X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פנטזיה קומית [צילום: ישעיהו פיינברג]
הקאשה של בבצ'יק
ביקורת: בבצ'יק - פנטזיה רומנטית על אהבה ואוכל בעולם החרדי - קומדיה מוצלחת בביצוע מקסים - תיאטרון בית ליסין

בבצ'יק, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא פנטזיה קומית מוצלחת העוסקת בניחוחות של תבשילים יהודים ממזרח אירופה וברומנטיקה בקרב העולם החרדי.
המחזה נכתב בידי יהונתן אינדורסקי, שכתב את סדרת הטלוויזיה שטיסל, העוסקת אף היא בהווי העדה החרדית. העלילה עוסקת במסעדת בבצ'יק בירושלים, מסעדה של תבשילים יהודים מעלי ניחוחות ביתיים וטעמים מעולם אחר של קרפלך וקיגלים וגולת הכותרת היא תבשיל קאשה עם מתכון סודי שעובר מדור לדור אצל משפחת בבצ'יק.
קאשה היא כוסמת בעברית ומכינים ממנה תבשיל דייסה דמוי אורז חום ומערבים בו בצל מטוגן. המהדרים אף מוסיפים לו איטריות ואז הוא הופך למאכל תאווה בשם קאשה עם ורנישקס (לא קשור לורניקס או קרפלך שהם כיסונים ממולאים ומבושלים).
מייסד המסעדה היה מעורב בתקרית עם לא פחות ממלאך המוות ששמו אליבא דאינדורסקי הוא יוצמך, בדרך כלל שם של פוחז העיירה או אביה הרחום של מירלה מסיפור המכשפה. יוצמך מטיל על השושלת קללה: כל בבצ'יק ילך לאפות בייגלך, כלומר ילך לעולמו, בהגיעו לגיל 57. הבבצ'יק האחרון, יודל, מתקרב ליום הולדת 57 ועליו להחליט מי יירש אותו בניהול המסעדה. בנו יוינה או הבן הפוחז שרק יודע לשקוע בחובות והחוזר מאמריקה, חצ'קל. המאבק בין האחים מתמקד גם על ליבה של השכנה מרים הנאה וגם על ליבה של אחותה הג'ינג'ית ברכה.
השניים גם יתחרו על הקאשה הטעימה ביותר עם המרכיב הסודי, והמנצח יירש את ניהול המסעדה. לתחרות מגיע גם יוצמך מיודענו והעלילה מקבלת תפניות ושועטת לקראת תחבולה שאמורה לבטל את הקללה הרובצת על המשפחה.

משחק מרנין נפש [צילום: ישעיה פיינברג]

ידידיה ויטל הוא יוינה בבצ'יק ומשחקו הוא מרנין נפש, חביב ומקסים. יניב לוי כיודל מגלם את התפקיד באורח מעולה, מקצועי ומוצלח מאוד. אורנה רוטברג נהדרת כאשתו ומשחקה שופע כישרון. דניאל גל טובה מאוד כבת השכנים המחוזרת. מאי קשת, כאחותה, נפלאה במשחק נוגע ללב לפרקים וביכולותיה במשחק תיאטרלי משובח. אורי גוב מגיש משחק יפה מאוד ומצוין עם קול ברור ומוקפד כאח הפוחז חצ'קל. חי מאור, שאול אנטמן ואופיר וייל נפלאים כבבצ'קים הקודמים שהלכו לעולם של אופי הבייגלך.
ראוי במיוחד לציין את אופיר וייל, מהמשובחים בשחקני הקומדיה המרגשת בעולם התיאטרון. אפילו דימוי של ריצה מהירה אצל וייל זוהי מלאכת מחשבת. אין ספק כי הוא שחקן מופלא.
רוברט הניג הוותיק כיוצמך הוא מצוין ומשחקו הוא בית ספר לשחקנים. הבמאי נועם שמואל להטט עם להקת השחקנים המוכשרים והתוצאה היא פנטזיה קומית מוצלחת ומרנינת לב המשרה אווירה מבדחת ומרגיעה בימים טרופים אלה. יהודית ארנון עיצבה תפאורה יפה ופרקטית. אביה בש עיצבה תלבושות ראויות ויפות. אלעד אדר אחראי למוזיקה הנעימה וזיו וולושין עצב תאורה פרקטית. יש לציין במיוחד גם את טולה דמארי על עיצוב התנועה הנפלאה לאורך ההצגה.
התוצאה הייתה גם שעם סיום ההצגה עשיתי דרכי למעדניה של שרוליק בבני ברק וחרף השעה המאוחרת, זכיתי למנה של קרפלך מהבילים וקדרה יוקדת ניחוח של קאשה, משובצת בבצל מטוגן.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  06/07/2023   |   עודכן:  06/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אחימאיר
בימים אלה, מצויה העיתונאית אילה חסון בלב כמה מאמרי דעה, גדושים בהשמצותיה. מדוע? אף אני שואל עצמי. במה חטאה אילה חסון? מה גורם למעמדה השפל, בעיניהם של כמה כותבים? נוכל רק לשער
רוני מזרחי
היכן אתם, מקבלי ההחלטות בממשלה האחראים על שוק הדיור ובמיוחד שר הבינוי והשיכון גולדקנופף? היכן ההצהרות היהירות אודות הכפלת התחלות הדיור והורדת המחירים שהיו רק לפני חודשים ספורים?
מרדכי ליפמן
במהלך חמש השנים האחרונות, במסתורין ובגלוי (תקשורת) חותרם נגד ראש ממשלה מכהן, ומנסים לכתר אותו במעין רשת סמיכה של קורי עכביש דביקים, של עלילות שווא, של עבירות חסרות שחר מומצאות, על-מנת לגרום להסתלקותו, סופית, מהזירה הפוליטית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ציטוטים, דיבת הארץ, מי בתור? לא הגיוני וגיוון אנושי
עמנואל בן-סבו
ראש העיר עראבה, עיר ואם במדינת ישראל, עומר ואכד נאסר, הוא ככל הנראה ערבי פלשתיני גאה קצת יותר מהיותו אזרח ישראלי גאה, בעל רזומה מרשים בתמיכת ובהוקרת תומכי טרור וסייעניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il