X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עימותים במחנה הפליטים הפלשתיני עין אל-חילווה [צילום: בילאל חוסיין/AP]
האיסלאם הקיצוני מאתגר את פתח בלבנון
במחנה הפליטים עין אלחילווה בלבנון התחדשו הקרבות בין פעילים של תנועת פתח לבין פעילים של קבוצות טרור איסלאמיות קיצוניות המנסות להשתלט על המחנה. הרש"פ נחושה שלא לוותר על שליטה במחנה שנחשב לאחד ממאחזי הכוח שלה בלבנון

נג'יב מיקאתי ראש הממשלה הזמני של לבנון התקשר בסוף השבוע שעבר ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודן עמו בהתפתחויות האחרונות במחנה הפליטים עין אלחילווה בלבנון הסמוך לעיר צידון בעקבות הקרבות המרים שהתחדשו בימים האחרונים במחנה. מיקאתי אמר למחמוד עבאס כי מה שקורה במחנה הפליטים איננו משרת את הבעיה הפלשתינית וגורם נזק גדול ללבנון ובמיוחד לעיר צידון, הוא הדגיש כי הפלשתינים חייבים לנהוג על-פי החוקים הנהוגים בלבנון ולשמור על שלום אזרחיה.
בימים האחרונים נהרגו בקרבות 3 פעילים חמושים ועוד אזרח אחד, הקרבות הם בין פעילי תנועת פתח לבין פעילים של קבוצות איסלאמיות קיצוניות. ב-29 באוגוסט השנה היו קרבות במחנה הפליטים עין אלחילווה שבהם נהרגו 13 בני אדם, הם נמשכו 5 ימים עד שהושגה הפסקת אש בהתערבות ארגון חיזבאללה וממשלת לבנון.
במהלך הקרבות אז חוסל ביריות הגנרל אבו אשרף אלערמושי, בכיר בתנועת פתח ומפקד כוחות הביטחון הלאומי בצידון. צבא לבנון קרא לכל הצדדים להפסיק את האש אבל הקריאה שלו לא עזרה, לצבא לבנון אסור להיכנס לתוך מחנות הפליטים הפלשתינים בלבנון על-פי הסכם בין אש"ף לממשלת לבנון, הפלגים הפלשתינים הם ששומרים על הביטחון במחנות הפליטים באמצעות כוח ביטחון משותף.
בעקבות הקרבות האחרונים ברחו ממחנה הפליטים עין אלחילווה כ-250 תושבים, במחנה מתגוררים כ-45 אלף פליטים פלשתינים. תנועת פתח מאשימה את הקבוצות האיסלאמיות הקיצוניות הקשורות לארגוני אל-קאעידה ודאעש, שפעיליהם הגיעו מסוריה, כי הן מנסות להשתלט על המחנה שהינו מחנה הפליטים הגדול ביותר בלבנון.
גורמים בכירים בלבנון טוענים כי הקרבות במחנה החלו לאחר ביקורו של ראש המודיעין הפלשתיני מאג'ד פרג' בחודש שעבר בביירות ולאחר שנועד עם בכירים בממשלת לבנון.
הרש"פ פועלת לחזק את שליטתה בתוך מחנות הפליטים בלבנון ולמנוע את השתלטותן של קבוצות איסלאמיות ג'יהאדיסטיות ושל תנועת חמאס על מחנות הפליטים הפלשתינים וגם להקים הנהגה חדש של תנועת פתח ובכך לנטרל את מוקדי הכוח במחנות הפליטים של מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
יו"ר הרש"פ מנסה לחזק את מעמדו בקרב הפליטים הפלשתינים בלבנון. על-פי גורמים לבנונים, ראש המודיעין הפלשתיני מאג'ד פרג' הביא עמו ללבנון כסף רב כדי לרכוש את התמיכה של פעילי תנועת פתח במחנות הפליטים. ברש"פ חוששים כי השתלטות של הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים על מחנה הפליטים עין אלחילווה בלבנון תהווה תקדים מסוכן לגבי שאר מחנות הפליטים בלבנון, הקרבות כנראה ימשכו בתקופה הקרובה, תנועת פתח נחושה שלא לאפשר לארגונים האיסלאמיים הקיצוניים להשתלט על מוקד הכוח החשוב שלה בלבנון.

תאריך:  11/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיסלאם הקיצוני מאתגר את פתח בלבנון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
ירדן החליטה להגביר את המלחמה נגד תופעת הברחות הסמים מסוריה לשטחה והיא תקים אזור חיץ ביטחוני בגבולה הצפוני. ירדן נזהרת שלא להפנות אצבע מאשימה כלפי המשטר הסורי למרות שאחיו של הנשיא בשאר אסד הוא שעומד בראש מערך ייצור הסמים והברחתם לשטח ירדן
יוני בן-מנחם
הוועידה השמינית של תנועת פתח תתכנס בעוד כחודשיים וחוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף פועל כדי להתמנות לסגנו של עבאס    קרב הירושה ברש"פ מתגבר וחוסיין א-שיח' פועל גם כדי לקבל תמיכה אזורית למהלך שיזם
ירון פרידמן
מחאה חסרת תקדים של הדרוזים במחוז סוידא בדרום סוריה התפרצה בשבוע שעבר. אין ספק שמצב זה מטריד את המשטר הסורי. האם זה צריך להטריד גם אותנו?
מרדכי ליפמן
הצטרפותה של סעודיה להסכמי השלום הקיימים בין ישראל לבין מדינות ערביות אחרות תחזק אותן באותם הסכמים שלא נהנים מפופולריות מיוחדת בקרב אזרחיהן, בתוקף העובדה שנעשו עם "האויב הציוני", לשעבר
סימה שיין, דניס סיטרינוביץ
במקביל לשיחות הגרעין וחילופי האסירים, וושינגטון פועלת בנחישות נגד הברחות הנפט האירניות - וטהרן מגיבה בהפגנות כוח ובאיומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il