X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תדמית אישית [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
מיתון לפניך!
שלושה דברים חשובים שיעזרו לך לשרוד במקומות עבודה בתקופות של מיתון, כדאי שעובדים יחשבו פעמיים לפני שיחליפו מקום עבודה היצע מול ביקוש הינו "כלל אצבע" לא רק בתחום הנדל"ן ובתחומים עסקיים, אלא גם בכל הנוגע לחיפוש משרות

לפי מחקרים שנערכים מעת לעת המגמה של החלפת מקומות עבודה תימשך וצופים שעובד יחליף 16 מקומות עבודה במהלך הקריירה שלו. עובדים מחליפים מספר מקומות עבודה במהלך חייהם. רוב האנשים שנמצאים בצומת דרכים וחושבים אם להחליף מקום עבודה, מעידים שההחלטה האם להחליף מקום עבודה הינה קשה מאד, ורק ימים יעידו אם מהלך זה היה נכון.
בתקופות של מיתון, כדאי שעובדים יחשבו פעמיים לפני שיחליפו מקום עבודה. היצע מול ביקוש הינו "כלל אצבע" לא רק בתחום הנדל"ן ובתחומים עסקיים, אלא גם בכל הנוגע לחיפוש משרות. שאלת השאלות שהעובד צריך לשאול את עצמו הינה: האם שוק העבודה של היום הינו "שוק של העובדים", שבו ידם של העובדים על העליונה בכל הנוגע לחיפוש משרות, או "שוק של מעסיקים" שבו המעסיקים הרבה יותר בררנים. בעתות מיתון לרוב השוק מוגדר "כשוק של מעסיקים".
פנינה קרן שכיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן-גוריון ובבנק ישראל, מרצה במיזם הדיגיטלי "ללימוד פרקטיקות ניהוליות, אירגוניות" ומומחית לפיתוח יכולות ההון האנושי וליצירת אימפקט ארגוני מספרת: "שוק העבודה עובר טלטלות תכופות. משוק של עובדים לשוק של מעסיקים, עם הסתייגות שהטאלנטים הבולטים מבוקשים תמיד, ובמיוחד במקצועות המחשוב. בתקופה האחרונה, המצב בפועל הוא שבתקופות של מיתון, התחרות של מחפשי העבודה על משרות מבוקשות גדלה, חלון ההזדמנויות קטן ויותר אנשים מוצאים את עצמם מובטלים.
לשמור על עבודה יציבה במשך שנים רבות היא אתגר גדול. ומדוע? שכן לפי מחקרים שנערכו, עובד מחליף עבודה כ-16 פעמים בממוצע במהלך הקריירה שלו וזאת מכל מיני סיבות. ביטחון תעסוקתי הינו מושג שעדיין קיים בגיבוי הוועדים, אך במהלך של כמה שנים גם נושא הקביעות ילך ויעלם. אנחנו כבר עדים להתפתחות של צורות העסקה שלא היו בעבר כמו: חוזים באחוזי משרה חלקיים ועם כמה מעסיקים בו זמנית".
להלן אפרט שלושה דברים שיעזרו לכם לשרוד במקומות עבודה:
1. התאמה לתרבות הארגונית:
תרבות ארגונית אוצרת בתוכה מנהגים, ערכים, מה חשוב בארגון, מה נכון ומה לא נכון, ובאה לידי ביטוי באמצעות גם, אך לא רק סמלים, לבוש, שפה ומה שכתוב על לוח המודעות. תרבות ארגונית חשובה מאוד שכן מגדירה מה נחשב חיובי ומסייעת לעובדים ומנהלים באמצעות ערכים, אמונות, אתוסים ועוד. על העובד להתאים את עצמו לתרבות הארגונית.
