X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נותרים לבד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ניכור ילדי, ככלות כוחי אל תעזבני
בעת המודרנית, העת בה מסע הרדיפה החומרית, הקרייריסטית, האני לפני האנחנו, בשיאה, פתחנו את שערי המולדת לרווחה לעובדים זרים שיטפלו בהורינו, במי שלילותיהם היו לימים בטיפולם בנו בכל תחנות חיינו

מעת לעת אני מבטיח לעצמי כי היום אתפנה לבדוק לכמה מתוך מאה שישים ושבעה הקשישים שנמצאו השנה לאחר ימים אחדים מתים במיטותיהם, בסלון ביתם, על הרצפה במקלחת או סתם על כיסא במטבח מול ספל קפוא, הייתה משפחה, היו ילדים, נכדים ונינים.
מותם של אנשים אלה, חסרי הישע, אשר רק ריקבון גופתם והשכנים הנחשפים לריח הנורא העולה מביתם חושף את עליבות החיים של האדם הבודד, מגלה את המצב החברתי הנורא והעמוק בו אנו מצויים.
היה איש ואיננו, את איש הוא לא מעניין במותו כמו שלא עניין בחייו. בשבועות האחרונים התוודעתי לארבעה אנשים ונשים אשר להם משפחה, בנים ובנות נכדים, נכדות, אנשים אשר הכרותי עימם נוצרה ממנהגי להקדים שלום לכל אדם. אני יודע את שמם, את השעה בהם הם עומדים בחלון ביתם, ממתינים למישהו שידרוש בשלומם, ינופף בידיו לשלום, ישגר חיוך וימשיך בדרכו.
"מה שלומך", אני שואל והיא משיבה, נאנחת עמוקות, "הכל בסדר", "לא ראיתי אותך כבר שבוע, הכל בסדר, בסדר?", נשענת על מקל ההליכה שלה, זוקפת קמעא את גווה ואמרת מבוישת, כממתיקת סוד: "יש לי חמישה ילדים, כולם נשואים, הם יודעים שאבא שלהם נפטר לפני שלוש עשרה שנים, הם כבר לא דופקים בדלת, מסתפקים בטלפון סתמי, אני בודדה, יוצאת עם מקל ההליכה פעם בשלושה ימים, לנשום, לראות אנשם נחמדים כמוך." אני מביט באישה היפה הזו, הרהוטה, שומע את בכייה בלילות, רואה את כאבה בימים, מממש את בדידותה.
כמותה פגשתי לתדהמתי עוד שלושה אנשים בשבועות האחרונים שחזרו כל אחד בסגנונו, בעוצמת כאבו, בכניעתו למציאות הנוראה. הילדים כבר לא מבקרים, לא מתעניינים, עסוקים בעולמם, ניכור ילדי מובהק.
נפרדתי מהגברת הבודדה, ערירית בכפיית ילדיה המתנכרים והמשכתי בדרכי חולף מעל כיכר תאילנד בואכה פיליפינים, מביט בעשרות העובדות והעובדים הזרים, המצחקקים, נהנים משמש ישראלית חמימה. לצד כל אחד מהם עגלה ועליה יושבים, אבא, אמא, סבא, סבתא. עצרתי, מביט באנשים היקרים הללו שלכל אחד מהם היה עולם, היה שם, היה כבוד, הייתה משפחה, תוהה ביני לביני כמה מאותם אשים חסרי ישע סובלים מניכור ילדי?
בעת המודרנית, העת בה מסע הרדיפה החומרית, הקרייריסטית, האני לפני האנחנו, בשיאה, פתחנו את שערי המולדת לרווחה לעובדים זרים שיטפלו בהורינו, במי שלילותיהם היו לימים בטיפולם בנו בכל תחנות חיינו. אין באמירות אלה משום שיפוטיות, כי אם תיאור מציאות עגומה של תהליכים המתרחשים לנגד עיניו.
לפני למעלה משלושים שנה התנדבתי בבית אבות "נווה שמחה", בשכונת רוממה בירושלים, בית אבות של הציבור החרדי. מעבר לאיכות החיים המרשימה, שמחתי ביותר לראות משפחות משפחות, בנים, נכדים, נינים, כולם מגיעים להיות עם האבא - הסבא, עוטפים, מחבקים, מלטפים, משחקים, יושבים על הברכיים, מקבלים סוכריה על מקל, ממשיכים להיות משפחה גם בתוככי בית האבות.
המודל המרגש הזה, לפני למעלה משלושים שנה גרם לי בשבועות האחרונים לעצב עצום ורב, הניכור הילדי של ארבעת האנשים שפגשתי באחרונה, אל מול האהבה הבלתי פוסקת של הקשישים בנווה שמחה. שבתי לביתי חיבקתי את רעייתי, ילדיי הגדולים אשר אינם מוותרים על שיחת טלפון יומית, ביקור קבוע, ושרתי לעצמי בעצב גדול, "ככלות כוחי אל תעזבני".

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  28/08/2023   |   עודכן:  28/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניכור ילדי, ככלות כוחי אל תעזבני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אינני רוצה בהשפלתו של כל גוי, גם כשמדובר בגוי שיש לי מחלוקת קשה עם מדיניותו, גם שנגזר עלי להתעמת עם הגוי בעימותים מדיניים
דן מרגלית
קורע לב היה נאומו של ראש עיריית טירה מאמון עבד אל חי, שאילו היה כותב ולא נואם, בצרפתית ולא בעברית ובערבית, כי אז היה זה כקריאתו של אמיל זולא - "אני מאשים"
שמחה רוטמן
תקציר: יש לנו עם נפלא    בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי - פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים
ציפי לידר
בס"ד - כמה ולמה: המחט והאולם, ומה הקשר לפרשה?    סיעתא דשמיא בגשם וברוח - מה ההבדל ביניהם?    הכל בידי שמיים - גם יראת שמיים    ולקינוח מדרש השבוע על-פי הפרשה ומילת השבוע
דרור אידר
זהירות, סכנה: משבר חוקתי    האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il