X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
עובדה: אתגרים לפרק ב'
האכזבה המרובה מפרק א' עם "שמפניה" הביאה אותי להרים לנגיחה למערכת "עובדה" ולעמרי אסנהיים, בתקווה שיעלו בכמה רמות את פרק ב' לחלופין, על-אף הקושי הממשי גם פרק א' בקושי ישמש לעיטוף דגים מלוחים בשוק

צפיתי בתוכנית עובדה עם "שמפניה" ותמהתי מדוע היה צריך להשחית זמן יקר על השטות הזו, אך במחשבה שניה אמרתי, יש פרק ב', נצביע למערכת עובדה על הפגמים, אולי יתוקנו בפרק ב' ואז נעדכן.
אינני מאמין למילה אחת מפיו של "שמפניה"
מי שמאמין למילה אחת של סוכן שב"כ הפועל בשקר מתמיד בקרב חבריו הוא פתי במקרה הטוב ואידיוט מוחלט במקרה הפחות טוב ולכן כל פרט עובדתי שאמר "שמפניה" שאינו מאומת על-ידי צד ג' - איננו רלוונטי בעיני גם אם היו עיניו מוצפות בדמעות. ראינו איך דרעי יוצר דמעות. סוכני שב"כ מוכשרים הרבה יותר לכך, דמעות זה המקצוע שלהם.
"שמפניה" הודה שהמניע ליציאתו לתקשורת הוא פוליטי
בראיון עצמו הודה "שמפניה" כי הרקע ליציאתו לתקשורת הוא דברי שר האוצר והעובדה שבן-גביר התקדם למרכז הבמה והוא "שמפניה" ששירת את המערכת כה נאמנה, נותר מאחור. ואיזה פוליטיקה משרת "שמפניה"? את מפלגת אילנה דיין כמובן. המסית הראשי לרצח רבין הופך בהבל הפה של אילנה דיין למאמי לאומי, וזאת לאחר שוועדת שמגר קבעה (ויקיפדיה): שאבישי רביב התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה וטען כי חל עליו דין רודף וכי מותר, לכן, לפגוע בו. כמו-כן ועדת שמגר קבעה על-פי עדותו של כתב הטלוויזיה ניצן חן כי אין ספק שרביב הוא שנטל את הכרזה שבה הוצג רבין לבוש במדי אס.אס. (אותה יצרו שני קטינים) ומסר אותה לכתב הטלוויזיה.
הסיפור עם הבחור, הרימון, והאוטובוס בירושלים
ככל שהסיפור מבוסס, אין אלא להסיק שהסיפור הזה היה פח שנועם פדרמן הניח לרגלי "שמפניה". אין כמעט דרך לגלות סוכנים אלא על-ידי מתן מידע ייחודי רק להם, ובחינת דליפתו. העובדה שעל הבחור באוטובוס לא נמצא דבר וכפי שנאמר בתוכנית הוא שוחרר, מעידה כאלף עדים על כך שבמועד ההוא נשרף "שמפניה" לעולמים, באמצעות פח מטופש שטמן פדרמן השועל לו ולמפעיליו, ומאותו רגע ואילך שירת "שמפניה" אם במודע או שלא במודע את פדרמן ולא את השב"כ. אחד השימושים האפשריים במקרה כזה הוא הזרמת מידע כוזב, מידיו של סוכן שרוף למפעיליו הכבויים אשר לא ברור אם דיווחו על שריפתו לממונים עליהם, ואין לשלול כלל את האפשרות שהשריפה הזו וההסתמכות המטופשת על סוכן שרוף, אשר היה ידוע לכל, כולל ליגאל עמיר שהוא סוכן שרוף, הייתה הפרצה דרכה עברו תוכניות הרצח, מתחת לרדאר הכבוי של השב"כ.
סתירת תיאוריות הקונספירציה
בתיאור המרגש והדרמטי של הד"ר אילנה דיין הפותח את הכתבה מדברת דיין על מטרה בין מטרות הכתבה והיא "לנפץ סוף-סוף את כל תיאוריות הקונספירציה סביב הרצח". טועה דיין, בפרק זה שמענו דווקא אישור לתיאוריות קונספירציה, תיאורית קונספירציה המקשרות אל הימין עם הרצח, ומעבר להן לא שמענו אף תיאוריית קונספירציה אחרת. דיין ממציאה תיאוריות קונספירציה העונות לנרטיב שלה, וטוענת בינתיים ללא קבלה אחת ויחידה לניפוץ תיאוריות קונספירציה של הצד הנגדי.
ולכן יש לנו תיאבון לפרק הבא, אבל גם בו ספק אם נשביע רעבוננו, ומדוע? תיאוריות קונספירציה אשר מאפיינות מקרים כאלה בכל העולם נובעות מטבע האדם ומהעובדה שאירועים כאלה גם אם לא נולדו בשל זדון, רצופים מחדלים. מחדלים כל רשות שלטון מעדיפה להסתיר, ואפילו יימצאו שופטים ממלכתיים שישתפו פעולה, לא ייכנסו לפינות שאינם חייבים להיכנס, כי לכל פתיחות יש סוף, ובסופו של דבר, המדינה חשובה יותר מהאמת.
וכאשר יש הסתרות, נוצרים חורים, וסביב החורים נשאלות שאלות, ואם אין תשובות לשאלות, מתפתחות השערות, וככל שההשערות תואמות את הממצאים, ההשערות מתקבעות בדעת הציבור והופכות לאמת אלטרנטיבית, אשר מסיבות פוליטיות, הפוליטיקאית אילנה דיין מכנה אותם בשם "תיאוריות קונספירציה".
אז בואו נתן לאילנה דיין אתגר לקראת התוכנית הבאה, אתגר קיום ההבטחה של ניפוץ תיאוריות הקונספירציה:
1) כיצד השתחל יגאל עמיר לשטח הסטרילי?
2) מי צעק בעת הירי "סרק סרק" ומדוע?
3) מי היה בנוסף לנהג ברכב השרד של ראש הממשלה שהמתין לו במורד המדרגות?
4) האם יצחק רבין קם על רגליו אחרי שנורה?
5) מה פשר סיפורי המעשיות שסופרו ללאה רבין כאשר פונתה מהאתר למטה השב"כ?
6) האם מישהו נוסף נורה באירוע, ובאיזו רמה של חומרה? האם יותר מאחד? כמה?
7) כיצד מוסבר פער הזמנים בתנועה מכיכר רבין לאיכילוב?
8) כיצד פונה רבין ברכב השרד, והגיע לבית החולים באמבולנס?
9) כמה חורים נפערו בגופו ובבגדיו לעומת כמות הכדורים שנורו מאקדחו של עמיר. האם החורים בבגדים מתאימים לחורים בגופו (ואם אין התאמה מה מקור החורים בגוף מכדורים שלא עברו דרך הבגדים)?
10) מה פשר אמירתו של הפרופסור קלאוזנר אשר טיפל ברבין באותו לילה, שרבין נורה מהחזה?
11) האם רבין נורה מכלי נשק אחד או יותר?
12) מה פשר הספק בנוגע לרישום הזמנים והרישום הרפואי בבית החולים איכילוב?
13) מדוע קיים ספק בלב משפחת רבין לגבי התוצאות של עבודת ועדת החקירה בראשות מאיר שמגר?
14) האם כל השאלות הקשות האלה לא מעלות ספק מאוד רציני בגרסה הממלכתית על רצח רבין ולא מעידות על כך שרב הנסתר על הנגלה בפרשת רצח זו.
משימות רבות לאילנה דיין ועמרי אסנהיים לתוכנית הבאה, נראה עם כמה מהן תתמודד התוכנית הבאה בהצלחה (הערכה - לא הרבה).

