X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעלי ניסיון רב [צילום: אמי סנסטה/AP]
העובד סיים את משימתו, ממשיכים הלאה
ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך ש-72% מהמעסיקים סבורים כי עובדים מבוגרים מתקשים בלמידת שיטות חדשות ו-83% סבורים כי הם נצמדים לשיטות מוכרות

מחקר חדש בהזמנת משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי חושף כי רוב המעסיקים בישראל סבורים כי עובדים מבוגרים מתקשים בלמידת שיטות חדשות, נצמדים לשיטות מוכרות ומתקשים בניהול. עוד עולה מהמחקר כי מעסיקים תופסים עובד מבוגר כבר בגיל 50.
המחקר, שנערך על-ידי מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל, בחן את עמדותיהם של מעסיקים בנוגע להעסקת עובדים מבוגרים בישראל. המחקר מתבסס על סקר מקיף בקרב מעסיקים, על נתוני הלמ"ס ועל ראיונות עומק עם מנהלים בדרג ביניים ומנהלים בכירים בארגונים בינוניים וגדולים.
מממצאי המחקר עולה כי 72% מהמעסיקים סבורים כי עובדים מבוגרים מתקשים בלמידת שיטות חדשות ו-83% סבורים כי הם נצמדים לשיטות מוכרות. עוד עולה כי כמחצית מהמעסיקים סבורים שעובד מבוגר הוא אדם שגילו בין 50 ל-60.
החוקרים זיהו מספר גורמים התורמים לתפיסות המכלילות השליליות של מעסיקים על עובדים מבוגרים. אחד הגורמים הוא מעמד הקביעות, המעניק לעובדים מבוגרים ביטחון תעסוקתי רב. גורם נוסף הוא חוק גיל הפרישה, המחייב עובדים לפרוש בגיל 67 לגברים ובגיל 62 לנשים.
עם זאת, המחקר גם העלה כי מעסיקים מעריכים את ניסיונם ונאמנותם של עובדים מבוגרים. כך, 96% מהמעסיקים סבורים כי עובדים מבוגרים בעלי ניסיון רב ו-90% סבורים כי הם נאמנים לארגון.
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר בתגובה לממצאי המחקר כי "המציאות שבה כ-50% מהמעסיקים רואים באדם שגילו 50 ומעלה כעובד מבוגר חייבת להשתנות". לדבריו, "האזרחים הוותיקים הם נכס תעסוקתי חיוני והשפעות המצב המלחמתי על שוק העבודה הישראלי מחדדות זאת".
ד"ר אלה אוסטרובסקי-ברמן, החוקרת הראשית של המחקר, מסרה כי "בישראל 'הצעירה' כל אדם שמיני הוא בן 65 ומעלה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לנצל את היכולות, הידע והניסיון של העובדים המבוגרים". לדבריה, "יש לקדם שינויים שיהפכו את תהליך הזדקנות האוכלוסייה מנטל להזדמנות לצמיחה כלכלית".
המחקר ממליץ על מספר פעולות שיכולות לסייע לשנות את התפיסות של מעסיקים כלפי עובדים מבוגרים. בין היתר, מומלץ לקדם שינוי בחוק גיל הפרישה, להציע הכשרות מקצועיות לעובדים מבוגרים ולעודד מעסיקים להעסיק עובדים מבוגרים במגוון רחב יותר של תפקידים.

הכותב חבר באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית ובמועצת העיתונות והתקשורת בישראל.
תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העובד סיים את משימתו, ממשיכים הלאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
יחסה של ממשלת ישראל ליהודי ארה"ב הוא יחסים כואבים, מורכבים ומאתגרים, יחסים של התרחקות מתמשכת, הינתקות שיטתית
יעקב אחימאיר
הנחשון שהקדים את הכל, היה ח"כ דני דנון    הוא הביע בפומבי שביעות רצון ואף ברכות חמות שיגר לגורמי הביטחון על ביצוע חוסולו של אל-עארורי
יוסף גערליצקי
כ"ק הרבי מליובאוויטש מצביע על כך, שישנם קווי דמיון מובהקים בין אישיותם ופועלם של שני ענקים אלו, הרמב"ם ואדמו"ר הזקן: שניהם כתבו חיבורים הן על חלק ההלכה שבתורה וכן חיבורים חדשניים ועצומים על פנימיות התורה
גדי חיטמן
בחזית הצפונית עלולה לחול הסלמה ביטחונית נוספת בהשוואה להתשה שחיזבאללה מקיים מול ישראל מאוקטובר 2023    נסראללה מחויב להגיב על-רקע פגיעה בריבונות לבנון בפלשתיני, איש חמאס, שהיה מקורב אליו מאוד
צבי גיל
חשבתי שמן הראוי לתת את רשות הדיבור למישהו שהוא אישיות ציבורית בעלת היכרות רחבה בתחומי מדינה, ביטחון וחברה וגם בעל נסיון עשיר בתחומי המדיה    האיש הוא ד"ר נחמן שי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il