X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גוש עציון
קול עוצמתי מהדהד מן ההר
אישה צעירה, פעילה חברתית והומניסטית, תושבת היישוב תקוע בגוש-עציון, רות דורון, זועקת לציבור הדתי השפוי. עד כאן! אני מביא את דבריה

נפשי לא יודעת מנוח כבר חודשים ארוכים.והכאב.... אוי הכאב בלתי ניתן לתיאור במילים. אני גרה בגוש-עציון. ביתי ומשפחתי הוא בית מעורב - (על הרצפים של דתי-חילוני, ימין-שמאל). אני חיה כל חיי, באורח חיי, בדיעותי, אפילו בעבודתי - את תפיסת השותפות בעומקה. אני חיה בכל נימי נפשי את ברית הגורל וברית הייעוד. מאמינה בעומק הדברים - בריבוי קולות כערך ובחילוקי דעות כמנוע לצמיחה ובעיקר בחשיבות העצומה של היחד..
דווקא בשל כל אלו - שברי הוא כל כך גדול.כי הפעם, אך זו הפעם - אני נאלצת בכאב עצום - לקום ולהגיד: עד כאן! אני לא מוכנה להיות חלק מזה. ולו בהסכמה שבשתיקה.
אני מרגישה שאנחנו בשבר מוסרי בלתי יתואר.
מה שפעם הייתה תופעת שוליים, של נוער צעיר וקיצוני, של שריפת בתים, מכוניות ופגיעה באוכלוסייה אזרחית הפך לזרם הולך ומתרחב.
מה שפעם הייתה תופעה נדירה, הופך להיות תופעה כמעט שבועית.
מה שפעם היה מוקצה מתוך המחנה, הפך להיות לגטימי, ראוי. תופעות אלה ודומיהן שהיו תופעות קצה ושוליים נוּרמלוּ.ולא זו בלבד אלא אלה מצאו אכסניה בפרוזדורי הממשלה והכנסת- תומכים ומלבים תודעה זאת של עליונות יהודית ומשסעים בצורה ללא תקדים גם נגד מערכת הביטחון.
למי שמנרמל תודעה ומעשים אלה, מלָבֶּה ומגבֶּה אותם בצֶבר החלטות, אמירות וחוקים-מותח קו פרשת מים מוסרי ובלתי עביר.זה אמור בהחלטות בראשית ימיה של ממשלה זאת ובגיבוי מתמשך בחודשים אלה או בשתיקה רועמת. מישהו נושא באחריות לשבר מוסרי זה.
ולכן בעיני, יש פעמים בודדות בחיים (וזו אחת מהן) - שצריך בקול בהיר וברור להגיד: עד כאן. זה לא דבר של מה בכך. ולא תהיה פה שותפות עם הדבר הזה. על הדבר הזה אני לא נכונה להגיע לעמק השווה. אין כאן עמק שווה. זוהי נשמת אפה של הציונות שלי/נו. של היהדות שלי/נו. של המדינה שלי/נו..
מה כן? המשך מאבק רעיוני וערכי לא מתפשר כנגד האידאות הללו, כי הן, בעיני, אלו שמחריבות אותנו. הן אלו שדווקא שומטות את היכולת שלנו למאבק עיקש נחוש עוצמתי וחד-משמעי נגד הטרור, והן אלו ששומטות את יכולת תהליכי יצירת הריקמה המאוד עדינה מורכבת ומאתגרת של אופק מדיני.
רק אחר כך נשב, נשוחח, נמצא הסכמות רחבות עם הרוב השפוי, המורכב. נלקט בחמלה, בכאב ובתקווה את ניצוצות האמת הפזורות בחלקיו השונים, ונשאף לתיקון וריפוי.זה יהיה אפשרי רק אחרי שהאידאות הללו תחזורנה להיות השוליים. שם מקומן.
אמשיך לייחל ולהתפלל, שהציונות הדתית, כור מחצבתי,
תתעשת ותדע להצמיח קול אחר מתוכה. מתוכנו.
כי זה צו השעה.

תאריך:  13/08/2023   |   עודכן:  13/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול עוצמתי מהדהד מן ההר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסמולן ההזוי שקושש קש
אמונחטאפ III  |  18/08/23 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
אסור בתכלית האיסור לאפשר עזה נוספת סמוך לגלבוע, אסור להפוך עוד חבל ארץ פורח לבן ערובה של חבורות טרור מאורגן, אסור לתת למפלצת להרים ראשה, אסור לחיה הרעה הזו לגדול
יעקב אחימאיר
אי אפשר היה להתעלם מעוצמת הנוכחות המאופקת שהקרינה לכל כבר אישיותו הכובשת בקרב סובביו    האם היה מודע בימיו האחרונים למצבו של חיל-האוויר השרוי בתהליך חירום של נחיתת אונס?
בעז שפירא
שמאי עורר סערה בדבריו בערוץ 14 נגד מתנגדי החקיקה המגבילה שימוש בעילת הסבירות; ונגד הצביעות מצד אלה שתמכו בחוק הפרסונלי שנחקק בזמנו במטרה להשאיר את יגאל עמיר בכלא עד יומו האחרון
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מנסה להחזיר לה את הלגיטימיות הבינלאומית שהיא איבדה    גורמים בכירים בישראל אומרים כי הצעדים שמחמוד עבאס נוקט הינם קוסמטיים בלבד והוא מסרב להילחם בנחישות נגד קבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון
עו"ד יוסי דר
ברק "הישן" התנגד לביטול חוקים על-ידי בית המשפט העליון    "אין זה ראוי", קבע, "כי נסטה מגישתנו המקובלת והמשקפת את המסורת המשפטית-פוליטית שלנו..."    ברק "החדש" ניצל את חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו כדי לייצור לבית המשפט העליון סמכות לפסול חוקים    דן מרידור, שהיה מיוזמי החקיקה של שני חוקי היסוד, הודה בראיון בטלוויזיה ברגע של אמת: "האהבלים לא הבינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il