X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירנים תומכי חיזבאללה [צילום: חוסיין מאללה/AP]
ג'יהאד האייתולות נגד המערב
האייתולות וחיזבאללה מושרשים באמריקה הלטינית משנות ה-80', ובמיוחד במשולש הגבולות של ארגנטינה-פרגוואי-ברזיל וצ'ילה-פרו-בוליביה לאחרונה הם הגבירו את שיתוף הפעולה ב"בטן הרכה של ארה"ב" עם ברוני סמים, ארגוני טרור וממשלות אנטי-אמריקניות

אירן-חמאס-ארה"ב
היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר במסיבת עיתונאים ב-10 אוקטובר 2023: "אירן שותפה למתקפה [של ה-7 לאוקטובר], הייתה מעורבת באימונים ואספקת היכולות לביצוע המתקפה, ומשתפת פעולה עם חמאס שנים רבות". למרות פייסנות וחיזורי המערב, משטר האייתולות נחוש להכניע את המערב "הכופר", ובמיוחד את "השטן הגדול האמריקני". הוא סייען מרכזי למלחמות חמאס וחיזבאללה בישראל, כדי להוסיף דלק למדורת המזרח התיכון, ולפגוע במעמד המערב באזור ובעולם.
אירן רואה בסיוע לחיזבאללה, חמאס, החות'ים ועשרות ארגוני טרור נוספים במזרח התיכון, מרכז אסיה, אפריקה ודרום ומרכז אמריקה, אמצעי להחרפת אי-היציבות העולמית, הפלת משטרים פרו-אמריקנים, ופגיעה במעמדה האסטרטגי של ארה"ב בעולם. לכן, משנות ה-80' המוקדמות אירן הפכה למוקד עולמי להפצת טרור, סמים ומערכות נשק מתקדמות. למרות ההתנהלות הטרוריסטית של משטר האייתולות, ארה"ב דבקה באופציה הדיפלומטית, המעניקה למשטר האירני רוח גבית עזה מאז עלייתו לשלטון בפברואר 1979. ארה"ב מגיבה באיפוק רב להפצצה אירנית שיטתית של מתקנים אמריקנים במפרץ הפרסי, עירק וסוריה, לא מסתירה את כמיהתה להסכם גרעין נוסף, וגם הסירה את רוב הסנקציות הכלכליות שהוטלו על אירן.
הסרת הסנקציות, ובמיוחד אלו האוסרות על יבוא נפט וגז טבעי מאירן, מאפשרת לאייתולות לשדרג את התמיכה בחיזבאללה, חמאס והחות'ים בתימן, כולל טילים, מטוסים זעירים ללא טייס, אלקטרוניקה, וחומרי נפץ, תוך פגיעה קשה בסעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, מצרים, ירדן וישראל. יצוא הנפט מאירן גדל יותר מפי שלושה מאז כניסת הנשיא ביידן לבית הלבן, ומאז הסנקציות של 2018 ו-2019 שהורידו את יצוא הנפט ל-500,000 חביות ביום לעומת 2.7 מיליון חביות ביום לפני הסנקציות. יצוא הנפט האירני גדל למרות כישלון המו"מ לחידוש הסכם הגרעין. בספטמבר 2023 הגיע יצוא הנפט ל-1.5 מיליון חביות ביום, ואולי אף יותר, שמשמעותו הכנסה של לפחות 50 מיליארד דולרים (לפי המחיר הנוכחי של 90 דולרים לחבית). סוכנות רויטרס מדווחת על יצוא של 3.15 מיליון חביות ליום!
ג'יהאד אירני נגד ארה"ב
האייתולות וחיזבאללה מושרשים באמריקה הלטינית משנות ה-80', ובמיוחד במשולש הגבולות של ארגנטינה-פרגוואי-ברזיל וצ'ילה-פרו-בוליביה. לאחרונה הם הגבירו את שיתוף הפעולה ב"בטן הרכה של ארה"ב" עם ברוני סמים, ארגוני טרור וממשלות אנטי-אמריקניות. יחד עם הקרטלים לוס-זטאס וסינלואה במקסיקו הם מבריחים לארה"ב "מתמפטמין" - סם פסיכואקטיבי ממכר מאוד - ומאמנים אותם בהפעלת מכוניות תופת. הם משוכנעים שהברחת סמים יעילה יותר מנשק חם בהכנעת "הכופר" המערבי. לפי מנהלת אכיפת הסמים בארה"ב, לאירן וחיזבאללה קשר יעיל עם ברוני סמים במקסיקו, קולומביה, בוליביה, אקוודור וברזיל, והם מייצאים סמים לאירופה וארה"ב, במקביל להקמת מערכות מתוחכמות להלבנת הון שמרכזן בלבנון. הם מבריחים לארה"ב מהגרים בלתי-חוקיים מהמזרח התיכון ומרחיבים את תשתית הטרור בארה"ב.
