X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חברת מופת [בינג AI]
פרשת השבוע "לך לך" (ב')
אנחנו, בני אברהם, בן דור העשרים לבריאה, שואפים להקים חבת מופת שיתברכו בנו - בני עם ישראל - כל העמים, שלא יתברכו בנו כחברה הנותנת עדיפות להון מכוער, לשלטון מושחת ולעולם תחתון

אודה, שקשה לי להקליד מלים המייסרות את עמי במישוריות המוסרית בימים אלו, שהקיומיות הלאומית שלנו בארץ ישראל נאבקת על נפשה מול כוחות עוינים המבקשים להכחידה. אך אני נוטל דוגמה מהנביא ירמיהו, שבעיצומם של ימים הקשים מנשוא, כשהכוחות המבקשים להכחיד את הקיומיות היהודית בארץ ישראל התעצמו, הנביא ירמיהו לא זנח את הקול הזועק: "בִּכְנָפַיִךְ נִמְצְאוּ דָּם נְפָשׁוֹת אֶבְיוֹנִים נְקִיִּים, לֹא בַּמַּחֲתֶרֶת מְצָאתִים... הִנְנִי נִשְׁפָּט אוֹתָךְ עַל אוֹמְרֵךְ לֹא חָטָאתִִי" (ירמיהו, פרק ב', פסוק ל'). נזקקתי להקדמה זו, כי לפרשת המרגשת, המשתפת אותנו בחוויה המרגשת של כניסת אברהם אבינו, אבי האומה לארץ ישראל, אני מבקש להביע את כאבי, כי אנחנו, בניו של אברהם אבינו, מעדנו בשלל מישורים מוסריים, שאברהם עמל קשות כדי לפרוס אותם כנדבכי קיומנו בארץ ישראל.
בשבת נקרא את פרשת "לֵךְ לְךָ" בסימן של כפל משמעות. בטקס קבלת שבת בבית או בהתכנסות בבית הכנסת נלווה את אברהם אבינו, שעל-פי תפיסת המקרא עשרים דורות עברו מהאדם הראשון עד בחירתו, כשנאמר לו: "לֵךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלָדְתְךָ" (בראשית י"ב, א'). אברהם אבינו יצא מחרן למרחבי הארץ, בה אנחנו חיים, אותה אנחנו אוהבים. היעד ליציאתו לכאן מובהר בפסוק: "שֶׁיִּתְבָּרְכוּ בְּךָ כּל מִשְׁפָּחוֹת הָאֲדָמָה" ( אותו פרק י"ב פסוק ב').
אנחנו, בני אברהם, בן דור העשרים לבריאה, שואפים להקים חבת מופת שיתברכו בנו - בני עם ישראל - כל העמים, שלא יתברכו בנו כחברה הנותנת עדיפות להון מכֹעָר, לשלטון מושחת ולעולם תחתון. שיתברכו בנו בהון אנושי הערכי, שבנה ובונה את מדינת ישראל.
אנחנו הנאספים בטקס משפחתי או בבית הכנסת וקוראים את פרשת "לך לך" ממשיכים לבטא את זעקת הנוקד והבוקר, בולס השקמים הנביא עמוס מתקוע אל המעוותים את ערכיו המוסריים של אברהם אבינו. נמשיך לזעוק את זעקתו, שלא השלימה עם קוטביות חברתית, בה "פָּרוֹת הַבָּשָׁן עוֹשְׁקוֹת דַּלִּים וְרוֹצְצוֹת אֶבְיוֹנִים" (עמוס פר' ד' פס' א') בה חברות קבלן מכות בהון האנושי של החברה הישראלית.
אנחנו הנאספים ומקריאים את פרשת "לך לך". אנחנו קוראים את המשאלה של אבי האומה לייצב בארצנו חברה, כלשון הכתוב בפרשה - "וְנִבִרְכוּ בָּה כָּל מִשְׁפָּחוֹת הָאֲדמָה", לכן עלינו להוקיע שלטון מסית נגד מערכות המשפט, נגד היועץ המשפטי לממשלה. לכן אמצנו את השם של פרשת השבוע וקראנו כאן בקול "לֵךְ לְךָ", "לֵךְ לְךָ מֵאִתָּנוּ", ונמשיך לקרוא בקול "לֵךְ לְךָ". לך מאתנו ראש ממשלה, שאחראי למציאות החיים המדממת יום-יום בארצנו האהובה.
