X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רעש הזמבורות [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
אין לנו ארץ אחרת גם אם אדמתה בוערת
המחאה שוחקת את עצמה לדעת יותר משעושה זאת הביקורת הגואה מבחוץ, עושה זאת הביקורת הגואה מבפנים כבר לא רואים את ההתקהלויות ההמוניות כבעבר עכשיו נשמעת יותר ויותר ביקורת פנימית, האנשים שואלים שאלות, הרבה שאלות ואין למארגנים תשובות

המחאה כבר צברה לעצמה היסטוריה. תחילתה אולי במאבק על כביש 6 (יוסי שריד, נביא האחוסלים1: "ממדינה שיש לה כביש, לכביש שיש לו מדינה"), עבור להפגנת האוהלים, שד' רוטשילד (2011), עבור למאבק האידיוטי על מתווה הגז (ש"הצליח" לדחות את הפקתו ב-10 שנים), עבור לתופעת בלפור הפרוורטית. ועד לא מכבר - ההפגנות האלימות בצירים מרכזיים של תל אביב.
המשותף: דור בא, דור הולך אבל אותם אנשים, ונדמה לי, תקנו אותי אם אני טועה, אותו מקור עדתי, אשכנזי, לפחות ב-90-80 אחוז, אחוס"לי (ע"ע), כלומר אשכנזי, מובהק והסיסמה: "לא, לא אחים אנחנו", עוטפת במלמלה דקה של טשטוש את הכל: שוב ההנהגה והניהול אותם - 80% - 90% המדוברים. כל היתר בני עדות אחרות ביניהם גם רבים מ"אנשי השטח". נתונים הגורמים לי ולעוד רבים, צער רב.
וגם עוד אפיון מוזר: גסות רוח ועויינות לכל הליך דמוקרטי באמת, אותה ביזה של השפה העברית, אותו יצר הרס של ציוד הבטיחות במרחב הציבורי, אותה צרחה של הזמבורות מחרישת האוזניים, והתבהלה הפוקדת בעקבות רדיפתה את משפחת הנבחר וילדיו בעיצומה של חופשתו. ומה יותר בריוני מתופעה זו ומה יותר אלים ממנה? כל אלה גם שוחקים את כוחותיהם הנפשיים של המפגינים עצמם. ומסתבר גם את כספם של הגנרלים. האנרגיות והרתיחה המבעבעת, מקרבות את סופם הפוליטי והציבורי.
לאן הם ילכו מכאן לאחר שתגמר המחאה? והרי היא תגמר ובקול ענות חלושה. לאן יפנה קומץ הגנרלים בחליפות הנפתלין המאכל את עצמו בחומצת השנאה? ורק חבל על ההרס שהם משאירים אחריהם. שובל של הרס, לא רק ברחובות שהיו לשדה קרב, אלא גם בנפשות. הרס ברמת הביחד הישראלי, הרס ברמת הנאמנות לאתוס הציוני, הרס לתפיסת הקהילה המורחבת, הרס לאחריות המשותפת.
ומה יישאר עמנו כאן? עמנו יישאר הביטוי בפועל שניתן לכל זה: הרס פיזי בתשתיות, בכבישים בצמתים, ועכשיו (כך אומרים) גם ברכבת הקלה. מה בדיוק צופן להם (ההורסים) ולנו העתיד? הרי הוא, בהכרח, יהיה עתיד משותף, שהרי אין לנו ארץ אחרת.
מועצה עליונה: משפטנים ומרצים בכירים למשפטים
הצעה לממשלה: לנוכח עמדתו הפוליטית של ביהמ"ש העליון, הקימו מועצת משפטנים בכירים עליונה.
לח"כ שמחה רוטמן, ולשרה מירי רגב - אתם מצפים משופטי העליון לתגובה שתגן על הממשלה מפני הפורעים במסגרת המחאה, מפני הרודפים אחרי נתניהו ושריו אם לאתרי החופשה שלהם ואם למקומות מגוריהם?? אתם מצפים לדין צדק, כאשר הבג"ץ מגן על החלטות הממשלה?? זה לא יקרה. העליון כבר הוכיח, מאז ימי בלפור העליזים, כי הוא יודע גם יודע לצפצף על טובת הציבור (התקהלות בעת מגפה!), כי הוא שומר וישמור מכל משמר את הפורעים למיניהם, בין אם המדובר ברחובות תל אביב שהפכו לשדה קרב, ובין אם מדובר, כאמור, באירועים פרוורטיים דוגמת בלפור. זאת מהטעם הפשוט - המשתתפים הם הדיוויזיות שלהם. הם החיילים שלהם. הם יישמעו להם באופן מוחלט (גנץ אף הצהיר על כך). העליונים, שלמעשה נטלו את השלטון בכוח, לא יאפשרו לגעת ולו בציפורן אצבעם הקטנה של חייליהם.
הממשלה, היוזמת רפורמה, אבוי, במערכת המשפט, נתפסת על ידם כאויבת, לא כמשרתת את הציבור, בתוקף העובדה כי נבחרה דמוקרטית, אלא כמתחרה עמם על השלטון בפועל במדינה. עכשיו כל האמצעים כשרים לשמירה על כוחם האבסולוטי.
בציבור נשמעות לאחרונה דעות כי רק מועצת משפטנים שתהיה מורכבת ממשפטנים בכירים, (מתנדבים), מהעולם האקדמי, כולל שופטים בכירים לשעבר (לא פחות טוב מטייסים לשעבר), תוכל להוות כלי עזר מקצועי, שיספק לממשלה אפשרות לפעול במרחב הציבורי עם גיבוי סביר. יאפשר לממשלה לנשום. לנוכח העויינות (שכבר איננה מוסתרת) של המערכת המשפטית הקיימת לממשלה ואף לכנסת, עכשיו הזמן לפעול בכיוון זה. ויפה שעה אחת קודם.

