X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צריך להתקדם [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
עוזרת בית - חלק א
בשיחות משפחה וחברים, השם הזה של האיי-רובוט עלה מידי פעם, ולא רק כדי לשבור שתיקות מביכות מה לא ספרו לי עליו, איזה יכולות ואיזה מעלות

יש דברים שאתה מחכה להם כל החיים. הנה למשל כשהיינו בגן, חשבנו לעצמינו מתי כבר נגיע לכיתה אלף, וסוף-סוף נדע לכתוב ולקרוא. ואז כשסיימנו בית ספר יסודי חיכינו לרגע שבו נגיע לחטיבה, ומורים יפסיקו למשוך לנו באוזניים. לא תמיד זה עבד. ואז סיימנו תיכון וחיכינו לצבא. חיכינו להשתחרר, חיכינו להתחיל ללמוד, וחיכינו להתחיל לעבוד. עכשיו אני מחכה לפנסיה. עניין של עשרים שנה פלוס מינוס.
העולם מתקדם בקצב מהיר, ואנחנו מנסים לחסוך לעצמנו חיים קשים. מי לא שמע על הדור הקודם, שנאלץ לכבס ממש בידיים. כמה כלות שמעו זאת מחמותן. כשמדובר על בגדים רגילים עוד מילא, אבל לחשוב שהם כיבסו חיתולים מלאים, זה באמת היה עניין לא פשוט. עם מדיח כלים אני עוד בהתלבטות. זה מכשיר חיוני כמעט כמו מכונת כביסה או מייבש. מצד שני, אפשר עדיין להסתדר בלי. מה גם שצריך להסיר לכלוכים קשים לפני כן, אז מה בדיוק הועילו חכמים בתקנתם?
הנה במסגרת הפחתת השימוש בכוסות חד-פעמיות, הציבו לנו בעבודה מדיח כוסות משרדי, וסט שלם של כוסות זכוכית. זה היה נראה ההיי-טק בהתגלמותו (בכל זאת באר שבע). זה פתר את חוסר הנעימות שלי מהמנקה במשרד שמגלה כיור מלא בכוסות, בדיוק כשאני מגיע לקחת כוס מים, ואז אני שומע אותה ממלמלת בשקט, שזה לא תפקידה לנקות כוסות וצלחות של עובדים. עם הצלחות זה עדיין לא פתיר, אבל עם הכוסות אפשר להקל. להניח שתי כוסות במדיח בכל פעם, זה משאיר אווירה נעימה יותר. מצד שני, אי-אפשר להניח כוסות עם שאריות קפה שחור, ואי אפשר להניח סכו"ם ממש מלוכלך מה שמצריך שטיפה ידנית. מה הועילו פעם שנייה.
הלחשושים סיפרו ששואב אבק רובוטי המכונה "איי-רובוט" משנה חיים. אנשים שאני לא מצליח לדבר איתם יותר ממשפט, התחילו לפתח איתי נושא שיחה מרכזי סביבי שואב האבק הרובוטי, ואני העברתי בקשה מסודרת למרתי. בכל זאת היא מבינה דבר או שתיים בתחום מכשירי החשמל. יותר ממני בטוח. היא הבטיחה שהנושא נמצא בטיפול. בין לבין, בכל פעם כשהייתי מגיע לאילת, הייתי מתעכב ארוכות ליד סניף האיי-רובוט המקומי, ומסתכל בערגה על השואב המיועד. קודם לכן, היה זה מכשיר שואב האבק המכונה דייסון. אני מצטער על זה שאני עושה כאן פרסומת חינם לכל המותגים האלו, והאמת שאני לא מקבל מהם שום אחוזי רווח. אפילו להפך.
בכל מקרה אחרי שסיפרו לי שהדייסון הוא המכשיר שיכול להתמודד עם כמויות האבק של דימונה. והרחיבו עם כל סגולותיו ונפלאותיו, הצטיידתי במכשיר דומה אבל שונה. כלומר דומה בעבודה, אבל קצת פחות במחיר. יש שהסבירו לי שזו הסיבה שאני מקבל פחות עבודה ממנו, אבל ימים יגידו, לפחות עד שאגיע שוב לאילת עיר הקודש של הקניות והרכישות, ותודה למע"מ.
