X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לוין. עושה דברו ורצונוצ של השליט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ברגמן, לוין ווישינסקי גם
המאמר הזה הוא תמרור הוא ציון דרך בקרב על הגנת הדמוקרטיה הישראלית, ובעצם מדינת ישראל, מפני חבורת ביבי-לוין אות אדום שחושף חושך, אפלה
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

עמיתי ד"ר רונן ברגמן ממוקם בשורה העליונה של הבקיאים במערכות המודיעין והריגול, והמדיניות הכרוכה בהם. מאמריו ב"ניו-יורק טיימס" ובידיעות אחרונות הם עדות מוצקה לכך. היום פרסם באכסנייתו הישראלית (במקביל לנחום ברנע) מאמר התוקף את הוועדה-מטעם של יריב לוין בפרשת הרגולות (פגסוס), שעצם הקמתה שוחקת עד דק את המלחמה של המשטרה בפשיעה והשב"כ בטרור, וכל זאת רק כדי לשאת חן בעיני הדיקטטור בנימין נתניהו החותר לחלץ עצמו מאישומים פליליים.
המאמר הזה הוא תמרור. הוא ציון דרך בקרב על הגנת הדמוקרטיה הישראלית, ובעצם מדינת ישראל, מפני חבורת ביבי-לוין. אות אדום שחושף חושך, אפלה.
תזכורת במילה: לוין הביא לאישור הממשלה החלטה להקים ועדה-מטעם בראשות שופט בדימוס בלתי מתאים בשם משה דרורי. הוא כבר הביע דעתו הביקורתית על עצם העמדת ביבי לדין ומתח ביקורת על הפרקליטות. משחק מכור, כלשונו של ברנע.
עד כה נטיתי להשוות בין לוין לבין הסנאטור המאוס מויסקונסין ג'ו מקארתי, שניהל ציד מכפשות בארצות הברית נגד אישים נאורים כמו צ'ארלי צ'אפלין או אבי פצצת האטום האמריקני רוברט אופנהיימר. זה גם מה שעושה לוין בישראל. לה ולדמוקרטיה שלה.
אך עם מאמרו של ברגמן אני נוטה לחשוב שטעיתי. ראוי להשוות את לוין לאנדריי וישינסקי. מי הוא? נושא כליו המשפטיים ועושה דברו של העריץ הנורא יוסף דשגשווילי סטאלין. כאשר החליט סטאלין לטהר את השלטון, ובעיקר את פיקוד הצבא האדום ממי שלא השתתפו בפולחן האישיות שלו, מי שלא רקדו לפניו את ה"מה יפית"1 הוא זימן את אנדריי וישינסקי להיות התובע האכזר במשפטיהם המבוימים בשנות ה-30' של המאה שעברה.
וישינסקי היה נבל במה שהוגדר על-ידי הסופר ארתור קסטלר כמשפטי "אפלה בצהריים". מוסקבה הפכה לחושך, והצבא האדום - שכעבור שלוש שנים נקרא להתייצב מול הנאצים - התגלה במלוא חולשתו. לא היה לו פיקוד מקצועי ראוי, שחוסל במשפטי ה"אפלה בצהריים" של סטאלין בניהול וישינסקי. זה יריב לוין. הוא וישינסקי בעברית, עושה דברו ורצונו של השליט גם באמצעים פסולים כמו הקמת ועדה-מטעם הכרוכה בפגיעה בביטחון המדינה והציבור.
ספק אם הוועדה הזאת חוקית מפני שהעומד בראשה כבר התבטא לטובת ביבי ונגד הפרקליטות; ומפני שאם כבר ועדה כי אז ממלכתית, כחוק, בהיוועצות עם נשיאת העליון, דבר שמעוות פוליטי-משפטי כלוין לא יסכים לו לעולם.
זו ועדה שהפוליטיקאים בחרו לעצמם שופטים-מטעמם לטהר אותם מצל החשד לפליליותם. הכהן הגדול של הדמוקרטיה השיפוטית מנחם בגין לעולם לא היה נותן יד לצעד כזה. גם לא דוד בן-גוריון, שב"עסק הביש" נאבק למנוע הכרעה של פוליטיקאים בעניין שהוא משפטי מיסודו.2.
הוועדה אינה חוקית. היא לא מוסרית. באורח מעשי: אם מותר לה לסגור תיקים כי אז יש לאפשר לכל אדם אשר יוזמן להעיד בפניה לבוא עם עורך דינו. יתרה מזו, היות שהוועדה קיבלה סמכות לטפל בתיקים פליליים המצויים בעיצומה של חקירה, אני תוהה אם תעמוד לכל עד זכות השתיקה כמו באגף החקירות במשטרה. אם כן - יש להשתמש בזכות זו בסיטונות. נא לא לענות לממונים מטעם נתניהו, גבירותיי ורבותי.
ובלשונו של קאטו הזקן על קרתגו: על הוועדה הזו להיחרב. על הממשלה הזאת להיחרב. רק כך תזכה ישראל להצלה ולישועה ולחרות האזרח והפרט. ברוח ציטוט מפי ליברל-על הסבא רבא של הליכוד זאב ז'בוטינסקי שבוודאי מתהפך בקברו בראותו את ביבי: "בראשית ברא אלוהים את היחיד."

