X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. רחמים? [צילום: מיה אלרוזו/AP]
ביבי נגד ביבי
יותר מכל זה ביבי נגד ביבי, והחשבון מוגש לנו, בדם בנותינו ובנינו, נכדותינו ונכדינו האם למרות הנזק הנורא שגרם לי כאחד מן השורה בעם ישראל אני שומע באוזני הפנימית צליל עמום של רחמים כלפיו?
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ארבעה מעיתונאי ה"ניו-יורק טיימס" - בהם גם ד"ר רונן ברגמן - לא בלעו את ההכחשה הישראלית לפיה אין ארצות הברית לוחצת על ישראל לעכב את המתקפה היבשתית בעזה. לאחר מכן, הבוקר, חבר ברגמן אל נחום ברנע ובאותיות-קידוש-לבנה הם הודיעו בידיעות אחרונות על משבר אמון בין בנימין נתניהו לבין צמרת צה"ל. ביבי כועס על צה"ל, כתבו במאמרם "שלב הדשדוש". הוא כועס על הקצונה הבכירה. הוא כועס על כל העולם ומחציתו. רק ששכח את אשר ידע פעם: "יופיטר, אתה כועס - סימן שאינך צודק".
הוא כועס על הרצי הלוי ורונן בר ואהרון חליוה, וכדי להציק להם נפגש פעמיים עם מבקרם החריף יצחק בריק; והוא כועס על נפתלי בנט ההגון שהצטרף אליהם ולקח אחריות לחלקו במפולת; והוא כועס על חמאס ששם אותו ללעג ולקלס, והציגו ככלי ריק; והוא כועס על מי שמעז להיות עיתונאי ולא שופר שלו; ויותר מכל הוא כועס על בנימין נתניהו. בדיוק כך.
ביבי זועם על עצמו שאינו מסוגל להחליט על פלישה יבשתית לרצועת עזה; ועל עצמו שאינו מסוגל להחליט כי לא תהיה פלישה יבשתית לרצועת עזה.
כמה מוכה ובזוי הוא נראה במעבר בין הצהרותיו הבומבסטיות שהוא כה חזק לבין הצורך לממש אותן; וכיצד החליט על מהלך צבאי בלי לקבוע לו יעד. ממש כמו אהוד אולמרט שפתח במלחמת לבנון השנייה בלי יעד וסיים אותה ביבבה ובעמוד האש והעשן שהיתמר מן המסוק האחרון אשר נפל במוצאי שבת, 2006.
נכון, זה ביבי נגד כל העולם מינוס שופריו שגם הם מתחלפים חדשים לבקרים; אבל יותר מכל זה ביבי נגד ביבי, והחשבון מוגש לנו, בדם בנותינו ובנינו, נכדותינו ונכדינו. האם הוא מבין? האם הוא שומע את השתיקה הרועמת של חלק משריו? האם יודע מי שלושה השרים הנזכרים בכתבתה של מורן אזולאי, ששוקלים לעלות על רחפן ולהתעופף מספינתו הטובעת?
ריבונו של עולם, האם למרות הנזק הנורא שגרם לי כאחד מן השורה בעם ישראל אני שומע באוזני הפנימית צליל עמום של רחמים כלפיו? הרי כבר נקבע ביהדות כי (מן הזיכרון בלי בדיקה) "אפילו חרב חדה נחה על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים".
כיצד, אפוא, יוצאים מן המבוי הסתום? מהחתירה של ביבי תחת צה"ל ושר הביטחון יואב גלנט? היש פתרון מעשי? יש הצעה מעשית. בפוסט בעוד כמה שעות...

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/10/2023   |   עודכן:  23/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי נגד ביבי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שנאה עוורת
ea  |  25/10/23 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
השקט יורד על הבית, צריך לאגור ולאסוף את עצמנו, לקראת פתיחת השבוע השלישי למלחמה, לעוד ימים שאיש אינו יודע מה יביאו עימם, איש אינו יודע לאן יובילו, במיטה מדברים
אביתר בן-צדף
אין מקום להמשך שירותו של מי שכשל, גם בעת מלחמה, ולבטח אין סיבה לקדמו בדרגות אחריה    למרות כישלונותיהם הקרביים, עלו קצינים בצה"ל בדרגה, קודמו לתפקידים בכירים, ואף נבחרו לרמטכ"לים    אי-אפשר להיפטר מהנכשלים אצלנו אלא באמצעות ועדות חקירה
ציפי לידר
להתחיל מבראשית    ויהי ערב ויהי בקר יום אחד    מדוע המספר מונה?    בגלות טמונה הגאולה, ובחשכה טמון גרעין האור    יש לי יום יום חג, מכירים?
דן מרגלית
האיש הזה אינו מסוגל להוביל את ישראל למלחמה ברצועת עזה    הוא אינו ראוי לעמוד בראש מערכתו לחיים ולמוות של העם היהודי
יעקב אחימאיר
אומנם תא"ל הגרי הוא מבכירי חיל-הים, אך הרצאת המידע המוגש שלנו נעשית ביובש אפור, ללא כל לחלוחית    איננו יודעים אם אפרוריות זו, המאפיינת את סגנונו, אפיינה גם את שגרת ביצועיו בחיל-הים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il