X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדבדב. מסרב להכיר במציאות המתהווה [צילום: AP]
מדבדב: המערב ממעיט בסיכון של מלחמה גרעינית
הפוסט של מדבדב חריף, אבל חשוב לקרוא אותו כדי להבין את זווית הראייה הרוסית, ואת רמת הניתוק של מדבדב עצמו, שמסרב להכיר במציאות המתהווה
לא להתעלם מן האפשרות
למערב אסור להמעיט בעוצמת הסיכון של הדרדרות למצב שבו יופעל באוקראינה נשק גרעיני טקטי. במצבים או תרחישים מסוימים בשדה הקרב, עלול להגיע רגע שבו פוטין יורה על שימוש בנשק כזה. זה לא בטוח כמובן, ולא וודאי, אבל שהוא מוכן ומסוגל להורות על שימוש בנשק כזה. על מדינות המערב לקחת זאת בחשבון, ולא להתעלם ביהירות מהאפשרות הזאת

האם העולם נמצא בסכנת הדרדרות למלחמת עולם שלישית ואולי אף שימוש בנשק גרעיני, לראשונה מאז מלחה"ע השנייה? דימיטרי מדבדב, לשעבר נשיא ור"מ רוסיה וכיום סגן ראש "המועצה לביטחון" בהחלט סבור כך, וגם מזהיר בפוסט שפירסם בערוץ הטלגרם שלו: המערב ממעיט בסיכון של מלחמה גרעינית.
הפוסט של מדבדב חריף, אבל חשוב לקרוא אותו כדי להבין את זווית הראייה הרוסית, ואת רמת הניתוק של מדבדב עצמו, שמסרב להכיר במציאות המתהווה. הפוסט המלא שלו: "לאחרונה כתבתי מדוע אוקראינה תיעלם. עכשיו זה הזמן לומר כיצד אוקראינה תיעלם, כמו גם מהו הסיכון של סכסוך מחודש באירופה ובעולם.
זה יהיה תלוי באיזה נתיב יעבור תהליך ההתפוררות של המדינה הגוססת הזו כתוצאה מסכסוך צבאי אבוד. יש שניים מהם - הדרך של שחיקה איטית יחסית של הממלכתיות האוקראינית עם אובדן הדרגתי של שאר המרכיבים של ריבונות המדינה, או דרך קריסתה המיידית עם השמדה בו-זמנית של כל סימני המדינה.
בכל מקרה, לאחר קריסה כזו, סביר להניח שיתרחשו שלושה תרחישים: בראשון - האזורים המערביים של אוקראינה נמצאים בשליטתן של מספר מדינות באיחוד האירופי עם ה"אנשלוס" הבא של אדמות אלו ע"י המדינות המקבלות. במקביל תשאר טריטוריה אוקראינית מסוימת של "הפקר", שנדחסת בין רוסיה לשטחים שייפלו לריבונות של מספר מדינות אירופיות. השטח חסר הבעלים שנותר מכריז על ירושה מאוקראינה לשעבר, על מעמדו המשפטי הבינלאומי ועל כוונתו להחזיר את האדמות האבודות בכל האמצעים. מטבע הדברים, הכוונה רק לאדמות אלה שהפכו לחלק מרוסיה. במקביל, אוקראינה ה"חדשה" הזו מצהירה מיד על רצונה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו, מה שקורה בטווח הבינוני. הסכסוך המזוין מתחדש לאחר זמן קצר והופך לסכסוך קבוע, אך עם איום הזליגה המהירה שלו למלחמת עולם שלישית מלאה. תרחיש שני: אוקראינה נעלמת לאחר השלמת "המבצע הצבאי המיוחד" בתהליך חלוקתה בין רוסיה למספר מדינות באיחוד האירופי.
