X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דיין. נרדמתי... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אילנה דיין וניפוץ תיאוריות הקונספירציה
ביום ה' האחרון חיכיתי בחיל ורעדה לראות את ניפוץ תיאוריות הקונספירציה בפרק ב' של עובדה על רצח רבין אפילו שמתי אטמי אוזניים להקטנת השפעת הניפוץ לא ניפוץ ולא נעליים במחשבה שניה אולי גל הניפוץ היה בדקה אחרונה, כי מרוב שעמום, נרדמתי

בתחילת סדרת שני הפרקים על רצח רבין עם סוכן השב"כ שמפניה הכריזה הד"ר אילנה דיין כי מטרה ממטרות התוכנית היא "לנפץ סוף-סוף את כל תיאוריות הקונספירציה סביב הרצח". בפרק הראשון לא שמעתי רעשי ניפוץ, ובהכירי את האמינות והיושר האינטלקטואלי של אילנה דיין ו"עובדה", ידעתי בוודאות שגל הניפוץ נדחה אך ב-24 שעות, ומה רבה הייתה אכזבתי. במרבית השלבים של פרק ב' לא היה ניפוץ אז נרדמתי, ואם היה ניפוץ בדקה האחרונה של התוכנית איני יודע כי ישנתי שינה עמוקה לקולותיהם הערבים של עמרי אסנהיים ואבישי רביב.
ומה בכל זאת היה שם:
1) התוכנית ניפחה והאדירה את תיאוריית הקונספירציה המאשימה את הימין ברצח.
2) התוכנית נתנה אשור סופי ומקיף לכך שרשויות הביטחון של המדינה היו הרוח החיה מאחורי ההסתה לרצח. לא רק שהתוכנית לא הזימה את תיאוריות הקונספירציה אלא אישרה אותן מעל ומעבר לכל ספק.
בואו נתחיל מכך שאין ספק מי לחץ על ההדק, מי שלחץ על ההדק הוא זה שהורשע בבית המשפט ברצח רבין ז"ל, ועד אשר בית משפט מוסמך לא יקבע אחרת, הוא הרוצח, שמו יגאל עמיר. גם רומן זדורוב היה הרוצח של תאיר ז"ל, על-אף הספקות, עד אשר מערכת המשפט החליטה לבדוק את הנושא מחדש, ורק מרגע שהוא זוכה ברוב דעות במשפט החוזר, הוא אינו הרוצח. ההחלטה אם מן דהוא רוצח אינה תלויה בדעתנו על תוצאות המשפט, אלא בתוצאות, בין אם הן מוצאות חן בעינינו ובין אם לאו.
ובכל זאת איך ייתכן שהרוצח נמק בכלא? בצדק רב ובכל זאת מתרוצצת בחוץ חשיבה אחרת, שונה מזו שמוכתבת על-ידי השלטונות בעניין הרצח. מה יש בה באותה SO CALLED קונספירציה בהקשר של רצח רבין (ובכל מקרה רצח דומה של בכיר).
א. האמונה של בעלי התיאוריות שסיפור הרצח, מניעיו, הגורמים שדחפו לו שונים ממה שמסופר לציבור, או במילים אחרות, ההשערה שגורמי שלטון מובילים ביצעו סיכול ממוקד לבכיר והאווירה הציבורית הייתה רק הכיסוי לכך, ולכן ליבוי האווירה הציבורית היה חלק ממסך העשן על-מנת להסתיר את המטרות האמתיות של ההתנקשות.
ב. כאשר חושבים כך, כל אי-התאמה של התמונה המתוארת על-ידי הרשויות, למציאות האמתית או המדומיינת, פותחת כר נרחב ל"הוכחה בפועל" כאילו מוכרים לנו לוקשים בסיפור הרצח, מניעיו, מי שלח את הרוצח, האם הוא היה היורה היחיד, מי נפגע מהירי ובאיזו חומרה אז מתעוררים ספקות היורדים לשורש סיפור הרצח, ומערערים את אמינותו.
על-מנת לנפץ את תיאוריות הקונספירציה יש לתקוף את שני ההיבטים לעיל, וכפי שראינו את היבט א' לא רק שהתוכנית לא שללה אלא היא אישרה ואישררה אותו שוב ושוב, לא את העובדה שמישהו למעלה לחץ על ההדק, אלא שמישהו למעלה אחראי לאווירה אשר בסופו של דבר הביאה ללחיצה על ההדק.
"שמפניה" נחשף אך היו ודאי עוד סוכני שב"כ נוספים, היו ודאי רבנים שהיו סוכנים, וכולם ודאי עסקו בהסתה. ולמה הם הסיתו? על-מנת שלא להיחשף בפני חברים, שגם הם היו סוכנים. ואילנה דיין, הד"ר אילנה דיין מקשקשת לנו בקומקום כאילו היא תנפץ את תיאוריית הקונספירציה.
לחלק השני של תיאוריות הקונספירציה, ההיבט העובדתי, חלקי הפאזל החסרים, המיותרים וחלקי הפאזל ששולבו בכוח תוך שחלקן נקרעות לגזרים בשל חוסר התאמה בולטת, לא התייחסה עובדה בתוכנית. היא לא הכריזה שתתייחס, אך מי שמתיימר "לנפץ" ואינו מתייחס, עושה עבודתו רמייה.
בושה לעיתונות, בושה לעם ישראל, לא בגלל העיתונות הזו, העיתונות הזו היא פרנסה, וכל למלאכה מכבדת את בעליה, גם פועלי הזבל מכבדים את עבודתם אפילו ששכרם לא מגרד את קצה הקרסול של אילנה דיין. הבושה היא על ציבור ענק שקונה את העיתונות הנמוכה הזו, כאילו היא מקור מים חיים.

תאריך:  01/06/2023   |   עודכן:  01/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילנה דיין וניפוץ תיאוריות הקונספירציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
את אותם חכמים לא ראיתי ולא שמעתי פעם אחת משך העשורים האחרונים כשהיה צריך להגן על מדינת ישראל או עלינו היהודים    כשהפיצו עלילות דם ובישלו אותן לאורך זמן, הם פשוט לא היו בנמצא
דינה לוין
יציאת המשפחה מגלוּת בבל מושווית לבני ישראל שיצאו ממצרים ובצקם לא הספיק להחמיץ    כך בצקם של אבותיו לא הועבר אליו בכתובים, ולכן הוא נטל על עצמו את הייעוד לאפות את סיפורם מחדש בעבודה קשה בחומר ובלבנים
דן מרגלית
חבל שבנימין נתניהו העניק להפיכה המשפטית רוח גבית אשר חרכה את יחסי ישראל עם ארצות הברית והבריחה מהארץ מיליארדים בתחום ההייטק    ביבי הוא פשלן
דב גולדפלם
מאיפה יש לרמי לוי הסכומים לרכוש חברת תעופה, להקים חברת תקשורת, להקים בתי מלון בירושלים?    יש הבדל בין רווח סביר לבין רווח שהוא רדיפה אחרי בצע כסף
עמית דובקין
במקום שרי מפלגות שלטון ותיק בינוי ושיכון מורחב ועתיר תקציבים, הפך משרד השיכון למשני ומצומצם ורוב רובם של השרים שעמדו בראשו מאז היו מפלגות לווין קטנות יחסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il