X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אחימאיר. מבעד לסורגים [צילום: לע"מ]
אב"א אחימאיר בחומות הסוהר
ספרו החדש של אב"א אחימאיר שהוציאו לאור ילדיו - זאבה, יוסי ויעקב, הינו פנינה ספרותית-היסטורית מרתקת ומיוחדת שאסור להחמיץ ובעיקר כל אוהבי הספרות וההיסטוריה הציונית

מי שייטול לידיו את ספרו החדש של אב"א אחימאיר "איילה בין החומות - יומן המשפט והסוהר", לא במהרה יחזירו למקומו, במיוחד אם מדובר באוהבי הספרות וההיסטוריה הציונית. כן, כן, זו לא טעות. זהו אכן שמו של כותב הספר. אומנם הסופר, ד"ר אב"א אחימאיר הלך לעולמו כבר בשנת 1962, אבל השאיר אחריו כתבי יד מדהימים שכללו בעיקר מאמרים אבל גם סיפורים, כמו "שבע האחיות - מסיפורי אטלאנטידה, או "עולם ששקע", הכל בסגנון חד ורהוט. בין השאר הותיר אחריו גם יומן שהוא הבסיס ועיקר הספר. בימים אלה, לאחר עבודה רבת שנים, הוציאו אותו לאור ילדיו - זאבה אחימאיר-זבידוב, יוסי אחימאיר ויעקב אחימאיר.
פרקים חשובים בהיסטוריה הציונית
הספר מתאר ממקור ראשון פרקים חשובים בהיסטוריה הציונית. פרק אחד היה המרד הראשון בבריטים לשחרור ארץ ישראל מעולם של הכובשים, שפרץ לראשונה כבר בשנת 1930, ובראשו עמד אחימאיר עם הארגון המחתרתי שהקים בשם "ברית הבריונים". הפרק השני, סביבו נכתב היומן - המשפט על עלילת הדם שטוו מנהיגי השמאל דאז, בשיתוף עם האויב והכובש הבריטי, לאחר הרצח של מנהיג חשוב של מפא"י - חיים ארלוזורוב ב-1933.
אחימאיר ושניים מחברי ארגונו הואשמו אז ברצח פוליטי, ובהיותם חברי המפלגה הרוויזיוניסטית שהקים זאב ז'בוטינסקי - הדבר פגע בהתמודדות הימנית לקראת הקונגרס הציוני, דווקא כאשר התברר שיש סיכוי לרוויזיוניסטים לנצח. העלילה הביאה לניצחון של מפא"י והכתימה את הימין למשך שנים רבות, אפילו לאחר שאחימאיר וחבריו זוכו, וגם לאחר שהיה ברור שהרצח בוצע בידי ערבי, ובכך הובטח שלטון מפא"י למשך שנים.
בעקבות הרצח, המשפט והמרד האקטיבי בשלטון הבריטי, אסרו הבריטים את אב"א אחימאיר בכלא אסירי המחתרות במגרש הרוסים בירושלים ושם בעיקר כתב את יומנו.
אישיות לוחם לחרות העם היהודי
אומנם אחריתו של אחימאיר הייתה בימין, אבל בנעוריו היה סוציאליסט שרצה להביא רווחה לכלל, גם אם זה יהיה על חשבון הפרט. המהפיכה הקומוניסטית שינתה את דעתו מהקצה אל הקצה והוא הפך לחסיד המגמה הלאומית-ליברלית של זאב ז'בוטינסקי והיה מראשי ומייסדי המפלגה הרוויזיוניסטית בארץ ישראל. בספר מתאר אחימאיר את הדילמה של רובינזון קרוזו בעיניו: "לא הבינותי את הטרגדיה של רובינזון הבודד.
חשבתי אז: מה טוב להיות בודד מבלי שיפריעו לך... עכשיו נראה לי ספר זה מזיק במובן ידוע: האם אתה, הפרט, תוכל להתקיים מבלעדי החברה"? והוא מוסיף: "דניאל דפו היה ליבראל. איני יודע אם המבקרים שמו לב לנושא הזה בספר על רובינזון קרוזו. על השאלה מי עדיף - הפרט או הכלל - עונה הסופר: הפרט. הנה התקיים אדם בלי החברה ומוסדותיה".
"יומן המשפט והסוהר" נכתב על-ידי אב"א אחימאיר בשבתו כאסיר פוליטי בבית הסוהר המנדטורי בירושלים בשנים 1934 - 1935, באשמת הנהגה של ארגון מרי אנטי-בריטי. מבעד לסורגי בית הסוהר מתאר אחימאיר אסירים וסוהרים, מתעד את תקופת השלטון הזר הבריטי ואת המאבק לשחרור לאומי של העם היהודי בארץ ישראל.
ביומן משתקפת אישיותו המיוחדת של לוחם לחרות העם היהודי במולדתו, בהיותו היסטוריון מעמיק והוגה-דעות רחב ידע, המבקש להבין את משמעות תולדותיה של האנושות ואת גורלו של האדם. הספר מהווה מסמך אותנטי יוצא דופן של אדם ותקופה, הנקרא בנשימה עצורה ואסור בשום פנים להחמיצו.

הכותב הוא דובר מייסדי הליכוד, מוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר - "ברית הריונים במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.
תאריך:  22/06/2023   |   עודכן:  22/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ההנהגות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו השבוע בטהרן לתיאום המאבק נגד ישראל עם ההנהגה האירנית ועם "משמרות המהפכה". על-פי גורמים בחמאס, אירן הבטיחה להן להזרים אמצעי לחימה ומימון לקבוצות הטרור החמושות ביהודה ושומרון ודרשה להקים תשתיות לייצור רקטות בצפון השומרון
דן מרגלית
מעולם לא עמדה ישראל במצב מדיני כה נחות בעולם כולו ערב צאתה למבצע צבאי    עם חוסר אחריות נלוז כהחלטה לבנות עוד 4,000 מבנים בהתנחלויות דווקא עתה המבצע הזה עלול להסתיים בהולנד בפני בית הדין שבהאג
יוסי דר
אלא שלצורך בחירת שופטים לבית הדין לעבודה, משתנה הרכב חברי הוועדה באופן שבמקום השר הנוסף בוועדה - מצטרף שר התעשיה המסחר והתעסוקה. וכך, נוצר כאן אבסורד הנעוץ בכך, שלמרבה ההפתעה, נשיא בית הדין לעבודה נשאר בחוץ ואין קול בוועדה
דרור אידר
יושב הבחור באוטובוס ושומע הערות קשות, רק כי לבוש אחרת    והיא מכנה אותו "כת האיימיש" ומטיחה בו "סתום את הג'ורה" ו"טוב יאללה, רד ממני, חולה מין, סוטה"
רבקה שפק-ליסק
נתונים על מספר השבויים שנמכרו לעבדות    הקיסר אספסינוס השתמש בכספי השלל שנלקח ממלכת יהודה כדי לממן את הקמת הקולוסאום שבנייתו החלה ב-70 לס'    לוחמי המרד שנלקחו בשבי והיו לעבדים הועסקו בבניית הקולוסיאום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il