ממשלת אוקראינה מוקמת בגלות באחת ממדינות אירופה. הסכסוך מסתיים עם ערבויות סבירות לאי חידושו בעתיד הקרוב, אך עם שימור פעילות הטרור של הנאצים האוקראינים, שיפוזרו בשטח מדינות האיחוד האירופי שקיבלו אדמות מערב אוקראינה. הסיכון של חידוש סכסוך מן המניין או הסלמה שלו למלחמת עולם במקרה זה יכול להיחשב בינוני. תסריט שלישי: אותו דבר קורה כמו במקרה הראשון, אבל ההפך: האדמות המערביות של אוקראינה מצטרפות למספר מדינות האיחוד האירופי. האנשים של אזורים המרכזיים וכמה אחרים חסרי בעלות של אוקראינה במסגרת אמנת האו"ם מכריזים מיד על הגדרה עצמית ע"י הצטרפותו לפדרציה הרוסית.
בקשתום מתקבלת, והסכסוך מסתיים בבטחונות מספקים לאי הישנותו בטווח הארוך". הפוסט הזה כולו נועד כמובן להפחיד ולהטיל אימה, ושלא במקרה כל התרחישים שמונה מדבדב כוללים פיצול/חלוקה/קריעה של שטחה הריבוני הנוכחי של אוקראינה בין שחקנים שונים, כולל האיחוד האירופי ורוסיה עצמה כמובן.
אלא שאלה הבלים - להבדיל מרוסיה, הפולשת והכובשת, למדינות האיחוד או נאט"ו אין שום עניין או רצון לריבונות על שטחי אוקראינה. הם כן מעוניינים לסייע לה להסיג את רוסיה לאחור מכל השטחים שכבשה וסיפחה, כולל חצי האי קרים. כ 18% משטחה הריבוני של אוקראינה כבוש כעת ע"י רוסיה, תוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי וביצוע פשעי מלחמה איומים. מדבדב כמובן לא מציין שום תסריט שכולל ניצחון אוקראיני, ולא סתם. הוא פשוט מסרב להכיר באפשרות הזו, כי משמעה גם סופו ונפילת משטרו של פוטין ברוסיה. אבל, וזה אבל חשוב - בדבר אחד מדבדב צודק, אם נניח בצד את התרחישים ההזויים שלו.
למערב אסור להמעיט בעוצמת הסיכון של הדרדרות למצב שבו יופעל באוקראינה נשק גרעיני טקטי. אני מעריך שבמצבים או תרחישים מסוימים בשדה הקרב, עלול להגיע רגע שבו פוטין יורה על שימוש בנשק כזה. זה לא בטוח כמובן, ולא וודאי, אבל אני מעריך שהוא מוכן ומסוגל להורות על שימוש בנשק כזה. על מדינות המערב לקחת זאת בחשבון, ולא להתעלם ביהירות מהאפשרות הזאת.

תאריך:  27/05/2023   |   עודכן:  27/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדבדב: המערב ממעיט בסיכון של מלחמה גרעינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדבב לא מנותק ודי ריאליסט
אמונחטאפ  |  27/05/23 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
הנשיא זלנסקי: עלינו להביס את הבלתי אנושיים הללו באופן בלתי הפיך ובהקדם האפשרי
דני סיטרינוביץ
העמקת שיתוף הפעולה בין אירן לרוסיה בכל התחומים, מקרב את הרגע בו ישראל לא תוכל להמשיך ולאחוז את המקל משני קצותיו ביחסיה עם מוסקבה
יאיר נבות
שר ההגנה הרוסי שויו אמר שהשליטה בכלי הנשק הללו נותרה בידי מוסקבה, כמו גם ההחלטה להשתמש בהם    הנשיא פוטין ציין כי עד ה-1 ביולי תושלם בנייתו של מתקן אחסון לנשק גרעיני טקטי בשטח בלארוס
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי דיווח שצבא רוסיה חיסל את הכוחות שפלשו לשטחה של רוסיה במערב המדינה    אחת הקבוצות שהשתתפו בלחימה הודתה בתבוסה וכתבה ברשת החברתית: "יום אחד נחזור כדי להישאר"
איתמר לוין
אוקראינה זקוקה למטוסי הקרב כדי להגן על עצמה ולתקוף את הפולשים, מסביר ניו-יורק טיימס; מבחינת ארה"ב, זהו איתות שהמטרה אינה הישרדות אלא ניצחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il