנולוגיית הנתונים לזרום באין מפריע ולהביא תוצאות מהירות ומדויקות מאוקיינוס נתונים כמעט אינסופי

מדעי הנתונים (AI) - מדובר בטכנולוגיה מטורפת. הקונספט מטורף עוד יותר - מכונה שתחשוב בדיוק כמו בן אדם, תכתוב כמוהו, תתנסח כמוהו, תהיה מפולפלת כמוהו, תביא נימוקים כמוהו, תסיק מסקנות כמוהו ותפעל כמוהו - רק הרבה יותר מ-ה-ר.
הטכנולוגיה עושה שימוש בכל הידע הקיים, במהירות עצומה, ומצליחה להביא פתרון יעיל ומדויק לכל דורש. מעבר לכך, המערכות גם לומדות בעצמן על יכולות השיפור לקראת הצעד הבא. כחלק משיפור השירות והתפוקה חברות בעולם מאמצות עוד ועוד את הטכנולוגיה.
התפתחות מיחשוב הענן, לפיו הכל נמצא אי-שם בענן ולא במחשב, מסגרת המתכת שמונחת ממש לידנו, מאפשר לטכנולוגיית הנתונים לזרום באין מפריע ולהביא תוצאות מהירות ומדויקות מאוקיינוס נתונים כמעט אינסופי. כמובן שהעולם העסקי והפיננסי כבר הבין את הפוטנציאל הגלום בתחום.
אני טוען שעדיין התחום בטול פיננסית אם כי יש עדיין לאן לשאוף על-מנת שתהיה הצדקה לשוויים גבוהים מהיום. ומאחר שהתחום חושב מהר יותר מכל אדם - כך ייתכן שההצדקה לשוויים גבוהים תגיע הרבה יותר מהר ממה שאני חושב.
בתחום הפיננסי תחום ה AI עדיין לא רושם רווחיות כפי שמצפים ממנו (בטול פיננסית) אך במבט לעתיד, לאור ההתעניינות הגדולה והצמיחה המשמעותית יש מקום לשוויים גדולים (הצדקה).
מאחר שמדובר בחלופה למחשבת אדם - אז ההצדקה לשוויים גבוהים יותר תגיע מהר יותר (אל מול סקטורים אחרים ששם ההצדקה לשוויים מושתתת על מחשבת אדם).
חשוב לזכור, שווי גבוה ניתן לפוטנציאל ולא לחדשות בפועל. אם סקטור האינטליגנציה המלאכותית ימשיך לצמוח כמו היום ועם צפי להאצת הצמיחה, השווי הגבוה יגיע מוקדם מהצפוי. בין החברות הגדולות שפועלות בתחום ה-AI: אנבידיה, סיילסורס, מייקרוסופט, סאפ, אדובי, אמזון, אורקל ועוד.
מדובר כאמור על חברות שמייצרות לפחות 50% מההכנסות שלהן ממוצרים או שירותים בתחום האינטליגנציה המלאכותית כגון למידת מכונה, הסקת מסקנות, תוכנת פרודוקטיביות, ניתוח נתונים ביג דאטה, למידת מכונה, מוליכים ללמידת מכונה, חיישנים, מעבדי אותות לראיית מכונה, עיבוד שפה טבעית, זיהוי קול ועוד.
אז איך משקיעים ב - AI?
ראשית אכתוב שנכון להיום אני מסווג את ההשקעה מהסוג הזה כבעלת סיכון גבוה. התנודתיות הגבוהה וסטיית התקן הגבוה אינן מתאימות לכל משקיע. עם זאת, מי שכבר בחר לקחת את הסיכון - אז פוטנציאל הסיכוי אמור לפצות על הסיכון הקיים.
אפשר להשקיע באופן ישיר בחברות התחום. ישנן חברות טהורות יותר (שניתן לשייכן באופן מלא לתחום) ויש חברות טיפה יותר "מלוכלכות" שפועלות במגוון נוסף של טכנולוגיות. אפשר להשקיע גם באמצעות קרנות נאמנות אקטיביות או מחקות בישראל או בחו"ל, או באמצעות ETF בחו"ל.
דוגמה לקרנות בישראל:
MTF מחקה (Bluestar Artificial Intelligence (4D מנוטרלת דולר.
ילין לפידות מחקה אינדקס שבבים גלובלי - מבוסס AI.
תכלית TTF Nasdaq CTA US Artificial Intelligence and Robotics מנוטרלת מט"ח.
חו"ל ETF: BOTZ, IRBO, ROBT

תאריך:  24/05/2023   |   עודכן:  24/05/2023
+עד כמה בינה מלאכותית מאיימת על שורה של מקצועות?
13:36 24/05/23  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

[צילום: קנבה&אופטימייז]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
עידן יוסף
משרד הביטחון מתווה סדרי עדיפות אסטרטגיים והתקדמות טכנולוגית ללוחמה עתידית    פיתוח מערכת הלייזר הקרקעית, מגן-אור, מתקדם בצורה מרשימה, עם בדיקות בקרוב ופריסה הדרגתית    מתוכננת הקמת ארגון ייעודי תחת MPAAT למחקר ופיתוח בינה מלאכותית ורובוטיקה    משרד הביטחון צופה לשבור את שיא הייצוא לשנת 2021 בשנה הקרובה
איציק וולף
סטיה נדלה אמר שהדבר שהכי מפחיד אותו בהקשר של הטכנולוגיה החדשה הוא הצורך בשיתוף פעולה של כל הגורמים הרלוונטיים לצורך יצירת מקסימום יתרונות ומינימום השלכות לא רצויות
איתמר לוין
אחד מבכירי הדיפלומטים בדורות האחרונים צופה שלקראת סוף השנה יחל מו"מ במלחמה באוקראינה    מזהיר מפני סכנת מלחמה בין ארה"ב לסין סביב טייוואן
נפתלי בנט
כראש ממשלת ישראל לשעבר, וכיזם הייטק לשעבר, אני מסתובב בכל רחבי העולם, וזהו הנושא העיקרי שמעסיק את כל החברות וכל הנהגות המדינות שאני פוגש. אין מנכ"ל חברה שלא אובססיבי לזה, ואין מנהיג מדינה אדיש. כולם מבינים שמי שיחמיץ את המהפכה יישאר לא רלוונטי, כמו נהג כרכרת סוסים בעידן המכוניות. אסור לנו להישאר מאחור
איתמר לוין
ההיסטוריון הישראלי מזהיר באקונומיסט: הבינה המלאכותית משתלטת על השפה, ובכך היא יכולה להשתלט על השיח החופשי - שבלעדיו אין דמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il