תאריך:  27/05/2023   |   עודכן:  27/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדה: אתגרים לפרק ב'
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הגם אתה הלפרין ?
שלמה המגיב  |  27/05/23 11:04
 
- שלמה אתה ממש ממש מצחיק
ה.א  |  27/05/23 18:12
 
- מה איכפת לנו מאילנה דיין,ה.א.?
שלמה המגיב  |  27/05/23 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
"התחקירנים" בישראל עוסקים בנושאים שונים, חשובים יותר וחשובים פחות, אבל נמנעים בהתמדה ובעקשנות מתחקיר אמתי, תחקיר מעמיק, עם שאלות קשות באמת.    כמי שהשתתף ברוב ההפגנות נגד חסכם אוסלו, אני יכול לומר שעוצמת ההסתה והשנאה שהיו אז היו הן כאין וכאפס בהשוואה להפגנות בחודשים האחרונים, שעיקרן אי-קבלת תוצאות הבחירות הדמוקרטיות וניסיון להחליף שלטון נבחר ע"י הרחוב במקום באמצעות הקלפי
איתן קלינסקי
בחברה הישראלית קיים ממסד, המערים חומות אטומות לב כלפי המבקשים מאיתנו סעד    רות בעוצמתה המוסרית השתיתה דפוס חיים חשוב במסורת ישראל. דפוס המורה לחברה הישראלית את החובה לפתוח את לבה כלפי אנשים, גם בני עמים אחרים, שהגורל התאכזר אליהם
אפרים הלפרין
עליית תוחלת החיים    השיפור הדרמטי ביכולות האבחון, הגורר טיפולים מגוונים שלא היו מקובלים בעבר    חוסר היכולת להדביק את פערי התקציב ואת פערי כוח האדם עקב העלייה הגואה בביקושים    ניהול אישי וניהול מערכתי טעון שיפור
יאיר נבות
הנשיא זלנסקי: עלינו להביס את הבלתי אנושיים הללו באופן בלתי הפיך ובהקדם האפשרי
יואב יצחק
דבריו של שר הכלכלה מעוררים שאלות: האם הוא אויים על-ידי מי מאנשי ערוץ 12?    מדוע לא פנה בתלונה למשטרה ישראל או למשמר הכנסת    מידע שחשפנו ב-News1 מחייב בדיקה או חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il