החזון הפנאטי האירני לא מתמקד בישראל
לפי ד"ר ירון פרידמן, מומחה לאיסלאם והמזרח התיכון, משטר האייתולות הוא מונחה-חזון בן 1,400 שנים, שאינו מתמקד בישראל אלא בעולם הרחב ובתרבות "הכופרת" המערבית. החזון יקר לאייתולות הרבה יותר מבוננזה כלכלית ודיפלומטית.
שורש חזון האייתולות הוא "קרב כרבלא" משנת 680 לספירה, המהווה ציון דרך היסטורי איסלאמי, חי, נושם ובועט ב-2023. במרכז החזון עומד רצח חוסיין בן עלי, נכד הנביא מוחמד והאימאם השלישי, על-ידי יזיד, החליף הסוני. "קרב כרבלא" מהווה טראומה מעצבת עבור השיעים, המקיימים טקסי אזכרה שנתיים להשרשתו בתודעתם, כולל צעדות המונים במרכזי ערים במזרח התיכון, אירופה, אמריקה הלטינית וארה"ב, בליווי הלקאה עצמית עד-זוב-דם על-ידי שרשראות ברזל.
"קרב כרבלא" משריש בתודעה השיעית את הנכונות להקרבת חיים אפוקליפטית ונקמה, והביא לקרע צבאי ודתי, סוני-שיעי, המסעיר עד היום את המזרח התיכון הוולקני. הרוב הסוני משוכנע שהמיעוט השיעי נחוש להשתלט על האיסלאם ולנקום את רצח נכדו של מוחמד, כפי שהיה כמעט במאה ה-10 וה-11 וגם במאה ה-16 כאשר אירן הפכה למדינה שיעית.
מאז עליית משטר האייתולות לשלטון ב-1979 הוא מתמקד ביצוא המהפיכה האיסלאמית-שיעית שהיא מונחית-כרבלא, השואפת להפיל כל משטר "משומד" (סוני), להכניע את "הכופר" המערבי, ובמיוחד את "השטן הגדול האמריקני", ללא תנאי, באמצעי שלום או מלחמה. החזון הדתי, פנאטי, מגלומני ואפוקליפטי - במקביל להתנהלות פורעת החוק של משטר האייתולות ממחיש מדוע נכשלה האופציה הדיפלומטית לשכנע את המשטר האירני לאמץ כיבוד הסכמים, דו-קיום בשלום ולהעדיף בוננזה פיננסית ודיפלומטית על פני "חזון קרבלא".

תאריך:  04/11/2023   |   עודכן:  04/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
רפי לאופרט
הנשק הגרעיני המיוחס לישראל לא בא לכלל שימוש אפילו במצוקת מלחמת יום הכיפורים, כאשר הייתה פי שלושה קטנה ופי חמישה חלשה בהשוואה למצבה הנוכחי, ובתנאי פתיחה גרועים ביותר. הסכנה האירנית לישראל ולאזור אינה נובעת מהנשק האירני אלא מאופי המשטר. ישראל צריכה לחפש בשילוב שבינה לבין בעלי הברית האזורית הפוטנציאלית לרבות ארה"ב, מהלך גיאו-אסטרטגי שתכליתו החלפת המשטר האירני. זהו איום קיומי למשטר ובסיוע כלל השותפים וגיוס העם האירני - ראלי
עידן יוסף
קבוצת OilRig האירנית מרגלת אחרי ארגונים ישראלים באמצעות נוזקה חדשה    בין מטרות הקבוצה: ממשלות במזרח התיכון וענפים כמו כימיקלים, אנרגיה, פיננסים ותקשורת    הקמפיינים השתמשו בדלתות אחוריות מתקדמות כדי לאסוף מידע רגיש    דיווח על ההתקפות נמסר למערך הסייבר הלאומי
עידן יוסף
ישראל ערכה בשיתוף הצבא האמריקני אימון משותף להתמודדות עם מטחי טילים לעבר ישראל    במהלך האימון המשותף הפעילו הכוחות הישראלים את כלל מערכות ההגנה הרב שכבתית הישראליות: מערכת החץ, קלע דוד, כיפת ברזל ופטריוט    הכוחות האמריקנים הפעילו את מערכות הנשק פטריוט, AEGIS ו-THAAD
עידן יוסף
ברנע ילווה את ראש הממשלה נתניהו בכל פגישותיו ויעסוק בנושאים אסטרטגיים הקשורים לביטחון ישראל, כולל המאבק באירן    נתניהו הודיע לקנצלר גרמניה כי לא יקבל את התנהלותו של אירן בנושא הגרעין
איציק וולף
יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, כינה את ההחלטה האירנית "לא פרופרוציונלית" ו"חסרת תקדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il