בכל מקרה בשיחות משפחה וחברים, השם הזה של האיי-רובוט עלה מידי פעם, ולא רק כדי לשבור שתיקות מביכות. מה לא ספרו לי עליו. איזה יכולות ואיזה מעלות. הדגם החדש אפילו שוטף ולא רק מנקה. חבר לעבודה, קרא לו בשם חיבה "סבטה" על שם המנקה שהייתה לו ועזבה בטרם עת, כאשר פתחה בעצמה חברה לתיווך עובדות ניקיון. אנשים המתיקו סוד ואמרו לי שהמכשיר הזה יביא גאולה לחיי, שהתמקדו עד כה בניסיון לגרד שאריות פסטה וספגטי מכל פינה בבית. הטלתי ספק בנושא. אני אבא לארבע בנות, ובואו נודה על האמת, צריך יותר ממכשיר עדין ומתוחכם שיצליח לנקות את הרצפה אחרי שהן מסיימות לאכול. ולא נדבר על כמויות השיער שיש לנו בכל פינה.
הימים חלפו ובכל פעם כשעברתי ליד סניף מכשירי חשמל כזה או אחר, שחררתי את מרתי לסניף זארה או מנגו או קסטרו המקומי, וישבתי לחלום על הרגע הזה בו אהיה כמו כולם. ראיתי תצוגות ושמעתי הסברים מלומדים על למה כן (יחסוך לי עבודה ונזכה לחיים טובים ומאושרים), ולמה עכשיו (זה במבצע וזה בלי מע"מ). הסרטונים נראו מבטיחים. רצפות לבנות חלקות עם נגיעות של אבק בצבע חום עליהן. המכשיר הזה עובר בשקט מופתי, מנקה ומשאיר רצפה לבנה ומבריקה כל זה, כשאני חצי יושב חצי שוכב על הכורסא בסלון, ומזפזפ בנחת בין לולי ללוגי. בכל זאת השליטה של הילדות היא די מוחלטת בעולם התוכן שלי.
(המשך בטור הבא)

תאריך:  13/06/2023   |   עודכן:  13/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
הטילים פגעו בין השאר גם בבניין מגורים בן 5 קומות, וגרמו לשריפה. שלושה בני אדם נהרגו ו-25 נפצעו    ע"פ גורמי הההצלה במקום, שבעה עדיין לכודים תחת ההריסות    הנשיא זלנסקי, שזו עיר הולדתו, כתב בין השאר: "למרבה הצער יש הרוגים ופצועים. לעולם לא נסלח לטרוריסטים, והם יישאו באחריות לכל טיל שהם משגרים"
דן מרגלית
אתם מבינים את זה ביביסטים? כדי שאלהרר לא תהיה בוועדה אנו נצא להגנת היישובים בעוטף עזה עם מחסן דליל של כיפות ברזל, לא נראה לכם מטורף?
עמנואל בן-סבו
הבטתי באופיר חיים, האיש שמעבר לריצות, לחיבוקים, לקפיצות האותנטיות עם הנצחנות, האיש שלא כבה גם אל מול ההפסדים ושמר על הרוח, הבטתי בו וחשבתי על מערכות חיינו השונות, מה היה מתרחש בהם אילו הונהגו והובלו על-ידי הרוח של אופיר חיים
יוני בן-מנחם
המנהיג העליון של אירן, עלי ח'מינאי, משמיע הצהרות "מתונות" כביכול וממשיך במסע ההטעיה של אירן בכל הקשור לפרויקט הגרעין שלה. הטקטיקה של ח'מינאי נועדה להרוויח זמן, להביא להסרת הסנקציות מעל אירן ולחזק את הכוח הצבאי של אירן ושלוחותיה
איתן קלינסקי
הרופא, שעונה לשם מוחמד, שמטפל בי ובשורה ארוכה של חולים במסירות רבה במחלקה האנקולוגית בבית חולים, בשבילי הוא אדם ולא כלב או חלאה    אני מתבייש, שבתרבות העברית הרופא המסור קוטלג על-ידי גדול המשוררים שלנו בשפה העברית במאה העשרים כ"בן האמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il