X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה אוהבים בני הנוער [צילום: שושנה ויג]
האם כסף הוא הכל בחיים
גיבור הספר, איתן גולן, שהוא גיבור כל הסדרה "כוח הלב" עובר בספר הזה מסע של התבגרות, הוא לומד שהכסף לא קונה הכל בחיים
שושנה ויג וזוהר אביב [צילום: משה ויג]

כוח הלב 14 "לחיות כמו מלך" מצטרף ליבול המרשים של סופרת הילדים, הנוער והמבוגרים זוהר אביב. בחריצות ובהתמדה היא מפרסמת כבר שלושים שנה ויותר ספרים להעשיר את מדף הספרים.
בסדרות של הסופרת זוהר אביב תוכן דידקטי. חשוב לה להעביר לילדים ערכים. היא כותבת מתוך שליחות שנדמה שעברה מן העולם, היא מחנכת בנשמתה ועושה את מלאכתה נאמנה. היא כותבת ספרים מתוך העצמי שלה שבו היא משמרת את הילד שבה. היכולת לכתוב לילדים ולהעצים אותם היא חלק מתבנית האישיות שלה ככותבת.
כשהתחלתי לקרוא את הספר שלה "לחיות כמו מלך" התנגנה בי המנגינה של השיר "love doesn’t cost a thing" אותו שרה הזמרת האמריקנית ג׳ניפר לופז.
גיבור הספר, איתן גולן, שהוא גיבור כל הסדרה "כוח הלב" עובר בספר הזה מסע של התבגרות, הוא לומד שהכסף לא קונה הכל בחיים, שאתה יכול ליהנות ממנו אבל גם להתפרק ממנו. איתן עובר טלטלות מקצה לקצה. כשהוא מוצא עצמו כשיש לו "כסף קל"ֶ בידיים הוא מנסה לתקן את עולמו בעזרת הכסף, למשל, להשלים עם מיכל חברתו או לפצות את יערה. כוונותיו טובות אבל מעשיו אינם כאלה.
הוא צריך לעבור ניסיונות למצוא את "שביל הזהב" כדי להבין שהכסף לא קונה הכול, אבל גם אי-אפשר בלעדיו. גם לומד שאין פתרונות קסם - כסף, ואין פתרונות מהירים. המחברת זוהר אביב בונה את דמותו של איתן בספר ומקיפה אותו בעולם עכשווי. הורים גרושים, רדיפת מותרות ומותגים, קנאה בין חברים. העניין הזה שהכסף הוא שמניע את העלילה של הסיפור והרצון למצוא חן בעזרת קניית מתנות והשפעה בעזרת ממון הוא חלק חשוב בעלילת הספר הזה בסדרת כוח הלב.
העולם החומרני הזה, שבו מתנסה איתן הגיבור יוצר תחושה של שובע, אפילו קצת מיאוס. השובע של איתן מוגזם, כי הוא גם מבלה במסעדות, נוסע במוניות. הכסף הזה גם מגיע מהחברה של אבא שלו, נינה. זה כסף שנתנו אולי כדי לקנות את נפשו והוא מנסה לרכוש את עולמו בעזרת הכסף.
פעמים רבות חשבתי לאורך הקריאה האם זהו נושא שמעסיק את בני הנוער בימים אלה, ומה מעסיק צעירים. הגיבור כאן בגיל חטיבת הביניים. האם הוא צריך לעבוד בגילו? האם הוא צריך לקבל תמיכה מהוריו? עלו לי שאלות רבות תוך כדי הקריאה.
אני חייבת להודות שנהניתי לקרוא את הספר כי הוא כתוב בשפה פשוטה, מאוד בהיר, מציב דילמות חשובות שנראות כאילו מוכרות מהחיים וגם מפתח עלילה עם דמויות שצפו ועלו בדמיוני וסחפו אותי בעת הקריאה.
זוהר אביב, כתבה מעל 80 ספרים והנה היא מגישה לקורא הצעיר, ולדעתי גם למבוגרים נושא מאוד מעניין בספר הזה. מרילין מונרו שרה את השיר המפורסם "יהלומים, החברים הכי טובים של האישה", וכאן נראה שגם הסיפור של זוהר מציג את המתח הזה בין העולם החומרני לבין העולם הרוחני. מה אנחנו צריכים בעולם בסופו של דבר? הגיבור נלחם על אהבתו ומנסה להשיב אהבה אבודה ומוצא עצמו משיב אותה בתנאים מסוימים.
ספר לחשוב עליו, להתענג על הכתיבה. במסגרת ספרי הילדים של ימינו לזוהר אביב מקום של כבוד כסופרת חרוצה מאוד. היא נמצאת על תדר גבוה, שומרת עליו ועוד תמריא לעוד ספרים. היא עוסקת במה שאהוב עליה וגם כותבת לקהל הכי חשוב בעולם - לילדים! זוהר, אחות לכתיבה, עוד הצלחות ועוד כתיבה מרתקת ומעניינת.

זוהר אביב, כוח הלב, 14 לחיות כמו מלך.
תאריך:  27/07/2023   |   עודכן:  31/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ירדן
הלב הפועם של הרפורמה המשפטית הוא השינוי בשיטת בחירת חברי הוועדה לבחירת שופטים    בחירת הוועדה החדשה לבחירת שופטים בשיטה הישנה היא סטירה מצלצלת ללחי של המצביעים
ציפי לידר
במבט אופטימי נא להכיר: גאולה מתקנת    מגלות לגאולה - רבי עקיבא אופטימיסט ללא תקנה    מעשה בנעל אופטימית: ומה הקשר בין שמחה לנעל צרה? תשאלו את רבי יוחנן בן זכאי    והעיקר להיות בשמחה
מרדכי איש שלום
כשביבי הועמד לדין התערבבו אצלו העמדה האידיאולוגית הימנית עם אינטרסים אישיים של אימת גזר הדין הצפוי, דבר שנוצל היטה בבחירות האחרונות הן על-ידי מפלגות קיצון והן על-ידי ח"כים קיצוניים במפלגתו
עמנואל בן-סבו
כל מי שחפץ בכבוד מדינתנו אינו יכול להשמיצה, אינו יכול לשורפה, אינו יכול לערער את בטחונה, אינו יכול להשביתה ולשבשה
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה דחה את התוכנית המדינית שהציע לו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לפיוס לאומי והדגיש את זכותה של חמאס להמשיך במאבק המזויין נגד ישראל.הג'יהאד האיסלאמי מתנה את השתתפותו במפגש הפיוס בקהיר בכך שהרש"פ תשחרר מהכלא את כל העצורים הפוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il