X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמיר. הרוצח [צילום: פלאש 90]
"שמפניה" כרזת SS - אמת או שקר
האם אבישי רביב מסר לניצן חן את הכרזה של רבין במדי SS ? האם יגאל עמיר רצח את יצחק רבין?

הטוויטר רוגש, צייצני שמאל וצייצני אמת מערבים אמת בשקר, משפטים מתוכנית עובדה נעטפים בנרטיבים מימין ומשמאל, כל צד שופך רפש על הצד השני. משועממים פשוט משועממים.
בואו נזכור שאנו בימי חג מתן תורה, חג בו קיבל עמנו את עשרת הדיברות בהר סיני. הדיבר התשיעי הוא "לא תענה ברעך עד שקר" לא תענה מלשון עינוי. פעם עדות שקר הייתה מענה בייסורים רק את הצד שכנגד. היום בעידן התקשורתי החדש, עינויי האינקוויזיציה של השקרים הם נחלת הכלל, ומתי אם לא בימים אלה ימים של חג מתן תורה הגיע הזמן לחשבון הנפש.
מהי אמת מהו שקר? האם זה ודאי שיגאל עמיר רצח את רבין? האם "שמפניה" אומר אמת כאשר הוא מכריז בטלוויזיה שלא הוא מסר לניצן חן את הכרזה עם רבין במדי SS? כיצד אנו האזרחים יכולים להחליט? איננו חשופים לחומרי הראיות ואף אם היינו חשופים להם אין לנו הכישורים לבחון אותם. האם יכולים אנו להחליט אם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה אם לאו?
והתשובה היא שאיננו יכולים. איננו יכולים לדעת בוודאות כלום מכלום על יגאל עמיר, "שמפניה", או רומן זדורוב.
בנושאים אלה אנו מחויבים למעננו ולמען הדורות הבאים להסתמך על רשויות החוק ובראשם ועדות החקירה בראשות שופטים, ובתי המשפט. גם אם איננו סומכים עליהם בעיניים עצומות, גם אם אינם מחוסנים מטעויות, אנו מסתמכים עליהם 100%, כי אם עליהם לא נסתמך, על מי נסתמך?, אם עליהם לא נסתמך, נתפרק.
בין אם רומן זדורוב רצח בפועל ובין אם לאו, האמת האחת והיחידה היא שרומן זדורוב לא היה רוצח עד מועד הרשעתו כרוצח תאיר, והפסיק להיות הרוצח ברגע שזוכה במשפט החוזר, וברור שהוא לא יכול להיות גם רוצח וגם לא רוצח ובכל זאת כל אחד ממצבי הקיצון הם "אמת לשעתה" אמת אחת ויחידה למועד המתאים לה, ואין בלתה (למקרא דעת הרוב בפסק הדין המשפט החוזר אני משוכנע שהרוצח של תאיר מסתובב חופשי).
בין אם יגאל עמיר רצח את רבין ובין אם לאו (ואני משוכנע שהוא רצח, או לפחות לקח חלק מוביל ברצח) הוא לא הפך רוצח מרגע שלחץ על ההדק, הוא הפך רוצח מרגע שהורשע, ויישאר כזה אלא אם ערכאה שיפוטית מוסמכת תחליט שהוא איננו הרוצח, ככל שערכאה שיפוטית תקבל החלטה כזו.
אז האם נאמין ל"שמפניה" כאשר הוא טוען שלא הוא העביר לניצן חן את הכרזה עם רבין במדי SS?. והתשובה שאין זה כל כלל משנה מה טוען "שמפניה" ומדוע כי ועדת החקירה בראשות השופט שמגר קבעה על-פי עדות ניצן חן שאבישי רביב הוא זה שמסר לניצן חן את הכרזה.
כל מי שקונה את הטענה שקביעה של ועדת חקירה ממלכתית היא פארסה (בלי כל קשר למציאות שהוא מעריך או אפילו חושב שהוא יודע) קונה באותה נשימה את הרעיון שכל קביעות בתי המשפט הן פארסה, קובע באותה נשימה שיגאל עמיר לא בהכרח רצח את רבין, כאשר האמת העובדתית שאין בלתה היא שעמיר רצח בוודאות את רבין, ולא מראיות פורנזיות, לא מהתוודותו, לא מצילומי אותו צלם מהגשר, אלא מסיבה פשוטה שכך החליט בית משפט מוסמך, וכל עוד בית משפט מוסמך לא יחליט אחרת, הוא הרוצח.
וכמובן גם כאשר בית משפט מוסמך מחליט, ניתן למתוח ביקורת על ההחלטה, מותר לחקור ולאסוף ראיות נוגדות, מותר לפעול למען זיכוי על-אף ההרשאה, ממש כפי שעה עו"ד ירום הלוי בנפלאותיו עבור רומן זדורוב (ועבור עם ישראל כולו), אך לברך על המוגמר יכול היה רק לאחר שבית משפט זיכה את רומן במשפט החוזר, והפרקליטות החליטה שלא לערער.
בקיצור אין ספק ש"שמפניה" מסר לניצן חן את הכרזה של רבין במדי SS, זו האמת ואין בלתה, לפחות עד אשר ערכאה שיפוטית מוסמכת תחליט אחרת. והטוויטר? שיצייץ, למי אכפת!

תאריך:  29/05/2023   |   עודכן:  29/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שמפניה" כרזת SS - אמת או שקר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקת אותי
אהוד פרלסמן  |  31/05/23 09:54
 
- מעניין !!! ל"ת
ה.א  |  31/05/23 20:26
 
- סתם שטויות ממוחזרות
הירונימוס  |  3/06/23 19:37
2
אין עליך
ה.א  |  1/06/23 16:06
3
אמת לשעתה
פראוודה  |  4/06/23 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
רוטמן התקבל בקריאות בוז בבואו להשתתף בפאנל באוניברסיטת תל אביב    אני שותף לכל צעקה מלב פצוע שנשלחה לעברו, ואף יותר
גיא חזן
ירידה של 10% במדד תדרוש עלייה של יותר מ-10% על-מנת לחזור לנקודת ההתחלה    קניה של 100 שקל עליה נפסיד 10% תוביל אותנו לשער של 90 שקל
רבקה שפק-ליסק
הוא רוצה שישראל תסיים את הכיבוש באופן חד-צדדי    הוא רוצה שישראל תיסוג מהגדה ללא מו"מ להכרה הדדית והקמת מדינה פלשתינית לצד המדינה היהודית   זה השלום שלו
עמנואל בן-סבו
לא במחתרת, לא בחשאי, ללא תחפושת, ללא התחזות, כך, לאור יום, מחייך לעבר עדת הצלמים, יורד מכבש המטוס הנשיאותי, חנוט בחליפה ובעניבה מהודרת, פסע מעדנות הקצב מסוריה על השטיח האדום בג'דה
יוסי אחימאיר
אין לכחד כי הכינוס עמד בסימן פוליטי, מושבים שנישאו בהם דברים שאינם נופלים בחריפותם והטייתם מדברים שנשמעים בהפגנות-קפלן-בלפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il