X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. איחד את כל ההפכים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
ואת אשר אהבת שנאתי
צאו וראו איך הפך דני דיין מאויב לאוהב, איך הפך נפתלי בנט, הפשיסט הקיצוני, לאתרוג רענן, איך הפכה הפאשיסטית הקיצונית איילת שקד לאמא תרזה

וידויו של רב ניסים גאון הנאמר בתפילת יום הכיפורים הוא מראה עצובה למציאות העכורה שהתרגשה על החברה הישראלית במדינה היהודית הדמוקרטית. כה כתב רב ניסים גאון:
"... ואת אשר טהרת טמאתי. את אשר טמאת טהרתי.
את אשר התרת אסרתי. את אשר אסרת התרתי.
ואת אשר אהבת שנאתי. ואת אשר שנאת אהבתי.
את אשר הקלת החמרתי. ואת אשר החמרת הקלתי.
את אשר קרבת רחקתי. ואת אשר רחקת קרבתי.
כי להכעיסך עשיתי. ובעזות מצח באתי....."
נזכרתי ביועצת המשפטית לממשלה, נזכרתי בפרקליט המדינה, נזכרתי בנבחרי ציבור בהווה ובעבר בהם כאלה שהיו ממובילי ודורשי מימוש מלא של הרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת, ללא פשרות, ללא תיווכים, ללא ויתורים.
נזכרתי בכבוד ראש הממשלה החליפי, בראש הממשלה המיועד, בראש הממשלה (בפועל), נזכרתי באנשי תקשורת בעלי יכולת התאמה מהירה כל כך, נזכרתי באנשי הרוח שנאלמו ואתמול הלמו, בסטיריקנים שההומור המושחז שלהם התנוון ולאחר פרק זמן קצר שב לתפקידו, שחיטת פרות קדושות במצ'טות.
נזכרתי באנשי זרועות הביטחון שאך לפני שנה ומחצה כל איום ביטחוני, קיומי אמיתי, נדמה בעיניהם כבר חלוף, כזניח, שולי, בימים אלה צל הרים כהרים, מתריעים, זורעים תבהלה, סוף העולם מאחרי דלת.
נזכרתי בשקט היחסי ששרר באולפנים ובקרב מומחי הכלכלה שיצאו לפגרה ארוכה בעת שמחירי הדירות טיפסו יותר גבוה מהקילימנג'רו ומחירי הדלק האמירו גבוה יותר מהאוורסט, בהתייחסות ליוקר המחיה, והיום כל בעל דוכן בצל מצולם מכל זווית, דומע ומבכה את מר גורלו.
רב ניסים גאון היה ככל הנראה לא רק תלמיד חכם עצום, חכם ובקי בהלכה ובפרד"ס היהודי, משורר מופלא אשר בדורו הכירו באיכויותיו האומנותיות. רב ניסים היה בעיקר בעל יכולת חיזוי וניבוי מדהימה, נביא וצופה אמיתי, כמו ידע מה יקרה בעוד 961 שנים מיום פטירתו, אך לא ידע רב ניסים גאון שיהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו, לחושך יקרא אור, לטמא טהור, לשונא אוהב.
רב ניסים לא הכיר את מחולל ומאמת שירו-פיוטו החשוב, בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל אשר נולד מאות שנים אחרי פטירתו והיה למזקק ומדייק הראייה האלטרנטיבית, של האומרים לכן לא ולאסור מותר.
המציאות הישראלית המורכבת והמאתגרת חזרה 961 שנים במנהרת הזמן. בנימין נתניהו, שיש הרואים בו "צלם בהיכל", "נזם זהב באף חזיר", "סכנה לדמוקרטיה", "בוגד בביטחון המדינה", "סכנה למדינת ישראל", איחד, באיחור "קל", את כל ההפכים בשירו-פיוטו של רב ניסים גאון.
מעט מהשנה האחרונה, צאו וראו איך הפך דני דיין מאויב לאוהב, איך הפך נפתלי בנט, הפשיסט הקיצוני, לאתרוג רענן, איך הפכה הפאשיסטית הקיצונית איילת שקד לאמא תרזה, איך הפך הגזען החשוך זולל הערבים אביגדור ליברמן לחנה בבלי הגרסה הגברית, איך הפך זה ואיך הפכה זו אשר שינו את ערכיהם, אמונותיהם, דעותיהם, לאהובים ונאהבים, לשונאים ומוקעים.
וכך, 961 שנים לאחר פטירתו של רב ניסים, התחולל הנס הגדול, קם ונהיה הדבר, הנה ההסבר לעיוורון שאחז באדם הסביר הרואה חיטה כשעורה, רע כטוב, חושך לאור. הכל מתחיל ונגמר בבנימין נתניהו, יגיד: אסור, תזעק המקהלה: מותר, יגיד: להקל, יצווחו: להחמיר, יגיד: לאסור, יצפצפו: להתיר. 961 שנים ורב ניסים גאון חזה, ניבא ולא ידע מה ניבא, מי יגול עפר מעיניו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/09/2023   |   עודכן:  19/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי ארדן
כשאין לחברות נדל"ן שווי שוק ציבורי להתייחס עליו בונים מודל אפילו עם שיעור היוון נדיב מגיעים לשווי גבוה מאוד לפעילויות התחדשות    בשנה האחרונה אנחנו רואים פער עצום בין התמחור בשוק הפרטי לבין התמחור המתקבל בשוק הציבורי
דן מרגלית
השבועון "אקונומיסט" הקדיש מאמר ותחקיר ענק לנטייה של הנהגות שונות בעולם להעדיף את הדיקטטורה על הדמוקרטיה    כל המתואר בו מתרחש תחת שלטון ביבי בישראל
יוסף גערליצקי
זוהי שעה קריטית    אנו מוכרחים, כל אחד בעצמו, כל משפחה, כל קהילה וכל חברה, וכולנו יחד, להחליט על שינוי כיוון מוחלט
דרור אידר
ראש השנה דוחף אותנו להתייחס לסוגיית הזמן    מה המשמעות העמוקה של העמידה מולו ושל היכולת לקבוע לו גבולות של קודש וחול    ועוד: בריאת העולם או בריאת האדם?
חנינא פורת
הווי חיים במעברת "חצרים" באר שבע של שנות החמישים והשישים    סיפורים קטנים וזיכרונות בספרו החדש של רפאל שטרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il