X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוצים שקט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הפרת החוזה בין האזרח למדינתו
אדוני ראש הממשלה, הנרצחים הינם אזרחי מדינת ישראל, אותה מדינה שחתמה עימם חוזה והתחייבה להעניק להם ביטחון אישי והבטיחה להגן עליהם, חוזה המופר יום יום על-ידי סכין ואקדח

התלבטתי אם לכתוב את המספר 76, תהיתי האם מספר זה יהיה עדיין אקטואלי בעת פרסום המאמר. תהיתי, משום שעל-פי הסטטיסטיקה הנוראה והבלתי מתקבלת על הדעת, ההסתברות שהמספר יהיה גבוה יותר.
הרצח המשתולל בחברה בכלל ובחברה הערבית בפרט, מעיד כאלף עדים על התהום הפעורה בין ההצהרות לבין הביצוע, בן ההבטחות לבן הרחובות המדממים, בין ההצהרות חמורות הסבר לבין ההפקרות הרצחנית, מציאות בה חוסר הביטחון האישי היה לעובדה, עובדה המפרה באופן מוחלט את החוזה של האזרח עם מדינתו.
התהליך המבורך שהחל בממשלה הקודמת במאבק שיטתי ומובנה בפשע המשתולל בחברה הערבית נבלם על-ידי הממשלה הנוכחית. התוצאות נוראיות, פי שלושה נרצחים באותו פרק זמן, מציאות בלתי נסבלת.
בממשלה מתפקדת נטולת רעשי רקע ומסיחי דעת קבועים הייתה ציפייה כי התהליך החשוב יימשך, ימונה מתכלל, ימונה מטה פעולה חדש, השר לביטחון לאומי והמפכ"ל יציבו מטרות ויעדים מדידים למיגור התופעה, התהליך יימשך. אלא שזהו אינו המצב נכון לרגע זה, בשל שלל סיבות ותירוצים שונים, החל ממערכת יחסים מורכבת בין צמרת המשטרה למפכ"ל ולשר, ועד למצוקה האמיתית של כוח אדם במשטרה.
המציאות המדממת זועקת להתערבות דחופה ובהולה של ראש הממשלה. דמי הנרצחים זועקים לבלימת מסע הרצח הבלתי פוסק, תחושת חוסר הביטחון הנוראי תובעת הקמת מטה פעולה חירום בראשות ראש הממשלה. הגיע הזמן להציב בקדמת סדר העדיפות את ביטחונם האישי המופקר של אזרחי המדינה.
מחאות מינוריות של ארגונים ועמותות, הקראת שמות הנרצחים על דוכן הכנסת, האשמת ח"כים ערבים את הממשלה, את המשטרה, כתיבת מאמרים, פאנלים של מומחים להתמודדות עם תופעת הרצח והפשיעה בחברה הערבית, הררי הבטחות של פוליטיקאים חסרי כיסוי, הרמת גבה ואנחה מתפרצת של מגישי חדשות, כל אלה אין בכוחם להניע תהליך מחולל שינוי בסוגיית דמים נוראה זו. רק התערבותו של ראש הממשלה באופן אקטיבי תוביל להתמודדות רצינית ומשמעותית מול המסע הבלתי נגמר של הפשיעה והרצח בחברה בכלל ובחברה הערבית בפרט.
אדוני ראש הממשלה, הנרצחים הינם אזרחי מדינת ישראל, אותה מדינה שחתמה עימם חוזה והתחייבה להעניק להם ביטחון אישי והבטיחה להגן עליהם, חוזה המופר יום יום על-ידי סכין ואקדח, חוזה הנשטף על-ידי נהרות הדם, חוזה של חוסר אונים מחריד, חוסר ביטחון אישי, חוזה שמוכיח כי אינו מכבד את הכתוב בו.
אדוני ראש הממשלה, בכוחך, ביכולתך לחולל את השינוי הנדרש. בכוחך להציל חיי נרצחים עתידיים, בכוחך להעניק תקווה וביטחון למאות אלפי אזרחים החשים כברווזים במטווח, להעניק ביטחון לחפים מפשע אשר בלילה מבקשים בוקר ובבוקר נאבקים כדי לחיות.
אדוני ראש הממשלה, במשמרת שלך מספר הנרצחים ביחס לשנה החולפת גדל פי שלושה, עשרות אזרחים משלמים בחייהם, ייתכן כי אף בעת כתיבת שורות אלה אורבים הרוצחים לאישה הבאה, לגבר הבא, לילד המאושר בגן המשחקים ולנערה החיננית הלומדת בחדרה לבחינת הבגרות, הכדורים הטועים פגעו בהם.
אדוני ראש הממשלה, התשתית הוכנה באופן יסודי ומקצועי בממשלה הקודמת. היעזר בניסיון, צור צוות מקצועי נחוש וייעודי לטיפול יסודי בחוסר הביטחון האישי של אזרחי המדינה. בכוחך לחולל את השינוי. העם תובע לממש את החוזה עימו, אל תאכזב.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  23/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אנו, החילונים, מדברים על קבלת "האחר", השונה. נדים ובזים לאבי מעוז ולבצלאל סמוטריץ' שגזענותם מעוררת סלידה. האם נהיה בבחינת "נאה דורש ולא נאה מקיים"? רק את תלמידי מעלה אליהו לא נקבל בקרבנו?
איתן קלינסקי
לעברה של רות "המואבייה" לא נשבה רוח הקללה על ארץ מוצאה "מואב"    לא חיטטו אם היא קיימה תרי"ג מצוות    נשבה בהרי יהודה רוח שסככה סוכות שלום
יעקב אחימאיר
השדרנית החשובה ביותר של רשת CNN, דיווחה באחרונה כי בני משפחת די, האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה, נהרגו בחילופי יריות. בכך, כנראה, ביקשה כריסטיאן אמנפור לרכך את מעשה הרצח, מטווח קרוב, שבו נהרגו האם ושתי בנותיה    הרשת והשדרנית לא פרסמו שום התנצלות על סילוף הדברים
יוסי אחימאיר
היום לא חסרות מילים והאשמות אף חריפות מבעבר. זה החל באי-קבלת ההכרעה הדמוקרטית בבחירות לכנסת מצד ציבור של רבבות, בכרזות ובמודעות גדושות השנאה, ונמשך בהטחת ביטויים הגובלים באנטישמיות כנגד הציבור החרדי ואורח חייו. עברנו את משברי טרום-המדינה, האם נתגבר על הזעזועים שאנו גורמים להם במו ידינו והבל-פינו, גם בימים אלה?
אלי אלון
לא מעט נכתב ודובר על המשפחה הגרעינית של דוד בן-גוריון, על אודות רעייתו פולה ועל אודות ילדיו גאולה, עמוס ורננה    אולם מעט יחסית נכתב וידוע לציבור הרחב על אודות הוריו, אחיו ואחיותיו של בן-גוריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il