X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. נמאס לו [צילום: חיים צח/לע"מ]
כשלראש הממשלה נמאס
מאז האסון הלאומי הנורא שניחת על ראשנו, על ראשה של האומה היהודית-ישראלית, התברר כי הנרטיב השולט בכיפה הוא שלא רק יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה, אלא חצי מהעם

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, החליט להיעדר ככל הנראה מטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הנרצח, יצחק רבין ז"ל. קראתי פעמיים את המשפט דלעיל, משפט כמעט ולא נתפס ובוודאי מעורר אי-נוחות וגרדת בנפש הנבוכה.
יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה הוא יום משמעותי או לפחות כך אמור היה להיות. יום של התבוננות פנימה, יום של שיח פנימי וחיצוני אודות הגורמים לרצח, ההתמודדות עם השלכותיו. מניעת הרצח הבא, שיעורי חיים על שיח מכבד, על מחלוקת ללא סכינים, על מאבקים פוליטיים ללא קנה אקדח, על אי-הסכמה ללא יריות. יצחק רבין כמשל למציאות נוראה שהובילה לאסון הלאומי הנורא, אסון אשר גם במרחק הזמן עדיין מבעבע וסוער בקרב חלקים באוכלוסייה.
יצחק רבין היה פוליטיקאי, נבחר ציבור, ראש מפלגה על כל המשתמע מכך, לטוב ולמוטב, עם אמונות, ערכים, אידאולוגיה פוליטית אשר קמו לה כצפוי מתנגדים ותומכים. יצחק רבין היה בעל כורחו לסמל "בזכות" ההסתה, האיבה, השנאה, המעשים שעשה והוביל, אמונתו הפוליטית וערכיו.
יצחק רבין נרצח על-ידי יגאל עמיר, יהודי, רוצח, נוטל נפש אדם. ידיו הם שלחצו על ההדק, אקדחו הוא שירה את שלושת כדורי המוות, יגאל עמיר רצח את ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין. יגאל עמיר. אלא, שמאז האסון הלאומי הנורא שניחת על ראשנו, על ראשה של האומה היהודית-ישראלית, התברר כי הנרטיב השולט בכיפה הוא שלא רק יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה, אלא חצי מהעם, חובשי כיפות, מתיישבים, ימניים, כולם לחצו ביחד על ההדק, כולם שיגרו את שלושת כדורי המוות, כולם אשמים ברצח הנורא.
בשם החרון, העברה, הזעם והיגון הנורא סומן ציבור שלם כאשם ברצח, מנהיגי הימין הוקעו אל עמוד הקלון הציבורי, על ראשו של ראש האופוזיציה דאז וראש הממשלה כיום, בנימין נתניהו, הוטבע אות קלון נצחי כאשם בהסתה שהובילה לרצח. שקר שהודהד, שפומפם, שהושתל ושהוטמע עמוק עמוק על-ידי בעלי אינטרסים ומתנגדים פוליטיים. נרטיב נולד, נרטיב שכולו עלילת דם שהופרכה שוב ושוב אך קנתה לה שביתה בתודעת הציבור.
ומהשנה הראשונה בה האשים חצי עם את החצי השני ברצח הנורא, מאז ציון יום השנה לרצח בה נמצאו האשמים על-ידי בית דין שדה פוליטי, הפכה העצרת ממה שהייתה אמורה להיות, עצרת של התבוננות, למידה והפקת לקחים, לעצרת של שנאה והכפשה נוראה נגד ציבורים שונים בחברה הישראלית מרבנים ועד ראש ממשלה.
על אף ההתנפלות הנוראה, גם על-ידי חלק מבני משפחתו של יצחק רבין המנוח, המשיך ראש הממשלה, בנימין נתניהו להשתתף בעצרות בהן שוב ושוב שוגרה לעברו בכינון ישיר ארטילריה של האשמה, ארטילריה של שנאה. הוא נשא עלבונו בדממה, מחויב כאחראי המבוגר, ללכידות הלאומית. עד אשר השנאה גדשה את הסאה, עד אשר עלילת הדם הייתה לבלתי נסבלת, עד אשר כלו כל הקיצין ואף חלק מבני משפחת רבין הרהיבו חוצפה ועזות מצח וליהגו בבריונות נגד בנימין נתניהו.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ככל הנראה החליט ובצדק, עם כל הצער ואי הנוחות, להפסיק להשתתף בטקסים המשמיצים, המגדפים, המרחיבים את השסע, המהדהדים את הרמייה, המסיתים כנגדו, הפסיק להגיע לטקסים בהם הוא מועלה מחדש על מוקד השנאה ו"זוכה" להצלפות בטקסי ההלקאה המתחזים לטקס זיכרון ממלכתי.
זוהי ללא ספק מציאות עצובה, מטרידה, מקוממת, מציאות בה האסון הלאומי של רצח ראש הממשלה מפספס ומחטיא את מטרתו. במקום התבוננות, חיבורים, לכידות הפך יום זה ליום השתלחות, הכפשות חירופים וגידופים. יצחק רבין המנוח ראוי ליותר.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/10/2023   |   עודכן:  02/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלראש הממשלה נמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המציאות העגומה היא שמי שעמד
הירונימוס  |  2/10/23 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
מפלגת האופוזציה הראשית, "הקואליציה האזרחית", ערכה מצעד ענק בשם "מצעד מיליון הלבבות", כדי למחות נגד ממשלת הימין שבשלטון, ולקרוא לשינוי במדינה הנשלטת בידי מפלגת השלטון מאז 2015
איתן קלינסקי
במדרש תסשא פרק כ"א מובא כי "עשרים ושלוש נשים ישרות, גדולות בצדקת ישראל"    אני מבקש לומר תודה לתנאי המשנה, על מה שמצאו לנכון לכתוב על האושפיזות
יעקב אחימאיר
ישראל, המקפידה לשגר סיוע למדינות שסבלו מפגעי טבע כמו רעידות אדמה, מתעלמת בימים אלה מסבלם של עשרות אלפי פליטים ארמנים הנמלטים מחבל נגורנו קראבך כדי לשוב למולדת, ארמניה
דן מרגלית
אין ספק, אנו בהפוגה, והיא אפילו פחות משביתת נשק במלחמת העצמאות העכשווית שלנו    האש תתחדש עם שובה של הכנסת לפעילות
אפרים הלפרין
הדיון בבג"ץ הבהיר לי שוב עד כמה המבנה המשפטי של מדינת ישראל הוא מבנה רעוע וזקוק מאוד לשיפוץ    המטבע מונח לשופטים מתחת לפנס והם מחפשים אותו באפלה מוחלטת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il