2. הבנה של מה חשוב למנהל שלי:
ערן זיני-מנכ"ל בורסת היהלומים ומרצה במיזם הדיגיטלי ללימוד פרקטיקה מבכירים במשק מספר: "אל תתבלבלו, המנהל הוא הלקוח הכי חשוב שלכם. חשבו מה במסגרת ההתנהלות העסקית מקצועית שלכם יגרום לו להיות מרוצה ולהצליח. מנהלים לרוב רואים את אלה שנשארים באזור הנוחות שלהם ואת אלה שיכולים להסתגל ולאמץ שינויים ולצאת מגבולות התפקיד שלהם ולתרום יותר. כשאתם מגיעים למנהל שלכם חשוב להיות ממוקדים ולהציג את הבעיה, את הפתרון, את החלופות, המשמעויות התקציביות ומכאן לצאת להחלטה ולתוצר, שכן אם יצאנו כמו שנכנסנו, אז לא עשינו כלום".
3. מיתוג עצמי ותקשור הצלחות:
איזו תדמית אישית, מקצועית ואמיתית תרצו להציג? חשוב לגרום לאחרים לראות את המותג שלכם כפי שאתם רוצים להציגו. לדוגמה הגדרתם מקצועיות כערך עליון, התנהגו כך. הביטחון יגדל עם למידה מתמשכת ושיפור מיומנויות מקצועיות. בכל הנוגע לגבי תקשור הצלחות זהו נושא מאוד עדין. לא לצאת מנקודת הנחה שמנהלים בארגון רואים את כל ההצלחות שלכם, אך חשוב לא להתנהג באופן שחצני, אלא לדעת לתקשר את ההצלחה בצניעות, ענווה ובצורה זהירה בכדי שלא נשיג את התוצאה ההפוכה, ולפרגן ולהוקיר תודה לאנשים שעזרו לנו בדרך.
לסיכום, חשוב להבין שבניגוד למה שרבים חושבים, הסיבה הראשונית לעזיבה של עובדים את מקום העבודה אינה בגלל השכר, אלא בגלל המנהל. ולעיתים גם, אך לא רק בגלל עובדים נוספים בארגון, או כי מגיעים לתקרת הזכוכית שלהם ואינם מצליחים להתקדם. כדי לשרוד בארגון ואף להתקדם בארגון, צריך להבין שארגון הוא גם מערכת חברתית ויש כללים "לא כתובים" שצריך לפעול לפיהם כדי להגדיל את שיעורי ההישרדות בארגון.

הכותבת היא עורכת-דין, מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על-ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי. מקבוצת אל הנכס.
תאריך:  03/07/2023   |   עודכן:  03/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מתקרבת מחדש לסעודיה ומשלחת של הנהגתה ביקרה בשבוע שעבר במכה למרות שהתנועה מוגדרת בסעודיה כארגון טרור. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מכין את הקרקע להסכם פיוס בין הרש"פ לחמאס שיסייע להשגת פריצת דרך מדינית בנושא פתרון הבעיה הפלשתינית
איתן קלינסקי
על חלק מהחרסים שנמצאו בעיר שומרון יש שמות של ערים, ובין השמות נמצאו השמות נעה וחגלה, שהן שמות בנותיו של צלפחד בן שבט מנשה
עמנואל בן-סבו
התפרקות מהמשילות וגסיסת חוסר ההרתעה לא נוצרו בחצי השנה האחרונה    הם תהליכים המתרחשים בשנים האחרונות    ברם, המסע ההזוי לביטול תוצאות הבחירות במדינת ישראל האיץ אותם
איתן קלינסקי
כל יום ששי דבר ראשון אני מסתער על המוסף הספרותי וגומא את כל המוסף בשקיקה, מוסף שערוך בידיים המקצועיות של איש הספרות, בני ציפר
עפר דרורי
המבט ההיסטורי היום על פרשיות שלפני שבעה עשורים ויותר מאפשר לנתח בכלים ובמידע שלא היו זמינים בעבר ולא רק בגלל חוסר המידע אלא גם בגלל תפיסת עולם שלא אפשרה לבחון את האירועים בעיין אובייקטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il