X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיאד אל-נחלה. מציב תנאים להשתתפות במפגש [צילום: חסן עמאר/AP]
הצגה של אחדות לאומית בקהיר
מנהיג חמאס אסמעיל הניה דחה את התוכנית המדינית שהציע לו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לפיוס לאומי והדגיש את זכותה של חמאס להמשיך במאבק המזויין נגד ישראל.הג'יהאד האיסלאמי מתנה את השתתפותו במפגש הפיוס בקהיר בכך שהרש"פ תשחרר מהכלא את כל העצורים הפוליטיים

מצרים מפעילה לחץ כבד על כל הפלגים הפלשתינים להשתתף במפגש המתוכנן בקהיר ב-30 בחודש שאותו יזם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי לגבש אסטרטגיה חדשה מול ממשלת הימין בישראל.
מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה הודיע כי ארגונו לא ישתתף במפגש אם הרש"פ לא תשחרר את כל העצורים הפוליטיים שהיא מחזיקה בכלא, חמאס מנסה לתווך בין הרש"פ לבין הג'יהאד האיסלאמי אך עד כה ללא תוצאות.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יזם את המפגש בקהיר בעקבות המבצע של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בניסיון להחזיר לעצמו את הלגיטימיות הבינלאומית שהוא איבד לאחר שבשנתיים האחרונות הרש"פ איבדה את שליטתה הביטחונית על כל צפון השומרון לידי הג'יהאד האיסלאמי שהוא למעשה שליחה של אירן.
מחמוד עבאס שואף לכך שבסוף המפגש בקהיר תושג הסכמה על כך שהרש"פ היא הנציג הרשמי של כל הפלשתינים, הוא מעוניין בעיקר בחידוש הלגיטימציה הבינלאומית שלו כדי שהסיוע הכספי הבינלאומי יגיע לקופת הרש"פ שנמצאת במשבר כלכלי קשה.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נועד ב-25 ביולי באנקרה שבטורקיה באופן מפתיע עם מנהיג חמאס אסמעיל הניה בנוכחות הנשיא ארדואן, למרות שהרש"פ מאשימה את חמאס בניסיון להפיל את שלטונו של מחמוד עבאס.
את הפגישה יזמו מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב וצאלח אלעארורי, סגנו של אסמעיל הניה.
על-פי גורמים בחמאס, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הציע לאסמעיל הניה תוכנית מדינית שעליה יתבסס הפיוס במפגש קהיר. התוכנית מתבססת על כל ההחלטות הבינלאומיות בנושא הבעיה הפלשתינית, הצטרפות של חמאס לאש"פ, הסכמה שהמאבק נגד ישראל ייעשה ב"דרכי שלום" ופירוק תנועת חמאס מנשקה. מנהיג חמאס דחה את ההצעה על הסף והדגיש כי תנועתו דוגלת במאבק נגד ישראל בכל הדרכים כולל באמצעות המאבק המזויין. הוא טען שחמאס איננה מנסה להפיל את שלטון הרש"פ וכי היא פועלת רק נגד ישראל, יו"ר הרש"פ לא קנה את הסבריו.
גורמים בחמאס מסרו כי נשיא טורקיה ארדואן דחה את בקשתם של מחמוד עבאס ואסמעיל הניה לבטל את ההזמנה שהוא שיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו לבקר בטורקיה. גורמים ברצועת עזה טוענים כי המפגש בטורקיה עסק גם בהסכמת ישראל שהרש"פ תפעיל את שדה הגז הטבעי "מארין" מול חופי עזה כדי לשפר את מצבה הכלכלי של הרש"פ, תנועת חמאס דורשת להתחלק ברווחים עם הרש"פ ונשיא טורקיה ניסה למצוא פתרון למחלוקת.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס דחה את בקשתו של מנהיג חמאס לשחרר את כל העצורים הפוליטיים בבתי הכלא של הרש"פ לקראת המפגש בקהיר. למרות האווירה הטובה שמנסות מצרים והרש"פ להקרין לפני המפגש בקהיר יש חשש שבסופו של דבר המפגש יידחה בעקבות סירובו של יו"ר הרש"פ לשחרר את העצורים הפוליטיים. מפגש כזה של כל הפלגים הפלשתינים כדי לנסות ולהגיע להסכמות לא התקיים מזה זמן רב.
מאז שתנועת חמאס השתלטה בכוח ב-2007 על רצועת עזה וגירשה ממנה את הרש"פ היו הרבה ניסיונות פיוס ונחתמו הסכמים בין חמאס לפתח על חלוקת העוגה הפוליטית אך כולם נכשלו, גורם בכיר בתנועת פתח אומר כי תנועות חמאס ופתח הן כמו שני קווים מקבילים שלעולם אינם יכולים להיפגש.
תנועת חמאס סבורה שמחמוד עבאס הגיע לסוף דרכו הפוליטית לאחר שנכשל בתפקידו והיא לא תספק לו שום חבל הצלה, היא ממתינה לירידתו מהבמה הפוליטית ותנסה להשתלט על הגדה כפי שעשתה ברצועת עזה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מודע לכוונות האמיתיות של חמאס, אבל המפגש בקהיר חשוב עבורו כדי לעשות את ההצגה של "האחדות הלאומית" של הפלשתינים, אם המפגש יתקיים בסופו של דבר בקהיר, סביר להניח שהוא יפרסם הודעת סיכום חיובית אבל בפועל לא יהיה שום פיוס בין הפלגים הפלשתינים, חילוקי הדעות ביניהם הם גדולים מאוד.

תאריך:  27/07/2023   |   עודכן:  27/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מאיר אינדור
שונאי ישראל מצאו דרך איך לנצל את המחאה כדי לייצר הפיכה או לפחות ללחוץ על הממשל הנוכחי שלא לאפשר את האג'נדות שעליהן הלך לבחירות
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור מעודדים מהמחלוקת הפנימית בישראל בנושא הרפורמה המשפטית, הם מעריכים שצה"ל נמצא בתהליך התפרקות ומתכננים להגביר את הפיגועים ביהודה ושומרון. צה"ל חייב לקחת את היוזמה בידיו ולפעול נגד קיני הטרור במחנות הפליטים תוך מתן עדיפות להריסת הטרור במחנה פליטים נור שמס באזור טולכרם
איציק וולף
הכוח מגדוד 603 נתקל ברכב ובו שלושה מחבלים חמושים בשכונת השומרונים, סמוך ליישוב הר ברכה    החיילים ירו לעבר המחבלים וניטרלו אותם    כלי הנשק של המחבלים הוחרמו
מרדכי שחם
גם אם יוקמו שם אתרי-התיישבות נוספים בתקופת כהונת הממשלה הנוכחית, אין ביטחון להמשך מעמדם ההתיישבותי אם תקום בישראל ממשלה בעלת מדיניות שונה, או אם לא ניתן יהיה להמשיך ולהתמיד בהגנת המתיישבים, עקב לחצים בינלאומיים ו/או עקב סיבות פנימיות
יוני בן-מנחם
הפלגים הפלשתינים מאיימים להחרים את מפגש הפיוס שאמור להתקיים בקהיר בסוף החודש אם הרש"פ תמשיך בגל המעצרים באזור ג'נין ולא תשחרר את כל העצורים הפוליטיים. צה"ל נמנע מכניסה לאזור ג'נין כדי לאפשר לרש"פ לעצור את המבוקשים, נראה כי יו"ר הרש"פ יפסיק בינתיים את המעצרים כדי שלא לטרפד את המפגש בקהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il