X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סליחה מאוחרת [freeimagegenerator]
פרשת "ויחי" תשפ"ד
יחד תמיד
יעקב האב חפץ שתהיה אחדות בין ילדיו ולפני מותו ציווה: "הקבצו ושמעו בני יעקב" רבי שמשון רפאל הירש פירש: "היו נא מאוחדים ומלוכדים לעם אחד, כי עיקר כוחכם באחדות"

אחֵי יוסף חששו פן ישנה את יחסו כלפיהם לאחר מות יעקב אביהם. במדרש בראשית רבה (ק', ח') מסופר שבחזרתם מקבורת יעקב אביהם בארץ כנען, יוסף "הלך והציץ בתוך הבור (אליו זרקוהו בעבר) והוא לא נתכוון אלא לשם שמים (רצה להודות על הנס שאירע לו במקום ההוא). אמר: "כמה נפלאות עשה לי הקב"ה, שהצילני מן הבור הזה" - והם לא ידעו מה היה בלבו, ואמרו: "לוּ יִשְׂטְמֵנוּ (ישנא אותנו)" (בראשית נ', ט"ו).
האחים סברו שיוסף ניגש לבור כי הוא זוכר את כל שאירע, ועשוי להתנהג כלפיהם בשנאה לאחר מות האב. הם שלחו ליוסף שליחים שאמרו לו: "אָבִיךָ צִוָּה לִפְנֵי מוֹתוֹ לֵאמֹר (אם האחים היו אומרים זאת ליוסף, היה עליהם לומר: "אבינו"): כֹּה תֹאמְרוּ לְיוֹסֵף אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי רָעָה גְמָלוּךָ" (בראשית נ',ט"ז- י"ז).. הפרשנים חלוקים בדעותיהם האִם האב אמר משפט זה לבניו או שהם "המציאו" זאת כדי להשפיע על יוסף.
"וַיֵּבְךְּ יוֹסֵף בְּדַבְּרָם אֵלָיו" (בראשית נ', י"ז) כאב לו שאחיו חששו מפניו, לא בטחו בו וחשבו שעליהם לשלוח שליחים כדי לבקש ממנו שיסלח להם.
לאחר השליחים באו האחים ליוסף "וַיִּפְּלוּ לְפָנָיו וַיֹּאמְרוּ: הִנֶּנּוּ לְךָ לַעֲבָדִים" (בראשית נ', י"ח). יוסף חש בדאגתם, הרגיעם וחזר על המלים "אַל תִּירָאוּ" (בפסוק י"ח וגם בפסוק כ"א). הסביר להם שעל אף שהם חשבו מלכתחילה לרעתו - הכל יצא לטובה. הוא הגיע למצרים כדי לכלכל את בני משפחתו ורבים נוספים בשנות הרעב.
מבחינתו של יוסף - יחסו כלפיהם לא אמור להשתנות עקב מות אביהם. הוא שמח באיחוד עם אחיו ובכך שביכולתו לסייע להם ולבני משפחותיהם. יעקב האב חפץ שתהיה אחדות בין ילדיו. לפני מותו ציווה: "הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ בְּנֵי יַעֲקֹב". רבי שמשון רפאל הירש פירש: "היו נא מאוחדים ומלוכדים לעם אחד, כי עיקר כוחכם באחדות". הוא בירך את בניו (פרק מ"ט) ובסיום הברכות נכתב: "אִישׁ אֲשֶׁר כְּבִרְכָתוֹ בֵּרַךְ אֹתָם" (בראשית מ"ט, כ"ח). היה צריך לומר: "אִישׁ אֲשֶׁר כְּבִרְכָתוֹ בֵּרַךְ אותו", אלא שכל בן מבורך בדבר מה ייחודי לו, ובברכתו זו הוא משפיע ותורם לכל אחיו.
בסיום חומש "בראשית" העוסק רבות בנושא המשפחה, נזכור ש"אַחִים אֲנַחְנוּ בְּנֵי אִישׁ אֶחָד" (בראשית מ"ב, י"ג), "הֲלוֹא אָב אֶחָד לְכֻלָּנוּ הֲלוֹא אֵל אֶחָד בְּרָאָנוּ" (מלאכי ב', י'). נרצה להיות מאוחדים, נסכים לשתף פעולה וכך בעזרת ה' נצליח.

תאריך:  01/01/2024   |   עודכן:  01/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
בחתונה חרדית הושמע המנון התקווה ברגעי השיא של החופה ובני הזוג התעטפו בדגל ישראל    ומה משמעות האמירה 'תורה מגנא ומצלא' המהווה לכאורה אישור גורף לכל מעשה התחמקות מנשיאה בעול הציבור?
יוסי אחימאיר
אשת השנה שלי איננה יחידה    כמותה גם באלפי בתים ברחבי הארץ שרויים אימהות ואבות, סבים וסבות, ילדים, קרובים וחברים, בחרדה מתמדת    אצל כולם רוטטים הלבבות בדאגה לשלום יקיריהם, הבנים הלוחמים
עמנואל בן-סבו
גבירתי נשיאת בית המשפט העליון, האינך קוראת את צוואות החיילים אשר מסרו נפשם למען המולדת ובפיהם תחינה אחת, שימרו על האחדות?
יורם דורי
המעבר לדברת באולפני הטלוויזיה שינה את הנוהג בעבר ועתה עולה לשידור כתב ומדקלם את הודעת דובר צה"ל כאילו הוא נכח אישית באותה פעילות מבצעית וכי ראה במו עיניו את הפגיעה בתשתיות המחבלים בעזה ואפילו ספר את הפגיעות
איתן קלינסקי
כואבת עוצמת הפער בין התיאור של בנימין נתניהו בספר על אוקטובר 2022 ובין המציאות המדממת באוקטובר 2023, שהוא אינו רואה עצמו אחראי לתוצאותיה המדממות והכאובות לחברה הישראלית באלו הימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il