הערות

1. פרופ' ברוך קימרלינג המנוח, אשר בספרו "קץ שלטון האחוסלים" (אחוס"לים: אשכנזים, חילונים, סוציאליסטים, הו"ל: 2001), ניתח באופן מבריק את התפוררות השליטה הדומיננטית של קבוצה גדולה זו, טען אז, שאותו פלח גדול, כמחצית מכלל הציבור היהודי בישראל, נחלש, והוא ימשיך ויחלש בהתמדה מול 'קואליציות מיעוטים' של מתנחלים, חרדים, רוסים ומזרחים פריפריאליים כהגדרתו, ומול קפיטליזם וכיבוש מעמיקים. האחוסלים, לגבי דידו, מצויים על נתיב המבשר את קיצם מבחינה שלטונית.
להוציא התייחסותו לעניין הכיבוש ולעניין ההצבעה הרוסית, הניתוח שלו תואם בדייקנות מפתיעה את המתרחש כיום. אם נסתכל על התדרדרותה האלקטורלית של מפלגת העבודה כיום, אל מתחת לאחוז החסימה (בכל הסקרים), ניווכח כי ניתוחו של קימרלינג הוא תיאור מדויק של ההווייה הישראלית דעכשיו. סיפור על דור ועל דרך החתחתים שהוא פוסע בה. דור שמנהיגותו אבדה והוא אחריה. דור שמרכיביו הפוליטיים והציבוריים, לא השכילו להכינו למסע המיוחד שהוא עתיד לעמוד על מפתנו, כבר בימינו אלה. מסע שהיה אמור להיות מסע של שלום ואחווה בין עדתית.
המסר, המשודר אלינו מצרחות הזמבורות, מוכיח לנו, בקול תרועה גדולה, שלא כך קרה. הזמבוריסטים/האחוסלים החמיצו שוב ושוב במהלך הדור האחרון את ההזדמנות הגדולה לפיוס, לאחוות אחים ועדות. לשלום על ישראל ובתוך ישראל. החמצה שהיא בממדים היסטוריים.

תאריך:  29/08/2023   |   עודכן:  29/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לנו ארץ אחרת גם אם אדמתה בוערת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם לסורים ולקובנים אין
שאול א.  |  31/08/23 07:54
2
הבולדוזר דוהר, ומי על ההגה?
עובד 1  |  1/09/23 00:39
3
הגרמנים והאוסטרים הם אותו עם. ל"ת
ציני  |  6/09/23 11:13
4
המחאה תסתיים כאשר יחוסל
הירונימוס  |  6/09/23 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יוסי אחימאיר
המרצע שיוצא אט-אט מן השק הוא במילה אחת - הכיבוש    על הכוונת - יהודה ושומרון והקריאה לנסיגה לקווי 67    מסתבר שגם אחרי ההינתקות ועקירת אלפי מתיישבים מגוש-קטיף, שהביאו עלינו ירי רקטות וטילים מעזה, שמאל זה לא הפיק לקח
דן מרגלית
   כבודו של יושב-ראש הוועדה השופט בדימוס משה דרורי במקומו מונח    כבוד כמה שאפשר, מקום ככל הניתן    אני מכיר את הביקורות הסוחפות על פסקי דינו של השופט אך משחתם עליהם הם תקפים ומחייבים אותנו
שמחה רוטמן
תקציר: יש לנו עם נפלא    בזמבורות לא פגשתי, אפילו לא באחת! אבל אגיד לכם מה כן פגשתי - פגשתי בחופשה הרבה מאוד ישראלים יפים
דרור אידר
זהירות, סכנה: משבר חוקתי    האם השופטת חיות מתכננת משבר חוקתי? האם תחצה את הקו האדום ותפסול חוקי יסוד בואכה הוצאה לנבצרות של ראש ממשלה מכהן?
אביתר בן-צדף
ההפיכה הצבאית (פוטש), שאנו בעיצומה, מאוששת את מה שחוקרי המשטר הישראלי אמרו מזמן - במדינת ישראל יש צבא, שיש לו מדינה    העילית נתקפה מראש בחרדה כיוון שהמגמה ברורה, וממשלת בנט-לפיד הוכיחה זאת: לשמאל ולעלית אין סיכוי לעלות לשלטון בבחירות - גם בעזרת הח"כים הערביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il