הערות

1. ריקוד יהודי מסורתי מהמאה ה-16 שעם השנים הפך סמל לריקוד המבטא חנופה והכפפת ראש בפני שליטים עריצים.
2. מאבקו של בן-גוריון בעמיתיו למפלגה בראשית שנות ה-60' ראוי להשוואה ולניתוח בפוסט נפרד.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/08/2023   |   עודכן:  29/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברגמן, לוין ווישינסקי גם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזמן שבוי של הניויורק טימס
יש  |  31/08/23 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
כמעט מתחת לרדאר מתחוללים כאן שינויים מרחיקי לכת    שתי המפלגות המייצגות יותר מכל את המחנה הלאומי בישראל פועלות ללא לאות בהנהגת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר על-מנת לשנות סדרי העדיפות, להוביל לחיזוק ההתיישבות, לחזק את כוחות הביטחון ולתת להם גיבוי, לחזק את הזהות היהודית של מדינת היהודים
יוסי אחימאיר
המרצע שיוצא אט-אט מן השק הוא במילה אחת - הכיבוש    על הכוונת - יהודה ושומרון והקריאה לנסיגה לקווי 67    מסתבר שגם אחרי ההינתקות ועקירת אלפי מתיישבים מגוש-קטיף, שהביאו עלינו ירי רקטות וטילים מעזה, שמאל זה לא הפיק לקח
דן מרגלית
   כבודו של יושב-ראש הוועדה השופט בדימוס משה דרורי במקומו מונח    כבוד כמה שאפשר, מקום ככל הניתן    אני מכיר את הביקורות הסוחפות על פסקי דינו של השופט אך משחתם עליהם הם תקפים ומחייבים אותנו
יוני בן-מנחם
מנצל את הפשיעה במגזר הערבי בישראל להגברת תופעת הברחת אמצעי לחימה לתוך ישראל וגיוס עבריינים לשורות הארגון    הפעילות הזו מגבירה את פוטנציאל הסיכון לביטחון ישראל, בשב"כ חוששים שגורמים עבריינים ערבים שרוצים לנקום במשטרה ובמדינה יחצו את הקווים, יתגייסו וישתפו פעולה עם חיזבאללה
עמנואל בן-סבו
בעת המודרנית, העת בה מסע הרדיפה החומרית, הקרייריסטית, האני לפני האנחנו, בשיאה, פתחנו את שערי המולדת לרווחה לעובדים זרים שיטפלו בהורינו, במי שלילותיהם היו לימים בטיפולם בנו בכל תחנות חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il