במציאות הנוכחית אליה נקלענו בימים אלו, אני מציין בכאב, שאל לנו להצניע את המאבק למימוש ערכי פרשת "לך לך", כשכל האנרגיות חייבות להיות מופנות למלחמת הקיום הלאומי שלנו מול אלו, ששמו לעצמם מטרה להכחיד את הקיומיות היהודית בארץ ישראל. ירמיהו לא זנח את המאבק לכינונה של ארץ בה לא תהיה מציאות כי "מִקָּטְנָם וְעַד גְּדוֹלָם כֻּלּוֹ בּוֹצֵעַ בֶּצַע וּמִנָּבִיא וְעַד כֹּהֵן כֻּלּוֹ עוֹשֶׁה שֶׁקֶר (ירמיהו פרק ו' פסוק י"ג ).
אני נושא תפילה בלבי, שנמשיך להיות ו"יִתְּבָּרְכוּ בְּךָ כָּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה" יתברכו בדפוסי החיים של עולמנו המוסרי ושתיכשל מזָימתם של מבקשי ההתנכלות לקיומנו הלאומי.

תאריך:  26/10/2023   |   עודכן:  26/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת השבוע "לך לך" (ב')
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נהניתי מקריאת המאמר
סימה אל.  |  26/10/23 13:25
2
קבל את הברכה השומרית
חזק ואמץ  |  26/10/23 13:28
3
איתן, הרבה הרבה בריאות
בן ציון   |  26/10/23 14:55
4
מאחל בשורות של שלום
מאחל סוף שבוע טוב  |  26/10/23 17:00
5
שבת של בשורות טובות. ל"ת
שבת שלום ומבורכת  |  27/10/23 10:00
6
מגיע לעם ישראל שבת נעימה
שבת נעימה לעם ישר  |  27/10/23 10:54
7
ויתברכו בנו ,עם ישראל, כל העול
מי ייתן  |  27/10/23 14:13
8
מאחל לאיתן הרבה בריאות ורק טוב
בן ציון  |  30/10/23 10:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף גערליצקי
נשאלת השאלה האם רבי אלעזר לא ידע שהקב"ה ברא את אותו האדם ושגוף האדם וצורתו הם יציר כפיו של הקב"ה? ועל מה הוא בא בטענה אל האדם?
עידן יוסף
אמנם אין תקדים להקמת ועדת חקירה בזמן אמת, ותחילת פעילותה צפויה להתעכב. אבל בינתיים חשוב שעדויות מצד אישים שאולי כבר לא יהיו איתנו יתועדו כבר עכשיו ויוגשו לוועדה בבוא העת
אורי נטע
המדינה הפרה את החוזה כבר בשנות ה-70, בכך שלא הגנה על אזרחי הצפון מפני רוצחי אומ"פ (ארגון מרצחי פלשתין), שירו אלפי רקטות וניסיונות מוצלחים יותר ופחות של רצח יהודים בקריית שמונה, כפר יובל, אביבים, מעלות ועוד המוני קיבוצים
איתן קלינסקי
חבל שבמערכת הבחירות היו חברי כנסת שהודיעו, שלא תקום קואליציה עם נציגים, שלמעשה יושבים בכנסת "בזכות מלאה ולא בחסד"    מצער, שלא אימצו את קריאת המשורר נתן אלתרמן
צבי גיל
גם בעת הטרגדיה הלאומית הנוראה - השואה - היהודים - בתנאים הנוראיים והבלתי אפשריים ביותר ידעו להעשיר את תושבי הגטאות באמנות, תרבות וגם הומור, ובכך בין היתר הם הצליחו לשמור על צלם אנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il