X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קרעי. רעיון נואל [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
שר התקשורת - נגד תקשורת
כיצד יגיב השר קרעי אם השלטון יועבר בבחירות לידי מחנה שמאל-מרכז? האם ישלים ד"ר קרעי אם למשל יורשו, איש שמאל-מרכז יבקש לחסל עיתון שיבטא עמדות של הימין?

מהו היעד אליו חותר שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי? מה יחשיב כאחד מהשגיו החשובים של כהונתו? האם ישפר את שרותי דואר ישראל? האם ימנה מנכ"ל חדש לדואר ישראל? אכן, כמה סימני שאלה, נוקבים למדי. אך לעניות דעתי ושיפוטי התכלית של כהונתו היא לשלוט בתכני התקשורת. כלומר, לשנות או לבטל תכנים פוליטיים שאינם מקובלים לחלוטין על השר. לוח המטרה לחיציו של השר קרעי: עיתון הארץ. ואני, כמי שמשתייך למחנה הימין ואף מנוי על הארץ - בא כדי להביע מחאה חריפה על כוונתו של השר קרעי להפסיק את מימון המודעות (בתשלום) שגורמים ממלכתיים מפרסמים בעיתון זה.
מה תהא התוצאה של מימוש הרעיון הנואל הזה? ערעור יציבותו הכלכלית של העיתון, תוך איום על תכניו שאינם מקובלים על רבים מן האוכלוסייה, ואני ביניהם. אני מסתייג בצורה נחרצת גם מביטויים לא ראויים הנדפסים בכמה ממאמרי העיתון. הנה בתמצית אירוע מן העבר הנוגע לענייננו. בשנת 1953 התכוונה הממשלה דאז לחסל את עיתון המפלגה הקומוניסטית "קול העם". הנימוק: העיתון התנגד לעמדת ישראל שתמכה בזמנו בארה"ב במלחמת קוריאה. הוגשה עתירה לבג"ץ, וזאת חמש שנים בלבד לאחר קום המדינה. ובכן, בג"ץ פסל את ההחלטה הממשלתית והתיר את המשך פעילותו של "קול העם".
היום היינו גורסים: החלטה זו של בג"ץ הייתה אל נכון למורת רוחו של השר קרעי. החלטת בג"ץ הייתה והינה היסטורית: היא זו שקובעת כי אין לפגוע בחופש העיתונות בישראל. זהו הבסיס לחופש העיתונות, אף ללא חוק, אלא על סמך הלכת "בג"ץ-קול העם, 1953". עיתון הארץ, כאמור, מפיץ עמדות המקוממות חלק מן הציבור. אבל הלוא זה העיקרון אשר בבסיס חופש העיתונות: הזכות לפרסם את קשת הדעות המהלכות בציבור, וד"ר קרעי מבקש לפגוע בחירות הביטוי.
כיצד יגיב השר קרעי אם השלטון יועבר בבחירות לידי מחנה שמאל-מרכז? האם ישלים ד"ר קרעי אם למשל יורשו, איש שמאל-מרכז יבקש לחסל עיתון שיבטא עמדות של הימין? מה תהא עמדתו במקרה זה? בימים אלה נאבקת ישראל על דימויה המצטייר בזירה הבינלאומית. ההסברה הישראלית מתקשה להתמודד עם הכפשת ישראל בזירה הבינלאומית. אם תמומש הצעתו של ד"ר קרעי - רק תתפשט עוד יותר הכפשת ישראל בקרב אומות העולם. הייתכן?
האם שר במדינה דמוקרטית יהין לפגוע בחופש ממנו נהנית התקשורת בישראל? אני משוכנע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סולד - לשון המעטה - מן עמדותיו של הארץ. אבל להשערתי יתנגד נתניהו, חניך הדמוקרטיה של ארה"ב, מן הרעיון הנואל של אחד משרי ממשלתו. אני סבור כי טוב יעשה ראש הממשלה אם יביע את דעתו השוללת כל פגיעה בחופש העיתונות, ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  26/11/2023   |   עודכן:  26/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התקשורת - נגד תקשורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שר התקשורת
יעקב אחימאיר  |  26/11/23 11:41
2
הילכו 2 יחדיו בלתי אם נועדו?
יוסי מ  |  26/11/23 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר לפיד
זה לא עוזר שאנחנו סוגרים את הדלת כשאנחנו רבים, זה לא עוזר שאנחנו אומרים להם שהכל יהיה בסדר אם אנחנו לא מאמינים בזה. הם מרגישים    אנחנו חייבים לך מדינה שבה אנשים לא שונאים זה את זה    אנחנו חייבים לך להיות טובים יותר אחד לשני
רון בריימן
מהלך הפתיחה של מלחמת שמחת תורה יכול לחזור על עצמו    על ישראל להפנים שהטירוף המשיחי של האוסלואידים, והקונספציה השקרית אשר ליוותה את תהליך הדמים של אוסלו, אסור שישלטו בחיינ
איתן קלינסקי
כאב לי לשמוע מפי אדם שתרם רבות לביטחונה של ישראל הצעה שכותרתה - המגיפות בעזה הן טובות לישראל
יעקב אחימאיר
כך נוהג ארגון טרור שאינו מחויב, כידוע, לאף אמנה בינלאומית שעניינה תפקוד מדינה בעת מלחמה    חמאס, מי שהפך מרתפים של בית חולים למפקדה המשגרת הוראות לביצוע טרור רצחני
רוני מזרחי
הניסיון החיובי שהיה עם חברת "אינטל" בקריית גת, מלמד כי ניתן ואפשר למשוך את מיטב החברות המובילות בשוק, כולל גם החברות הבינלאומיות ולהפוך הן את מה שהיה עוטף עזה ויהיה לנגב המערבי והן את הגליל העליון ל"עמק הסיליקון" החדש של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il